13 Feb 2012

[Bergambar & Video] Bantah JKKK Rampas Tanah SRIDB, ADUN Lari Sembunyi Di Resort

DDUNGUN – Seramai kira-kira 1500 orang telah menyertai bantahan aman rampasan tanah Sekolah Rendah Islam Darul Bayan (SRIDB) oleh Jawatankuasa Keselamatandan Kemajuan Kampung (JKKK) yang bermula di hadapan sekolah itu pada jam 12.30 tengahari, Ahad 12 Februari.

Himpunan yang bermula dengan perarakan secara berjalan kaki sejauh kira-kira 1.5 kilometer, memakan masa selama 15 minit dan berakhir di hadapan Pejabat Khidmat Masyarakat ADUN Paka.

Selain disertai oleh para pelajar, ibu bapa serta simpatisan turut sama, sambil melaungkan slogan ‘hidup Islam’, ‘hancur kezaliman’ dan ‘kembalikan tanah sekolah kami’.

Penasihat SRIDB, Ustaz Satiful Bahri Mamat berkata, himpunan tersebut diadakan bagi mempertahankan hak anak-anak pelajar sekolah dan menunjukkan sikap tidak redha dengan kezaliman yang dilakukan.

“Bagaimana tanah yang sedia ada untuk sekolah agama rakyat, milik orang Melayu, untuk agama Islam, sanggup dirampas (sedangkan) mereka berkata, merakalah pejuang agama, merekalah pejuang Melayu,

“tidak lain dan tidak bukan (tindakan itu) adalah kerana sifat zalim mereka,”ujarnya ketika berucap pada perhimpunan itu.

Menurutnya, tanah tersebut juga adalah hak anak-anak yatim kerana akan pihak pentadbiran akan membina sebuah rumah kebajikan untuk mereka.

Katanya, seekar tanah yang terdapat didalamnya dua unit rumah guru, sebuah kantin sekolah dan sebahagian tanah surau sekolah dirampas dan dibahagi-bahagikan kepada lima orang JKKK.

Beliau menegaskan pihak sekolah da orang ramai yang hadir akan mempertahankan setiap inci tanah yang dirampas.

“kita bagi pihak sekolah dan semua jamaah akan mempertahankan tanah sekolah dan tidak membiarkan kezaliman mereka,

“kita tidak akan membiarkan walau seinci tanah pun dirampas,”tegasnya.

Malangnya, hasrat mereka untuk menyerahkan memorandum bantahan kepada ADUN Paka Zakaria@ Ariffin Abdullah tidak kesampaian kerana pejabatnya ditutup rapat dan berkunci.

ADUN Paka terbabit telah lari meninggalkan pejabatnya dan bersembunyi di sebuah Resort berhampiran.

Tinjauan yang dilakukan oleh skuad Buletin pada kira-kira jam 2.15 petang kenderaan rasmi Zakaria yang bernombor pendaftaran TBE 8998 telah diletakkan dihadapan Resort tersebut.

Zakaria didapati sedang duduk ‘bersantai’ di bahagian luar restoran Resort itu, bersama dua orang yang lain.

Apabila beliau menyedari kehadiran pihak media, beliau yang pada mulanya menghadap ke dalam restoran, memalingkan badannya, seolah-olah mahu ‘menyusup’

Selang beberapa minit kemudian, beliau keluar dari Resort terbabit mengikut jalan belakang dan meninggalkan Resort dengan menaiki kenderaannya kira-kira jam 2.25 petang.

Sumber Resort memberitahu skuad Buletin, beliau berada di kawasan restoran Resort tersebut sejak jam 1 tengahari, sewaktu para peserta himpunan, membanjiri ruang hadapan pejabat khidmatnya. -BO

Kredit Foto: Foto-foto dari blog Ust Saiful Bahri & Buletin Online. Terima kasih.













5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

umno= jkkk= yahudi=dajal....semua same...mmg patut pun...jahat mcm iblis

Tanpa Nama berkata...

perlu ke anak yatim keluar utk pertahankan hak utk belajar

kembara putih berkata...

Allah akan tunjukkan satu demi satu perangai keji UMNO.

hairan berkata...

salah berita nih!!!

aku rasa wakil rakyat dia orang tuh pas atau pkr atau dap kot???

mana mungkin orang melayu islam umno buat keje jahat macam tuh??? kan orang melayu islam umno tuh pendekar lagi pejuang lagik sanggup mati mempertahankan islam + melayu + raja2!!!

hahahaha...

Tanpa Nama berkata...

Begini la cara-caranya bagaimana TANAH REZAB MELAYU DARI 1.5 JUTA HEKTAR DAH HILANG SEPARUH.

KERJA PUAK-PUAK DAP KE?

INILAH KERJA-KERJA PUAK-PUAK YANG MELAUNGKAN KETUANAN MELAYU.

SOKONGLAH SAMPAI MAMPUS WAHAI PENCACAI!!!!

-wakleman