17 Nov 2011

[Video] Bolasepak Sukan SEA: Malaysia 1 Indonesia 0 [updated]

Malaysia mengalahkan Indonesia 1-0 dalam perlawanan yang menentukan siapakah yang layak menjuarai Kumpulan A dalam aksi temasya Sukan SEA yang ke-26. Dengan keputusan itu Malaysia berjaya menjadi juara bagi Kumpulan A.

Gol Malaysia dijaringkan oleh gerakan solo yang menarik oleh Syahrul Azhuari pada minit yang ke 17 di separuh masa pertama (sila tonton video di bawah)

Dengan kemenangan itu, Malaysia mengumpulkan 10 mata setelah menjadi juara Kumpulan A manakala Indonesia di tempat kedua dengan 9 mata.

Di dalam perlawanan separuh akhir nanti yang akan di adakan pada hari Sabtu, Malaysia akan menentang Naib-Juara Kumpulan B iaitu Myanmar dan Indonesia will menentang Vietnam, iaitu Juara kumpulan B.

Laporan zikrihusaini bermula:
Separuh masa kedua:

Minit ke 45: Dah mula!!! Alamak asakan dari Bonai pemain no25. Memang tangkas dia. Nasib baik kurang sikit jer lagi. Fuhhh.

Minit ke 51: Sepakan percuma buat malaysia. Dan mendapat sepakan sudut kali ke 8.

Minit ke 52: Bahaya!!! Cross dari Bonai ke tengah. Nasib baik tak kemas shoot pemain indonesia tadi. Cepat2 diclearkan oleh Muslim Ahmad.

Minit ke 55: Hampir2 gawang dibolosi sekali lagi. Fuhh bonai. Pemain yang harus di mark nih!!! KFC dah tertewas tadi. Terselamat pintu gol malaysia kali ini.

Minit ke 56: KFC cemerlang menangkap bola hasil tandukan dari pemain indonesia.

Minit ke 57: Izzaq faris dilayangkan kad kuning. Peluang tadi. Sikit jer lagi.

Minit ke 58: Irfan Fazail OUT, K Gurusamy IN!!

Minit ke 60: Fandi othman tidak teragak-agak membuat try. Meelepasi palang gol dalam 2cm jer.

Minit ke 61: Pertukaran pemain indonesia. Tak sure siapa.

Minit ke 64: KFC injured. Pergelangan kaki agak tergeliat. Harap tidak serius lah. Come on malaysia cari gol lagi wei!!

Minit ke 66: Berlaku dua kali kekasaran oleh pemain indonesia. Kad kunign diberikan. Ramdani pemian no 11. Kesian baddrol bakhtiar. Muka Ong kim swee masih lagi resah ketika ini.Sepakan percuma disempurnakan oleh Baaddrol. Tepat, tetapi terlalu jauh.

Minit ke 67: Azwari dijatuhkan. Pemain no17 dilayangkan kad kuning. Memang dioarang nak injuredkan pemain malaysia ker??? Tak boleh jadi nih!!

Minit ke 68: Ong Kim swee tak boleh masuk kawasan padang. Aduii.. Harap takda masalah walaupun Jurulatih takda.

Minit ke 69: Hantaran terlalu kuat buat Syahrul untuk mengejar bola. Ada pemain indonesia pulak injured. Satu demi satu, insiden berlaku.

Minit ke 72: Diego pemain no 24 dilayangkan kad kuning. Sudah 3 kad kuning dilayangkan buat pemain indonesia.

Minit ke 73: Syahrul Azwari dibengkes lagi.!! Terjahan yang pantas oleh pemain no 5 dari indonesia.Sepakan percuma dari baddrol bakhtiar, sedikit jer lagi izzaq faris nak cuil bola tuh sikit lagi.

Minit ke 74: Pertukaran pemain , Lucas M OUT, OKTO IN.

Minit ke 76: Offside dah buat indonesia.

Minit ke 77: K gurusamy dipersalahkan kerana menolak pemain indonesia dari belakang. Alamak sepakan sudut buat indonesia, terkena kaki muslim ahmad.

Minit ke 78: Pertukaran dari Nazmi OUT, Fakri IN. Bahaya tandukan berbisa dari indonesia. Nasib baik atas palang sikit.

Minit ke 80: Come on malaysia cari gol lagi. Bahaya jugak nih.

Minit ke 81: Pemain no 11, terlepas bola dan out. Marah jurulatih indonesia. Fakri shakrani, membuat kekasaran. Sepakan percuma buat indonesia.

Minit ke 83: Malaysia terlepas peluang. Syahrul Izwari membuat hantaran kepada k gurusamy. Tetapi berjaya, diclearkan oleh pemain indonesia. Sepakan sudut buat Malaysia. Izzaq faris, alamak

Minit ke 84: Ong kim swee menggunakan teknologi, walkie talkie. BErhubung dengan jurulatih dibawah. Pemain, malaysia dipersalahkan mahali. Sepakan percuma buat diaorang.

Minit ke 86: Baddrol bakhtiar dilayangkan kad kuning. Adui!!! Sepakan percuma buat indonesia. Nasib baik pertahanan dah lama jaga.

Minit ke 87: Keadaan padang pun agak menyedihkan. Ada pemain jatuh tiba-tiba, takda orang bengkes.

Minit ke 89: Ruginya izzaq faris. Hantaran yang baik dari fandi othman. Dia tergelincir tadi.

Minit ke 90: 5 minit masa tambahan.



3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lenyap segala provokasi,
lenyap segala ejekan,
lenyap segala sindiran...
namun ianya hanya seketika. masih ada lagi perjuangan diperingkat separuh akhir. mungkin perlawanan ulangan dan kemuncak perlawanan akan berlangsung dipertemuan akhir nanti. hanya tunggu dan lihat.

Tanpa Nama berkata...

ahli pas & pr kena hebat dlm bab-bab seperti ulasan bola ni utk tarik anak muda.

perjuangan pas & pr bertambah ceria jika ahli-ahli pas & pr tidak jumud.

tahniah gb.

Tanpa Nama berkata...

satu2 nya negara yg tidak menghormati negara orang lain...