27 Nov 2011

Blog GB Akan Kembali Ke Alam Siber

Alhamdulillah. Segalanya akan kembali seperti biasa.

Terima kasih kepada "semua" yang membantu. Sokongan, bantuan, dorongan dan doa semua pihak telah "menghidupkan kembali" blog KELAB GREENBOC yang tersangkut beberapa hari. InsyaAllah, blog ini akan dikemaskinikan bermula esok setelah mengharungi segala macam kepayahan da n kesusahan sebelum ini.

Sudah menjadi kebiasaan, bertahun-tahun, bahawa GB akan sering dengan laptop/komputer dalam banyak ketika. Sebelum ini, belum pernah berlaku di dalam kehidupan GB, sehari tanpa komputer.

Dan pada 23 November, GB diuji apabila kedua-dua sekali, komputer dan laptop GB tidak boleh berfungsi.

Perlu menangis? Perlu marah? Perlu berontak? Itu kerja tak siuman. GB perlu bersabar menumpuhnya. Kisah dibawah jauh lebih dasyat daripada GB:


Ketika Peperangan Uhud, Mus’ab bin Umair adalah salah seorang jeneral. Dia pembawa panji.

Peperangan itu, menyaksikan Mus’ab bin Umair bertempur ibarat singa. Namun, kerana dia memegang panji, tentera musyrikin berusaha untuk menjatuhkannya. Tangan kirinya yang memegang panji diserang hingga terpotong. Pantas dia memegang panji dengan tangan kanan. Dia terus bertempur. Akhirnya tangan kanan turut terpotong.

Mus’ab bin Umair, untuk mempertahankan panji yang mewakili maruah Islam, terus memegang panji dengan kedua puntung tangannya.
Akhirnya tubuhnya itu dihujani anak panah, menyebabkan dia tumbang syahid.


Kedua-dua tangannya dah hilang, pun masih terus memeluk erat bendera Islam dengan memegang bendera itu menggunakan kedua-dua tangan yang telah kudung!

Jauh sangat kecilnya ujian yang GB lalui berbanding dengan Mus'ab itu.

Apa-apa pun, GB cukup merasa terharu kerana ramai yang tampil ingin membantu.

GB tak tahu apa nak ucapkan selain menyerahkan kepada Allah untuk membalas segala budi baik tuan-puan semua.

Nantilah bila senang-senang GB akan menulis semula bab ini. Sekarang tengah berserabut, utamakan dan kedepankan dulu misi perjuangan.

Sementara itu, semua sumbangan tuan/puan tidak akan GB persiakan. Untuk mempastikan kelansungan blog ini, jika tuan/puan ingin menghulurkan sumbangan silalah email kepada GB di alamat greenboc@gmail.com untuk mendapatkan nombor akaun pemegang amanah blog ini.

Mari sama-sama kita teruskan perjuangan menegakkan kebenaran dan keadilan. Sumbangan tuan/puan itulah yang menjadi saham untuk memenangkan perjuangan menegakkan kebenaran dan keadilan. Semuga Allah melipatgandakan rahmatNya ke atas semua para penyumbang.

Laporan sebelum ini:

PENGUMUMAN 1

BLOG GB TIDAK DAPAT DIUPDATE KERANA LAPTOP GB MENGALAMI KEROSAKAN PARAH SETELAH DISERANG BERTUBI-TUBI SEKIAN LAMA DAN MENGAMBIL MASA LAMA & KOS YG DILUAR KEMAMPUAN UTK MEMPERBAIKINYA.

JIKA ADA YG SUDI MEMBANTU SILA EMAIL GB DI greenboc@gmail.com

DOAKAN GB


- Sent using nokia

5 ulasan:

maaruftake5 berkata...

mane no akaun bank, nak sumbang skit....

Mohd Hanyzan Al Muari berkata...

Bismillah,
smlt kembali GB...Allah telah beri kekuatan untuk terus berjuang...Allahuakabr3x

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah.....

Tanpa Nama berkata...

selamat kembali gb. berjuang utk keadilan

Tanpa Nama berkata...

Petikan daripada papan Kenyataan blog:

Untuk blog Kelab GB ini dapat terus berada di persada maya bagi meneruskan perjuangan menegakkan kebenaran dan keadilan, sumbangan tuan/puan amatlah diharapkan.
Berikut ialah nombor akaun pemegang amanah Kelab GB.

MAYBANK no : 104058248904
CIMB no: 04070000486206

di atas nama ZULKIPLY

Semuga Allah melimpahi rahmatNya kepada semua penyumbang.