13 Sep 2011

Amah Selamatkan Professor Wanita Dari Serangan Seorang Lelaki Bogel

Pengawal keselamatan diburu

Ampang: Seorang pengawal keselamatan sebuah kondominium di Ampang Jaya diburu polis bagi membantu siasatan cubaan samun dalam keadaan bogel ke atas seorang wanita warga Australia yang sedang mendaki Bukit Belacan, baru-baru ini. Foto THESTAR

Difahamkan, pengawal keselamatan itu kini menghilangkan diri selepas menyerang wanita yang juga seorang profesor berusia 50-an.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin berkata, polis sudah mengenal pasti identiti suspek.

Semalam, akhbar melaporkan, mangsa yang mengajar di sebuah kolej swasta, diserang seorang lelaki berbogel ketika membawa dua anjingnya bersiar-siar.

Dalam kejadian jam 3 petang, Jumaat lalu, mangsa bagaimanapun berjaya diselamatkan pembantu rumahnya yang turut menemaninya dengan melawan serangan suspek terbabit. -hm

AMAH SELAMATKAN MAJIKANNYA DARI SERANGAN LELAKI BOGEL

Melihat seorang lelaki di dalam keadaan berbogel menyerang majikannya, seorang amah Indon tanpa berfikir panjang terus menerjang lelaki berkenaan.

Amah berkenaan yang ingin dikenali sebagai Ika, 35, telah tinggal sejak 5 tahun lalu di Taman TAR bersama Prof Dr Catherine Yule, yang berumur dalam lingkungan 50an, seorang professor di sebuah uversiti swasta di Lembah Klang.

Beliau sering menemani Dr Catherine bersama dua ekor anjingnya bersiar-siar mendaki di Bukit Belacan berhampiran dengan rumahnya.

Kejadian tersebut berlaku pada jam 3 petang, Jumaat lalu

“Ia berlaku dengan pantas. Lelaki bogel berkenaan meluru dan menerkam majikan saya (Dr Catherine) sebelum kedua-duanya jatuh ke dalam parit.

“Lelaki itu menumbuk muka dan kepala Catherine. Saya mencapaiI sebatang buluh dan terus memukul belakangnya..

“Buluh tersebut terpatah dua dua dan lelaki bogel tersebut meraung kesakitan. Dia menjadi berang dan cuba menyerang saya,” kata Ika.

Dalam keadaan sakit dan tidak bermaya, Dr Catherine keluar dari parit, dan meihat lelaki tersebut mencampak Ika ke dalam lubang 1m dalamnya dan sedang memukulnya.

“Saya nampak lelaki itu mengambil seketul batu dan menghentak ke atas kepala Ika. Tetapi, dia terus melawan dan ketika itulah handfon majikan saya tercicir dari koceknya dan dirampas oleh lelaki berkenaan sebelum melarikan dirinya,” tambahnya.

Kejadian tersebut, yang berlaku kira-kira lima minit, menyebabkan Dr Catherine mengalami lebam, dengan luka-luka di kaki, tangan dan mata sebelah kirinya.

“Saya tak berapa teruk, Ika lebih parah kerana dia mengalami luka di bahagian belakang kepalanya, disamping kesan calar pada kaki, tangan dan kepala,” kata professor warga Australia itu yang telah tinggal di Malaysia selama 15 tahun dan boleh berbhasa Malaysia dengan fasih.

“Saya terhutang budi kepadanya kerana menyelamatkan saya dan berterima kasih kerana tidak ada apa-apa yang lebih buruk menimpa saya,” katanya.

Dr Catherine berkata berliau berjalan-jalan di kawasan tersebut sejak tiga tahun lalu dan belum berlaku sebarang insiden yang tidak diingin di kawasan tersebut sebelum ini.

“Sebenarnya saya pernah terserempak lelaki berkeanaan di dalam dua ketika yang berasingan beberapa hari sebelum kejadian ini. Dia macam kelihatan orang baik, tak banyak cakap tetapi agak mesra dengan anjing-anjing saya,” tambah Dr Catherine.

Kejadian serangan berkenaan memeranjat beberapa orang pendaki kawasan tersebut dan berharap polis dapat menangkap penerang berkenaan secepat mungkin.

Jurucakap polis berkata kes itu sedang dalam siasatan. -thestar/terjemahan bebas: GB


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lebih baik bela amah dari bela anjing..