4 Mac 2011

Polis Pengiring Kes Bunuh Sosilawati Ditemui Mati

Kepong – Seorang anggota polis yang pernah mengiringi suspek terbabit sepanjang kes pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya, ditemui mati dalam longkang akibat kemalangan di Jalan 26, Taman Desa Jaya, semalam. -illustrasi hmetro

Mayat anggota polis berpangkat Lans Koperal dari Cawangan Jabatan Siasatan Jenayah Berat D9, Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur (IPK KL) itu dipercayai maut kira-kira jam 3.00 pagi hari sama.

Pemangku Ketua Trafik dan Ketenteraman Selangor, Deputi Superintendan Ismail Ibrahim berkata, kejadian disedari kakitangan melakukan kerja penyelenggaraan di taman perumahan di situ.

Mayat mangsa dipercayai dihanyutkan arus deras sebelum ditemui tersangkut pada perangkap sampah di longkang besar perumahan terbabit.

“Mangsa satu lelaki India dikenali sebagai Devaraju Naidu Krishnan, 30, kad pengenalan RF144780 ketika itu menunggang motosikal meninggal dunia di tempat kejadian dipercayai akibat lemas.

“Siasatan awal kemalangan dipercayai berlaku apabila mangsa yang menunggang motosikal bersendirian pulang ke rumahnya di Taman Ehsan dipercayai gagal mengawal motosikalnya lalu bergesel dengan pembahagi jalan,” katanya.

Ismail berkata, pergeseran itu menyebabkan mangsa terjatuh ke dalam longkang sedalam dua kali dua meter yang dipenuhi air akibat hujan lebat.

Katanya, mayat mangsa ditemui kira-kira jam 7.30 pagi, 200 meter daripada tempat kejadian akibat dihanyutkan arus longkang.

“Ketika kejadian dipercayai hujan lebat dan air longkang penuh. Mangsa ketika itu menunggang motosikal jenis Honda Wave, nombor pendaftaran WSX 2355.

“Pemeriksaan ke atas mayat tidak menjumpai sebarang kesan kecederaan lain, selain di bibir kanan,” katanya.

Terdahulu, menurutnya, mangsa berkhidmat lebih 10 tahun dalam Polis Diraja Malaysia (PDRM), meninggalkan seorang balu dan seorang anak.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Selayang untuk dibedah siasat.

Ismail berkata, kes ini dibuka mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan siasatan terperinci sedang dijalankan pihak polis.

Sementara itu, tinjauan di tempat kejadian, penduduk berhampiran, Muhammad Hafiz Kamarudin, 15, berkata, ketika itu dia dalam perjalanan ke kedai ternampak kelibat orang ramai melihat mayat mangsa kira-kira jam 8.00 pagi.

“Ketika mayat dikeluarkan nampak keadaannya sudah kembung, terdapat kesan darah di bahagian kepala, manakala sebelah mata mangsa terkeluar,” katanya.

Menurut seorang jiran mendiang yang enggan dikenali, mangsa tinggal bersama keluarga mertuanya di apartmen berhampiran kira-kira satu kilometer daripada tempat kejadian.

Katanya, mangsa sering dilihat keluar masuk ke perumahan berkenaan dengan menaiki motosikal pergi balik ke tempat kerja dan kadangkala bersama ahli keluarganya.

Tiada ulasan: