9 Mac 2011

Lagi Kereta Terbakar, Pelajar Kolej Rentung

Kuching: Seorang pelajar kolej mati rentung setelah gagal keluar daripada kereta-nya yang terbakar, sejurus selepas kemalangan yang berlaku awal pagi semalam.

Gambar: Kenderaan mangsa yang terbakar setelah merempuh pokok, dengan mangsa masih terperangkap di dalammya.

Dalam kejadian yang berlaku pada jam 2 pagi semalam di Jalan Song, di sini, kereta yang dipandu mangsa yang dikenali sebagai Liu Hui Ping, 23, hendak membuat satu pusingan menuju ke arah Taman BDC, ketika tiba di kawasan lampu isyarat Jalan Song.

Bagaimanapun mangsa hilang kawalan ketika hendak membuat pusingan menye-babkan ia melanggar seba-tang pokok, sebelum ber- pusing beberapa kali di tengah jalan.

Insiden tersebut menye-babkan kereta mangsa terbakar.

Pengguna jalan raya lain yang menyaksikan kemalangan tersebut turut berhenti dan cuba membantu mangsa namun gagal untuk menghampiri kerana api yang merebak dengan cepat.

Orang awam juga ternampak kelibat mangsa yang masih tidak dapat keluar daripada keretanya, lalu menghubungi pihak polis, Jabatan Bomba dan Penyelamat serta hos-pital.

Sepasukan anggota bomba dan penyelamat dari Balai Bomba Tabuan Jaya berkejar ke tempat kejadian bersama sebuah jentera pemadam api. Bagaimanapun ketika tiba di tempat kejadian, api sudah marak membakar seluruh kereta dengan mangsa masih terperangkap di dalamnya.

Pasukan bomba terpaksa mengambil masa selama 20 minit untuk mengeluarkan mayat mangsa yang sudah rentung, sebaik api dapat dipadamkan sepenuhnya.

Mayat mangsa kemudian dibawa ke Hospital Umum Sarawak (HUS) untuk bedah siasat.

Ketika ditemui di hospital semalam, teman wanita mangsa mendakwa mangsa sedang dalam perjalanan ke rumah di Jalan Song setelah menghantarnya pulang di Jalan Green.

Awal sebelum kejadian itu, kira-kira jam 9 malam, mangsa dan teman wanitanya serta rakan-rakannya telah pergi menonton wayang sebelum mereka singgah untuk minum di sebuah pusat hiburan di Batu Tiga pada jam 11 malam hingga 1 pagi.

Menurut ahli keluarganya, mangsa merupakan anak ke-dua daripada tiga adik ber-adik, yang terdiri daripada seorang kakak dan seorang adik perempuan. -borneopost

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

RON95 untuk bunuh rakyat?

mijiemobile berkata...

Perlu disegerakan siasatan mengenai spekulasi penggunaan minyak RON95 penyumbang kepada kebakaran dalam kemalangan.Jangan gadaikan nyawa rakyat demi ego pemimpin untuk mengakui kelemahan dan bahaya penggunaannya.