8 Mac 2011

Benarkah Anwar Dibekalkan 4 Wanita Untuk Seks?

Memoir Mahathir: Anwar didakwa dibekal empat wanita untuk seks

KUALA LUMPUR, 8 Mac - Tun Dr Mahathir Mohamad dalam autobiografi yang dikeluarkan hari ini mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim telah dibekalkan empat wanita untuk mengadakan hubungan seks sebelum beliau dipecat sebagai timbalan perdana menteri pada 1998.

Bekas perdana menteri itu berkata beliau ada menemu bual wanita-wanita yang memberitahunya bahawa mereka telah dibawa untuk mengadakan hubungan seks dengan timbalannya ketika itu, yang kemudian didakwa dan dihukum penjara berhubung tuduhan kes liwat dan salah guna kuasa.

Dr Mahathir menulis bahawa mereka dipujuk agar berbuat demikian oleh seorang lelaki India bersama Nalla, dipercayai Datuk K. S. Nallakarupan, ketika itu rakan Anwar.

Nallakarupan telah memutuskan hubungan dengan Anwar selepas pemilihan PKR tahun 2007.

"Dia telah membawa setiap perempuan secara berasingan ke sebuah rumah di Kenny Hills. Di sana mereka bertemu dengan seorang yang (mereka) kenalinya sebagai timbalan perdana menteri.

"Mereka telah diminta menanggalkan pakaian untuk tujuan mengadakan hubungan seks," tulis Dr Mahathir dalam memoir bertajuk "A Doctor in the House: The Memoirs of Tun Dr Mahathir Mohamad", yang pertama sejak bersara pada Oktober 2003.

"Dua daripada mereka enggan (mengadakan hubungan seks) tetapi yang dua lagi bersetuju. Mereka sudi untuk bercakap kepada polis dan kepada saya tetapi berkeras tidak mahu muncul di mahkamah untuk memberi keterangan," kata bekas perdana menteri itu.

Dr Mahathir berkata beliau memanggil pemimpin-pemimpin Umno termasuk ketua-ketua menteri dan menteri-menteri besar ke kediaman rasminya Sri Perdana di sini untuk memberi taklimat mengenai perkara itu dan menunjukkan mereka gambar para saksi.

"Dia mengisytiharkan dia tidak melakukan sesuatu yang luar biasa dan menegaskan bahawa setiap orang termasuk kesemua ahli Majlis Tertinggi memang ada berbuat demikian," tulis Dr Mahathir mengenai pendirian Anwar membela dirinya di hadapan kepimpinan tertinggi Umno.

"Ketika penjelasan panjang lebar, Anwar tidak pernah dirujuk kepada soal hubungan homoseks, hanya fokus hubungan dengan wanita," katanya.

Dr Mahathir juga mengulangi bahawa beliau buat pertama kali diberitahu mengenai aktiviti homoseksual Anwar pada awal 1990-an oleh ketua polis ketika itu Tun Haniff Omar.

Katanya, beliau diberikan buku berjudul “50 Dalil Kenapa Anwar Ibrahim Tidak Boleh Jadi Perdana Menteri”, tetapi menolaknya kerana ia berunsur “sensasi” hanya untuk mendapatkan duit.

Kata Dr Mahathir, pada 1997, Ummi Hafilda Ali, adik kepada Timbalan Presiden PKR Azmin Ali, menghantar surat kepadanya dengan dakwaan khusus mengenai tingkah laku liwat Anwar.

Anwar dipecat pada September 1998.

“Polis meneruskan pemantauan ke atas aktiviti timbalan perdana menteri memandangkan ia adalah amalan biasa mereka. Meskipun saya minta mereka hentikannya, saya ragu-ragu mereka akan berbuat demikian.

“Kali ini mereka ada bukti termasuk gambar dan pengakuan mereka yang terlibat,” kata beliau dalam buku terbarunya setebal 809 halaman.

Kini, Anwar berhadapan dengan kes liwat kedua terhadapnya. -TMI


Anwar: Mahathir terdesak, cuba lindungi anaknya

Tuduhan-tuduhan yang dilontar oleh Tun Dr Mahathir Mohamad terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam buku 'A Doctor in the House' atau 'Doktor Dalam Rumah' adalah untuk menutup penyelewengan semasa pemerintahan mantan perdana menteri itu dan demi menjamin masa depan politik anaknya, Muhkriz, kata ketua pembangkang itu.

“Sebenarnya apa yang saya lihat ialah ketakutan dia (Mahathir) terhadap perubahan kerana kezaliman yang berlaku semasa pemerintahannya seperti yang didedahkan dalam buku Barry Wain: Malaysia Maverick. Beliau menghabiskan RM100 bilion lebih (duit rakyat), kata Anwar.

"Mahathir juga mahu menjamin masa depan anaknya seperti yang dilakukan oleh Hosni Mubarak terhadap anaknya Kamal. Dia mahu menjamin anaknya dalam golongan terulung di negara. Ini yang menjadi pertimbangan dia," kata Anwar kepada TVSelangor.

Dalam buku mengenai kisah hidupnya itu, Mahathir sekali lagi mengulangi dakwaan fitnah perlakuan moral Anwar.

Katanya, beliau tidak terkejut dengan pusingan terbaru tuduhan liar oleh Mahathir dan menegaskan bahawa masyarakat celik terhadap motif Mahathir untuk terus menyerang beliau.

Ketuan umum PKR itu berkata pembohongan Mahathir terserlah dalam buku Doktor Dalam Rumah, khususnya apabila mendakwa beliau (Anwar) tidak menafikan tuduhan liwat terhadapnya apabila perkara itu dibincangkan pada mesyuarat Majlis Tertinggi Umno sebelum dia di pecat dari parti.

"Nyata satu lagi pembohongan jahat ialah Mahathir mendakwa kononnya saya mengaku (tuduhan) dalam mesyuarat Majlis Tertinggi Umno. Saya tidak akan terkejut sekiranya kuncu-kuncu Umno akan mengesahkan (demikian),” kata Anwar.

"Tetapi kita ada rakaman mesyuarat itu. Sepertimana yang saya ingat, perjalanan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno itu telah bocor dan tidak ada sama sekali pengakuan saya kononnya mengesahkan tuduhan.” kata Anwar.

Meskipun sering mendakwa Anwar kononnya mengamalkan seks liar, Mahathir tidak sekali pun menghadirkan diri di mahkamah untuk memberi keterangan pada perbicaraan Anwar pada tahun 1998, walaupun atas desakan peguambela mantan timbalan perdana menteri itu.

Sebaliknya Mahathir memilih untuk terus melontarkan tuduhan-tuduhan itu di luar mahkamah, dan di atas kedudukannya sebagai perdana menteri ketika itu.

Selepas berundur dari jawatan itu, Mahathir meneruskan serangan ke atas Anwar dengan sokongan pemimpin-pemimpin Umno yang melihat ketua pembangkang itu sebagai musuh utama parti mereka yang harus ditumpaskan.

Mahathir memuatkan 20 halaman dalam memoirnya mengenai bagaimana beliau mendapat tahu tentang dakwaan kisah seks Anwar dengan lelaki dan wanita, yang membawa kepada pemecatannya pada 1998.

Ia diceritakan di bawah bab bertajuk 'Anwar's Challenge' dalam memoir setebal 800 halaman itu.

Antaranya, Mahathir menceritakan bagaimana beliau menemubual empat gadis yang memberitahunya bagaimana mereka dipujuk untuk bertemu seorang yang sangat berpengaruh, oleh seorang lelaki India yang mereka kenali sebagai Nalla.

Katanya, lelaki itu telah membawa setiap gadis itu secara berasingan ke sebuah rumah di Kenny Hills. Di situ mereka bertemu seorang yang mereka dikenalpasti sebagai timbalan perdana menteri. Mereka diminta menanggalkan pakaian untuk mengadakan hubungan seks.

Kedua-dua mereka, tulisnya lagi, enggan berbuat demikian tetapi yang dua lagi bersetuju. Mereka bersedia bercakap dengan polis dan dengan beliau, tetapi berkeras tidak mahu memberi keterangan di mahkamah.-mk


Ulasan GB

Siapa yang benar?
Kita tidak menolak dan tidak pula mengiyakan kerana kita tidak tahu kebenarannya.

Kita berdoa lagi serupa dengan doa-doa dahulu, sebelum kita mengiya atau menidakkan episod terbaru ini sebagai fitnah:

1) Allahumma arinal haqqa, haqqa, warzuqnattiba’ah,
wa arinal bathila bathila, warzuqnajtinabah


Ya Allah, tunjukkanlah yang haq itu sebagai haq, dan kurniakanlah kami kekuatan utk mengikutinya, dan tunjukkanlah yg batil itu sebagai batil dan kurniakanlah kami kekuatan untuk menjauhinya.

2) Rabbi adkhilni mudkhala sidqin wa akhrijni mukhraja sidqin waj'alli min ladunka sulthanan nashiran wa qul ja alhaqqu wa zawaqal bathilu innal bathila kana zahuqan

Ya Allah, masukkanlah aku secara masuk yang benar dan keluarkanlah(pula) aku secara keluar yang benar dan berikanlah kepadaku dari sisi-Mu kekuasaan yang menolong. Dan katakanlah yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap. Sesungguhnya yang batil itu adalah sesuatu yang pasti lenyap.

Berdoa sedemikian lebih utama daripada mengikut persangkaan kita semata-mata. Muga Allah beri petunjuk yang sebenarnya kepada kita semua dan selamatkan kita dari siksaanNya.



15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tidak sukar untuk memahami politik mahathir.
http://www.youtube.com/watch?v=COm3D6FDmwY&playnext=1&list=PL7142734EE2C890C8

Cakap x serupa bikin. Bikin x serupa cakap.

MAMAK MUDAH LUPA... DAH NYANYOK DAH!

Hashim berkata...

Salam Tuan GB

Selama ini penulisan tuan lebih banyak menimbul prasangka terhadap DSAI.......tapi hari ini tuan telah menulis sesuatu yang telah saya nantikan sekalian lama....saya tidak mampu membawa prasangka buruk sebagai bekalan ke dunia yang kekal abadi.

Nota: Bahasa arab tulisan rumi sukar untuk dibaca.

melor45 berkata...

Dendam dan amarah Che Det akan berterusan hingga keakhir hayatnya,fitnah dan kebencian akan terus bermain diminda dan mulutnya.Saya yakin amalan ini akan menjadi zikir dan ratitnya sehingga kesaat matinya nanti dan akan terus kekal kerana telah dibukukan.Pasti dosa fitnahnya terus hidup dan pahala keatas mangsa akan terus subur,selagi ada orang membaca dan membincangankan isu tersebut sehingga lah keakhir zaman.Yang UNTUNG DSAI yang RUGI Che Det,itupun jika kita termasuk manusia yang yakin akan janji Allah dan beriman serta benar-benar bertakwa.

Tanpa Nama berkata...

Pengakuan wanita-wanita tersebut dapat dilihat di you-tube...
Yg peliknya kenapa Anwar tak saman wanita tersebut?? Sepelik dia tak nak bersumpah just utk menjaga maruah..

Tanpa Nama berkata...

wakawakawaka... cerita baru versi baru pulak dah.. Taubatlah che det.com.my. Takkan tunggu 13 tahun untuk buat cerita baru.. sapa nk percaya melainkan orang2 yang macam che det.auta.dot. com.my

Waris berkata...

Alamak... cerita baru ke ni? Kenapa dah nak mampos si madey ni baru nak bukak cerita ni? Kenapa tak bawak ke mahkamah masa ada kuasa dulu? Kalau cerita anwar dgn ppuan pasti lebih sensasi dan pasti lebih ramai org percaya dgn fitnah si madey tua kutuk ni. Cerita pasal liwat ni susah sikit org nak percaya sebab org2 spesis tertentu je yg gemar pd sex sejenis ni.

Tanpa Nama berkata...

hello dey tamby madey...Lu jgn nak chong kat rakyat..depa dah lama dah tahu..Kalu itu laki suka betino dia tak dak nak main blakang la kawan..cit...hang buat malu thamby-thamby punya persatuan lah

Tanpa Nama berkata...

Pulak dah. Dah makin meracau mamat nih. Bila nak bertaubat? Ingat, pintu taubat masih terbuka. Jangan nanti bila ruh dah dok di halkum baru nak insaf.

Tanpa Nama berkata...

dulu dia tuduh DSAI tumbuk mata sendiri...tapi sebenarnya KPN yg tumbuk mata anwar.

Ini apa ceritanya....pulak....

kita semua akan mati. tinggal samada kita dikenang sbg firaun atau sebagai umar ibnu aziz....satu ke neraka dan satu ke syurga.

Unknown berkata...

ni cerita lama. pengakuan wanita2 yg pernah buat hubungan seks dgn anwar ada kt youtube. itupun kalau korang berani nk tgk. norlaila wanita yg paling popular. anwar xpernah nk saman pun sbb buat pengakuan tu. aku lg cenderung nk percaya anwar mmg btul terlibat dgn aktiviti seks sama ada dgn wanita atau lelaki. selain dr bukti dan pengakuan, anwar sdnri pilih utk berdiam diri.

Tanpa Nama berkata...

hangpa duduk layan mamak ni lagi buat apa.kan bagus hangpa diam je dlm apa2 perangai dia buat,tentu dia akan diam.sebab dia tahu org dah tak mau layan dia.ni tak apa dia duk ckap hangpa duduk layan.tu yg dia tak diam2 lagi

Tanpa Nama berkata...

Sudah lah dengan isu lewat tak habis2 lah ini anuar di bekalkan dengan wanita pula untuk habuan sex.kita ni dah nak mati dan menemui allah swt jadi diakhir-akhir hayat ni banyakan beribadat dan membuat kerja kerja kebajikan. bekalkan jenerasi kita dengan ilmu bukan kisah sex dan fitnah.

Tanpa Nama berkata...

kalau tpm dibekal dengan 4 orang untk sex kalau pm berapa agak2 tentu kiri kanan depan belakang atas bawah hebat!!! boleh jadi pm dan tpm patutlah najib dan muhayidin berebut sangat dok pejatuh paklah,terima kaseh tok det kerana tulong pecah tembelang sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Dah gila kot orang tua sekor nie, dulu dia jugak buat pengakuan kat Langkawi tak silap siap ada dalam yuotube, dia sendiri kata DSAI tak salah apa pun. Tapi lain plak jadinya?

Atau dia takut DSAI dapat memerintah nanti dia akan diusung ke Mahkamah sampai mampus macam Suharto?

-wakleman

Tanpa Nama berkata...

Kalau betul ada 4 perempuan tu, siasatlah dan heret ke mahkamah sebagai saksi. Ini cerita tergantung. Kalau tidak ini hanya fitnah dan bohong saja. Siapa pun boleh buat cerita.