14 Mac 2011

Apartment Terbakar Akibat Litar Pintas, Seorang Guru Rentung

Kuala Lumpur: Seorang guru wanita sebuah sekolah swasta ditemui rentung dipercayai terperangkap dalam kebakaran di tingkat 7, sebuah kondominium di Damansara Perdana, di sini, pagi semalam.

Kejadian berlaku jam 10.20 pagi, ketika Elizabeth Wong Chen Mee, 25, tinggal bersendirian sebelum pengawal keselamatan mendengar letupan dan melihat api marak dari kediaman mangsa.

Tiga pengawal keselamatan yang memecahkan pintu gagal memasuki kediaman mangsa berikutan asap tebal. Api berjaya dipadamkan 15 minit kemudian.

Timbalan Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Superintendan Meyor Hamdan Meyor Mohamad, berkata Jabatan Bomba dan Penyelamat dari Balai Damansara yang tiba 10 minit kemudian, membuat pemeriksaan sebelum menemui mangsa terlentang di sisi katil.

“Hasil pemeriksaan, mangsa mengalami 80 peratus rentung dan motif kejadian masih disiasat. Mayat mangsa dibawa ke Hospital Sungai Buloh untuk bedah siasat,” katanya, semalam.

Difahamkan, mangsa yang baru sebulan menyewa kondominium berkenaan sudah beberapa kali mengadu dengan pemilik rumah berhubung masalah elektrik yang dihadapinya, dengan aduan terakhir dibuatnya pagi kelmarin.

Kondominium 18 tingkat yang baru siap dibina sejak empat tahun lalu itu sudah mencatatkan empat kebakaran, tetapi tidak membabitkan sebarang kematian sebelum tragedi terbaru semalam. -BH

Tiada ulasan: