19 Feb 2011

Budak 7 Tahun Didera Teman Lelaki Ibunya

Dungun - “Papa pijak kaki, lepas tu dia hantuk kepala saya pada simen. Dia juga lempar saya atas batu, berdarah bibir.”

Demikian diceritakan seorang kanak-kanak lelaki berumur 7 tahun yang dipercayai menjadi mangsa dera teman lelaki ibunya.

Budak itu yang masih trauma dengan kejadian itu ketika ditanya Sinar Harian mengakui perbuatan tidak berperikemanusiaan dilakukan teman lelaki ibunya ketika dia tinggal bersama ibunya.

Katanya, setelah ibunya berpisah dengan bapa kandungnya yang bekerja sebagai penjual sayur di Pasar Dungun, dia sering menjadi mangsa keganasan teman lelaki ibunya.

"Setiap kali papa bergaduh dengan ibu, saya akan menjadi mangsa.

"Papa memukul dan juga menghumban saya dalam bilik air," katanya.

Akibat peristiwa itu, budak itu kini takut untuk kembali semula ke pangkuan ibunya yang difahamkan masih tinggal bersama teman lelakinya di Paka.

Anak tunggal itu berkata, peristiwa yang dialami membuatkan dia trauma, lebih-lebih lagi dia terpaksa menanggung penderitaan atas kecederaan dialami akibat didera lelaki yang dipanggil sebagai 'papa' walaupun bukan bapa kandung.

“Papa juga sering memukul saya dengan tali pinggang dan penyangkut baju serta hentak kepala saya," katanya.

Selepas kejadian itu, budak itu diserahkan untuk tinggal bersama bapa kandungnya di Kampung Baru Kuala Abang.

Berikutan kecederaan dialami dipercayai perbuatan teman lelaki ibunya itu, budak itu terpaksa ditahan selama tujuh hari di wad Hospital Nur Zahirah Kuala Terengganu (HSNZ) untuk rawatan lanjut.

Susulan kejadian itu, bapa mangsa yang berumur 54 tahun membuat laporan di Balai Polis Dungun pada 2 Disember lalu.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Dahlan Mohd Noor mengesahkan telah menerima laporan itu dan kes sedang dalam siasatan sementara menunggu tindakan mahkamah. -SH

Tiada ulasan: