15 Okt 2010

Kes Aminul-Rasyid: Bunyi Letupan Lebih 10 Kali

Seorang pelajar institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) memberitahu Mahkamah Tinggi di sini, dia mendengar bunyi seperti letupan mercun diselang-seli siren polis, sebelum diakhiri dentuman kuat di tempat kematian Aminulrasyid Amzah, di Seksyen 11, akhir April lalu.

Zafrullah Ahmad Zainal Abidin, 28, berkata, dia mendengar bunyi letupan rambang itu lebih 10 kali, tetapi berubah menjadi makin kuat apabila menghampiri kawasan rumahnya, sebelum melihat kereta tersadai kira-kira 30 meter dari kediamannya.

“Bunyi itu diselangi siren polis dan makin kuat kedengaran. Akhir sekali saya mendengar dentuman seperti bunyi objek terlanggar dinding,” katanya ketika memberi keterangan pada perbicaraan kes polis berpangkat koperal yang dituduh menyebabkan kematian Aminulrasyid, 15.

Jenain Subi (gambar), 48, didakwa menyebabkan kematian pelajar tingkatan tiga itu jam 1.10 pagi pada 26 April lalu.

Dia yang bertugas di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam didakwa melakukan perbuatan itu di Jalan Tarian 11/2, Seksyen 11, di sini.

Bapa kepada empat anak itu menghadapi hukuman maksimum penjara 30 tahun dan boleh didenda mengikut Seksyen 304 (a) Kanun Keseksaan.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Mohd Dusuki Mokhtar, Adilah Ahmad dan Siti Rohaida Che Hamid, manakala tertuduh diwakili peguam bela Salim Bashir dan M Athimulan.

Zafrullah yang juga saksi pendakwaan ke-15 itu berkata, selepas mendengar dentuman kuat, dia bergegas ke tempat kejadian dan mendapati kereta melanggar dinding pagar dan dua kereta peronda mengepung kenderaan itu.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

biar rakyat mampus dulu asalkan pemimpin UMNO selamat? sesuai dengan slogan rakyat didahulukan?