20 Sep 2010

Remaja Buang Anak Yang Kantoi

Tindakan remaja perempuan yang sanggup berlakon kononnya dia menemui seorang bayi perempuan di belakang rumahnya di Taman Rasa Sayang, di sini, terbongkar apabila dia akhirnya mengaku baru melahirkan bayi itu ketika disoal siasat polis, kelmarin.

Remaja berusia 20 tahun yang juga penuntut semester tiga sebuah universiti tempatan di Selangor kemudian ditahan polis kerana disyaki membuang bayi perempuannya yang cukup sifat dan masih hidup. Dia ditahan di rumahnya pada jam 8.30 malam selepas anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kubang Pasu mengesyaki sesuatu mencurigakan ketika mengambil keterangannya apabila suspek didapati tidak bermaya dan lesu. Remaja terbabit dikatakan membuang bayi itu di belakang rumah sejurus melahirkannya petang kelmarin dipercayai bagi mengelak ia diketahui ahli keluarganya yang berada di rumah ketika itu.

Sumber berkata, remaja itu kemudian memberitahu ibunya yang berusia 50-an kononnya dia terdengar bunyi tangisan bayi di belakang rumah ketika sedang mandi pada jam 5 petang dan mengambilnya.

Bayi perempuan seberat 2.8 kilogram itu dibawa ke Hospital Jitra (HJ) untuk mendapatkan rawatan lanjut dan dilaporkan berada dalam keadaan sihat.

Selain itu, polis turut menemui uri bayi terbabit di lokasi kejadian dan mengambilnya sebelum dihantar ke HJ untuk membantu siasatan.

Sumber berkata, remaja itu dikatakan menyembunyikan kehamilannya dengan memakai pakaian bersaiz besar.

Katanya, keluarga remaja itu terkejut apabila anggota polis yang datang mengambil keterangan pelajar terbabit bagi membantu siasatan selepas mengesyaki dia adalah ibu bayi itu.

Polis menahannya malam tadi (kelmarin) apabila mendapati tubuhnya lemah seperti baru bersalin dan sebaik menjalani pemeriksaan di HJ, doktor mengesahkan dia baru melahirkan bayi.

Malah, dia juga mengaku meletakkan bayi itu di belakang rumah sebelum mengambilnya, katanya.

Difahamkan, remaja berkenaan hamil selepas melakukan hubungan seks dengan teman lelakinya yang juga seorang anggota tentera.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Deputi Superintendan Ibrahim Mohd Yusoff ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kes dan siasatan dijalankan mengikut Seksyen 317 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran. -BH

TERKINI:

Keluarga suspek mahu jaga bayi yang dibuang

Keluarga penuntut sebuah Institusi Pengajian Tinggi Awam di Lembah Klang yang ditahan Sabtu lalu kerana membuang bayi yang baru dilahirkannya, berhasrat menjaga bayi perempuan itu.

Pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat Jitra (JKM), Mohd Shabbri Othman, berkata hasrat itu dimaklumkan kepada pejabat JKM daerah oleh ibu dan bapa penuntut itu yang berusia dalam lingkungan 50-an semalam. "Dalam kes ini sangat penting untuk keluarga pelajar berkenaan memberi sokongan kepada ibu serta anak itu dan kami akan terus memantau perkembangan bayi berkenaan selepas mereka keluar dari hospital," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini. Sabtu lalu, penuntut berusia 20 tahun itu ditahan pada jam 8.30 malam selepas disyaki membuang bayinya di belakang rumah keluarganya di Taman Rasa Sayang, Jitra di sini.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Deputi Superintendan Ibrahim Mohd Yusoff, berkata bayi seberat 2.8 kilogram yang masih bertali pusat itu ditemui pada jam 5.30 petang dan dihantar ke Hospital Jitra untuk rawatan.

Difahamkan penuntut itu pulang ke kampung sempena Hari Raya dan ibu bapanya tidak mengetahui dia mengandung.

Bayi itu dipercayai dilahirkan di bilik air rumah keluarganya sebelum diletakkan di belakang rumah itu. - Bernama


3 ulasan:

Putra IJ80 berkata...

Habis tentera yg.jadi Bapa durjana terlepas begitu saja kah?

Tanpa Nama berkata...

pemerintahan BN wajar dihentikan kerana jenayah semakin meningkat

Tanpa Nama berkata...

inilah akibatnya menolak hukum hudud.. akan bertambahlah lagi jenayah yang bakal berlaku di 1 mesia sinajib ni... TOLAK BEE END...
INI LAH DIA ANGKARA NAJIB MEMBUAT FITNAH DAN MELAKUKAN PENIPUAN YANG TERIMA BALA ALLAH ADALAH RAKYAT... WALAUPUN TAK SOKONG UMNO....