5 Jun 2010

Terbukti UMNO Itu Sekutu Yahudi

Pengerusi Biro Antarabangsa KEADILAN, Mustaffa Kamil Ayub kesal dengan tindakan kerajaan Umno-Barisan Nasional yang tidak mengiktiraf pengorbanan sukarelawan yang terselamat dalam misi bantuan kemanusiaan ke Semenanjung Gaza Isnin lepas.

"Faktor alasan kewangan tidak dapat diterima sama sekali sedangkan komitmen kerajaan Turki lebih tinggi berbanding negara-negara Islam yang lain termasuk Malaysia.

"Saya berasakan ini berkemungkinan mempunyai hubungkait dengan kontrak yang dimeterai antara kerajaan Umno-BN dan Apco.

"Kerajaan di bawah pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak nampaknya seperti terikat dan mengikut telunjuk untuk mendapat perhatian Presiden Amerika Syarikat, Barrack Obama.

Menurut Mustaffa lagi, ini mungkin mempunyai kaitan dengan kezaliman terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan kes pembunuhan Altantunya.

"Kita juga sangsi dengan respon Najib yang begitu lambat bertindak berhubung serangan komando rejim zionis Israel terhadap kapal Mavi Marmarra yang menyebabkan 9 aktivis dan berpuluh lagi cedera.

"Kontrak yang dimeterai Najib dengan syarikat Apco Worldwide menjadi satu sebab kerajaan Umno-BNl bersikap sederhana terhadap sukarelawan Malaysia yang terselamat," ujarnya ketika dihubungi Suara Keadilan.

Sebelum itu, media melaporkan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dipetik berkata Angkatan Tentera Malaysia tidak akan mengadakan penerbangan khas untuk membawa pulang 12 sukarelawan dan media Malaysia yang dibebaskan dari tahanan tentera Israel.

Zahid memberi alasan penerbangan itu akan membabitkan kos yang tinggi dan setakat ini tiada permintaan daripada kerajaan Umno-BN untuk membawa mereka pulang menggunakan pesawat tentera. -SK


Tiada penerbangan khas bawa pulang sukarelawan: Zahid

KUALA LUMPUR: Angkatan Tentera Malaysia (ATM) tidak akan mengadakan penerbangan khas untuk membawa pulang 12 sukarelawan dan media Malaysia yang dibebaskan dari tahanan tentera Israel.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, berkata selain membabitkan kos yang tinggi, setakat ini tiada permintaan untuk membawa mereka pulang menggunakan pesawat tentera.

"Jika nak bawa guna Charlie (pesawat pengangkut), kosnya tinggi... jadi saya tidak nampak sebarang keperluan itu buat masa ini selain tidak ada permintaan," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Pelan Transformasi Mindef di Kementerian Pertahanan di sini hari ini.

Bagaimanapun, beliau berkata semua 12 sukarelawan Malaysia itu turut dibantu Atase Pertahanan Malaysia di Jordan sebaik dilepaskan dari tahanan tentera Israel.

"Selain diberikan makan minum, semua mereka turut diterangkan atase pertahanan tentang beberapa langkah yang perlu diambil untuk pulang ke Malaysia," katanya.

Dalam kejadian itu, kapal Turki yang membawa bekalan keperluan asas seperti makanan, ubat-ubatan dan bahan binaan ke Gaza telah diserang tentera Israel ketika berada kira-kira 68 batu nautika di luar perairan negara itu, mengakibatkan sekurang-kurangnya 10 orang terkorban.

Seramai 12 rakyat Malaysia termasuk wartawan dan jurukamera Astro Awani turut berada dalam kapal itu dan mereka dibebaskan dan dibawa ke Jordan.

Zahid turut menggesa negara yang mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel agar mengkaji semula hubungan tersebut bagi menentang tindakan Israel yang telah bertindak di luar garis-garis diplomatik.

Beliau berkata, masyarakat dunia bukan hanya perlu mengutuk tindakan Israel tetapi perlu bertindak menghentikan hubungan diplomatik dengan negara tersebut yang biadap dan tidak berperikemanusiaan.

"Tindakan yang dilakukan oleh Israel itu diluar garis diplomatik kerana menggunakan kekerasan dan melakukan tindakan di perairan antarabangsa yang tidak pernah selama ini dilakukan oleh mana-mana negara di dunia," katanya. - BERNAMA


Ulasan GB

Mana pergi Abu Lahab Malaysia yang sentiasa ada berjuta-juta ringgit untuk dirasuahkan kepada katak-katak?

Mengapa tidak boleh mengeluarkan belanja untuk membawa pulang 12 sukarelawan dan media Malaysia yang dibebaskan dari tahanan tentera Israel?

"Jika nak bawa guna Charlie (pesawat pengangkut), kosnya tinggi.." kata Zahid. Jawapan yang tak sepatutnya keluar dari pemimpin UMNO terhadap nyawa-nyawa rakyat Malaysia yang kini terancam di Gaza.

Sepastinya kerana menjaga APCO. Sepastinya kerana menjaga kepentingan Yahudi.

Maka tidak hairan di dalam demo Anti-Israel semalam, UMNO tidak melibatkan diri malah Polis Malaysia cuba untuk menghalang rakyat menyertai demo tersebut dengan alasan tiada permit.

Rupa-rupanya UMNO itu sekutu Yahudi! Gi jahanam UMNO, gi jahanam Israel.

2 ulasan:

malaysiabaru berkata...

malaysiabaru.com said

MACAMANA KAPAL RACEHL CORIE MILIK NGO UMNO BOLEH LEPAS SELAMBA JER

ada apa apa ker UMNO dengan ISRAEL?

dah kautim ker ?

apa apa pun TAHNIAH kpd APCO dan semoga kerjasama islam yahudi versi UMNO ni mendapat kebaikan.

petikan

www.malaysiabaru.com/blog.html

Tanpa Nama berkata...

ALLAHU AKBAR!!!
ALLAHU AKBAR!!!
ALLAHU AKBAR!!!

HANCURKAN SEKUTU YAHUDI ITU... HOSNI MUBARAK DI MEIR... MAHMUD ABAS DI PALESTINE.... UMNO/APCO DI MALAYSIA.