11 Okt 2009

Era Najib Altantuya : Mansuhkan ISA SAMAD

Pertelagahan yang berlaku antara dua fraksi dalam MCA telah mengakibatkan EGM diadakan. Dua fraksi tersebut yang diketuai oleh Presidennya Ong Tee Keat dan Timbalan Presidennya Dr Chua Soi Lek.

Hari ini, EGM tersebut telah diadakan dan para perwakilan MCA telah membuat satu keputusan yang dramatik. Kedua-dua yang bertelagah telah tersungkur di tangan perwakilan MCA. Undi tidak percaya kepada Presiden parti, Ong Tee Keat telah diluluskan manakala Timbalannya Dr Chua Soi Lek diterima semula sebagai ahli MCA tetapi hilang kerusi dan jawatan Timbalan Presiden.

Apa nak dikatakan lagi, para perwakilan telah membuat keputusan mereka. Both have to go demi mengembalikan kestabilan di dalam MCA. Isy... akan stabil ke MCA dengan tersungkurnya OTK dan CSL??

Satu yang interesting tentang keputusan yang dibuat oleh para perwakilan di EGM tersebut adalah seolah-olah mereka dengar dan ikut nasihat dan saranan daripada Che Det supaya memilih pemimpin yang benar-benar bersih sekiranya MCA ingin menjadi parti yang relevan semula bagi kaum Cina.

Chua Soi Lek yang terpalit dengan skandal seks dan Ong Tee Keat dengan tuduhan mengambil wang RM10 million serta free plane ridenya telah ditolak oleh perwakilan MCA di EGM siang tadi. Begitulah malangnya nasib kedua-dua pemimpin tersebut.

Seperkara lagi.... Harap-harap apa yang dilakukan oleh perwakilan MCA, parti kaum Cina ini akan dicontohi oleh para pengundi N31 Bagan Pinang esok apabila mereka keluar membuang undi.

Dalam PRK N31 Bagan Pinang, calon yang bertanding ialah Saudara Zulkefly Mohamad Omar daripada Parti PAS dan Isa Samad daripada UMNO. Antara kedua-dua calon dalam pertandingan satu lawan satu ini, yang bersih daripada skandal ialah calon daripada PAS. Manakala, Isa Samad calon UMNO.... chiiitttt, terpalit teruk dengan pelbagai skandal dan telah terbukti bersalah terlibat dengan rasuah politik.

So... apa nak buat esok?? Keluar beramai-ramai seawal yang boleh untuk melaksanakan tanggungjawab anda. TOLAK calon UMNO yang rasuah dan PANGKAH, Saudara Zulkefly Mohamad Omar daripada PAS!!!

Selamat mengundi!!!! - MumOf3

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mansuhkan ISA, mansuhkan BN, bersatu bersama pakatan rakyat