7 Mei 2009

Kerajaan Nizar-Zambry : Titik Hitam Di dalam Sejarah Negara

7 Mei 2009, akan terpahat sebagai satu titik hitam di dalam sejarah negara. Ia adalah penyempurnaan kepada sebuah kezaliman yang dimulakan oleh seorang yang kini bergelar Perdana Menteri yang telah mengatur rancangan rampasan kuasa sebuah negeri dari pemerintahan Pakatan Rakyat.

Sekalipun mahkamah belum memutuskan siapakah menteri Besar yang sah, namun kerajaan haram UMNO-BN yang terbentuk selepas rampasan kuasa, memutuskan untuk mengadakan sidang DUN pada 7 Mei apabila mendapati tempoh 13 Mei semakin hampir dimana ketika itu DUN akan terbubar dengan sendiri jika dewan belum bersidang lagi.

Dengan kaedah "matlamat menghalalkan cara", dan dengan menggunakan segala jentera seperti SUK, polis dan sebagainya mereka "memaksa" rakyat untuk menerima mereka sebagai pentadbir negeri Perak, sekalipun usaha mereka untuk mendapat restu rakyat sebelum ini telah ditolak mentah melalui kekalahan mereka di di dalam pilihanraya kecil Bukit Gantang.

Pagi ini, V.Sivakumar, selaku Speaker memulakan dengan memberikan arahan supaya mereka yang digantung keluar dewan. Ia tidak dipatuhi. Speaker yang masih berkuasa ketika itu meminta pengawal untuk menjalankan tugas, tetapi tidak dipatuhi. Di situ sudah jelas tanda-tanda bahawa Sivakumar akan terlucut jawatannya apabila pihak-pihak tertentu yang sepatutnya mengikut arahannya kini telah tidak mematuhinya.

BN mengusul undi tidak percaya terhadap Sivakumar serta menamakan Ganesan sebagai Speaker pilihan mereka. Sivakumar tidak berganjak dari kerusinya. 2 Speaker di dalam satu dewan.

BN masih seperti yang kita kenal. Akan menggunakan kaedah "samseng" bagi mencapai hasrat mereka. Denagn membawa berpuluh "penceroboh" untuk masuk ke dewan serta mengangkat keluar Sivakumar, mereka menabalkan Ganesan selalu Speaker.

Alangkah jeleknya UMNO/BN yang berkuasa hari ini menggunakan taktik dan teknik sedemikian rupa untuk berkuasa.

Raja Nazrin kemudian menyampaikan titah membuka dewan.

Kini kuasa rakyat dirampas oleh UMNO BN yang memaksa rakyat menerima mereka sebagai pentadbir/kerajaan negeri Perak!

Tak mengapa, wahai UMNO, wahai BN, satu hari kau pasti akan merasa kejatuhan dengan kaedah yang lebih dasyat dari apa yang kamu telah lakukan kerana Tuhan berjanji, "rencana yang jahat itu tidak akan menimpa kecuali kepada si perencana itu sendiri (Fathir : 43) -

Setidak-tidaknya Penanti sedang menanti dan menyaksikan UMNO BN kalah lagi apa tah lagi dengan apa yang telah berlaku pada hari ini! -GB


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku akan balas dendam wahai umno laknatulah from budak k.kangsar