27 Jan 2009

Berita Hari Ini 28 Jan 2009

Zahid Hamidi terus dikecam oleh pelbagai pihak ekoran "arahan"nya yang meminta semua pengarah jabatan dan agensi Kerajaan Persekutuan dilarang daripada menghadiri mesyuarat-mesyuarat di peringkat negeri. Ia mendedahkan kebodohannya mengenai konsep "federalisma" yang didokng oleh perlembagaan dan ternyata tindakannya itu tidak merujuk ke kabinet BN terlebih dahulu. Pakatan Rakyat wajar mengambil tindakan undang-undang ke atas Zahid.

Wakil rakyat Barisan Nasional (BN) Perak yang menemui Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak di ibu negara malam tadi seperti telah dipaksa untuk menyatakan ikrar akan kekal dalam BN. Najib mendakwa semua wakil rakyat UMNO hadir, tetapi di dalam visual hanya segelintir wakil rakyat BN yang kelihatan, ditambah pula dengan wajah bekas MB BN, Tajol Rosli yang kelihatan begitu "moyok" dan sugul dengan penyertaan ADUN Bota ke Pakatan Rakyat.

Ketua Penolong Pengarah Dakwah Jabatan Agama Islam Sarawak Dr. Juanda Jaya dilantik sebagai Mufti Perlis yang baru menggantikan Dr Mohd Asri Zainal Abidin yang menamatkan kontraknya 11 November 2008 kerana dikatakan menerima tekanan dari pemimpin UMNO Perlis.

Polis gusar dengan acara pengkebumian Kugan Anandan yang mati di dalam tahanan polis akibat penderaan dan kezaliman polis. Kali ini, Timbalan Ketua Polis Negara pula mengeluarkan arahan agar rakyat tidak menyertai perarakan esok. Persoalan kini, jika polis tidak melakukan kesalahan, kenapa takut dengan perarakan itu?



Tiada ulasan: