10 Jan 2017

[VIDEO] PAS Yang Bersekongkol Dengan UMNO, Dituduhnya AMANAH..

UMNO TAJA CALON AMANAH - MELAWAK KE APA PAS NI?

Kata Pas, parti Amanah mungkin akan bekerjasama dengan UMNO bagi menjatuhkan kerajaan Kelantan dalam pilihanraya umum akan datang.

Naib Presiden Pas, Mohd Amar Abdullah memberitahu, kemunculan Amanah di kawasan marginal Pas sedikit sebanyak boleh menjejaskan usaha parti itu mempertahankan kerusi-kerusi tersebut.

"Amanah mungkin akan bekerjasama dengan UMNO untuk menumbangkan kerajaan Pas di Kelantan seperti yang pernah dilakukan oleh Berjasa pada 1978 dahulu,


"Kemungkinan itu tidak boleh ditolak, boleh jadi UMNO taja calon-calon Amanah di kawasan-kawasan yang mereka anggap boleh menang," ujarnya yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan.

Melawak ke apa Pas ini?

Macam mana UMNO boleh menaja calon-calon Amanah sedangkan Amanah adalah komponen rasmi Pakatan Harapan?

Amanah tidak berunding dengan UMNO untuk memutuskan kawasan mana yang akan ditandinginya, sebaliknya akan berbuat demikian bersama rakan-rakannya dalam Pakatan Harapan dan juga Bersatu.

Jadi, bagaimana tajaan boleh diberikan dan UMNO boleh menentukan kawasan mana Amanah perlu bertanding?

Kalau pun UMNO mahu menaja Amanah, bermakna mereka kena berunding sama dengan Pakatan Harapan dan Bersatu yang terang-terang berjuang mahu mengalahkan UMNO itu sendiri.

Bukankah ia amat-amat mustahil untuk dilakukan?

Sebaliknya, yang mungkin ditaja oleh UMNO ialah mereka yang bersendirian dan tidak terikat dengan mana-mana gabungan seperti Pas itu sendiri.

UMNO bukan saja boleh memberi tajaan kepada Pas, secara langsung mahupun tidak langsung, tidak saja di Kelantan bahkan juga di kerusi-kerusi Parlimen di seluruh negara pada pilihanraya akan datang.

Logiknya, hanya orang yang bersendirian "lebih mudah untuk dipikat", "diajak berdating" dan "berkahwin", sama ada secara rasmi atau senyap-senyap di Thailand berbanding mereka yang sudah ada "pasangan atau gandingan rasmi" serta diketahui ramai pula statusnya.

Lawak kan?

Tapi cari lawak lainlah, Ustaz Mohd Amar!!-shahbudindotcom


VIDEO BERKAITAN







FEATURED ADS



30 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Makin pas bersuara makin terserlah kebodohan nya..pas yg beryanana dgn umno siap g london minum teh hinggakan isu 90juta xberani saman mbuktikan pas makan rasuah 90juta tetiba boleh pulak tuduh Amanah.. Xfaham aku tahap manakan level kebodohan pemimpin2 pas nih..yg sokong pun rendah sangat ke IQ mrk..

Tanpa Nama berkata...

Tuduhan mabuk pil kuda sudah berbalik kpd penuduh...
Allah maha mengetahui

Dr Nik-On X-Ray berkata...

Kes SR laporkan kemungkinan pimpinan PAS menerima RM 90 juta dari Najib pun belum disaman. Tup-tup Amanah yg cuba dikaitkan dgn UMNO? Nanar sungguh Mohd Amar

matakanan berkata...

TMB Kelantan tu sudah takut... memang Amanah di kelantan makin kuat.. begitu cara orang cuba membodohkan rakyat yang di kampung.. Terang terangan Parti Amanah akan lawan Umno. itu cakap cakap orang yang kurang modal nak bercakap untuk jatuhkan amanah...sudah sudah TMB Kelantan banyak keburukan telah belaku di kelantan selepas ketiadaan ATGNA.. Kerajaan pas menyusahkan rakyat pekan jelawat di daerah bachok, pekan di buat parking berpalang. Kalau bandar boleh la diterima . Tingkatkan usaha Amanah Bachok, rata rata rakyat dan peniaga di pekan jelawat tidak puas hati..90juta tidak lagi saman.Bila nak saman??? pas.

Tanpa Nama berkata...

Ya memang rendah iq dan eq

Tanpa Nama berkata...

Puok2 lebai lidah bercabang..dasar lebai munafik..lg bahaya dpd org kapir..

Tanpa Nama berkata...

Nampaknya para pemimpin Parti All Sapu ni dah semakin meroyan.

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin PH berulangkali cakap UMNO akan menang jika lawan 3 penjuru. Dan pihak yang degil dan sengaja menolak formula satu lawan satu adalah pihak yang memberi kemenangan kepada UMNO.

Kerana ayat-ayat tersebut telah digunakan oleh pemimpin PH maka kenalah pemimpin PAS guna perkataan Tajaan tanpa peduli mana logik nya UMNO akan taja AMANAH.

Tanpa tajaan pun PAS macam cacing kepanasan.. Merapu. Meroyan. Mabuk ketum. Salah makan obat. Bodoh.

Apakah PAS sekadar ingin memberitahu ahli yang dungu yang pemimpin atasan PAS tidak ada kaitan dengan UMNO ? Maka dengan sengaja mereka membuat tuduhan ke atas UMNO yang menaja AMANAH supaya UMNO akan menafikan nya ? Selalunya jika betul pun dakwaan tersebut, UMNO akan menafikannya tetapi mengapa UMNO senyap ?

PAS tuduh apa pun, UMNO buat tak tahu. PAS cakap apa pun, UMNO tak kisah. Sampai PAS membalak secara haram pun UMNO tak buat apa-apa. PAS hadir menyokong tindakan Syiah Iran membunuh di Syria pun, UMNO buat dek je.

Bertuahnya PAS ..


Lelaki Dicermin berkata...

Kalau lah nik amar bg ceramah di kawasan aku...mahu aku buat spt kawan aku buat pada seorg pemimpin kanan umno (maaf aku tak nak sebut namanya..skg tak jadi menteri lagi..tp memang pemimpin itu memang pandai berckp) satu masa dulu..selamba je di ceramah umno kwn aku dtg dekat bahasakan pemimpin itu. Walau tak 100% malu.. tapi tetap ada kesannya bila dlm ceramah umno berani seorg penyokong pembangkang depan2 membahasakannya..itu aku ckp aku berani buat kalau nik amar ceramah di kawasan aku..selamba je aku kedepan.. sbb aku tgk nik amar anggap semua rakyat malaysia...IQ mcm walaun2 pas.bodoh melantun2
Tak pernah mat sabu sedodong atau sepentas dgn najib..tiba2 amanah yg kena...

Malaysiabaru berkata...

Kalau di.kelamtan kata amanah jadi agen pecah belah untuk umno

Di Selangor pula pis jadi Agen pecah belah untuk umno..

Pas sudah patut bubar stelah hudud mau di laksana umno.. Apa perlu pas lagi...

Amanah akan pikul tugas mengembalikan islam sebenar dari di sesatkan pas dan umno

Buat hudud pun tak ikut alquran.. Hanya guna pkok rotan.. Tapi di padang pasir mana ada rotan..yang ada batu(rejam) dan pisau (potong) jadi

Haramjadah apa nak rotan zebat sampai 100 kali.. Baik pakai electric chair ... Suntikan .. Atau tolak dari klcc sampai mati..

Pis buat hukum ikut kepala hotak siku lutut bukan pakai koran.

TIMNAJIB berkata...

Nik Amar Nanar !! @ bengong tak bertempat. Ke....Nik Amar sudah takut..next PRU...tak dapat duduk lagi kerusi,pejabat TMB?

Tun Perak berkata...

Itu kan benchmark pok jib

Tanpa Nama berkata...

Amar dah bengong, cakap merapu hati gundah gulana sebab tahu next PRU dia akan kalah tak de title YB lagi! Pas pun sama terkubur......rasakan

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha..ari ni saje nak tumpang sibuk menengokkan betapa bingainya org pas pimpinan lak tu..banyak nau adigan adigungnya.Bak kata filem P.Ramlee (ubah skrip sikit) lebih baik kau berhenti jadi orang....

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah ..mu tengok muka dia dah jadi nanar oren ... macam baju tok sami ..ayat nie macam aku pernah dengar ..kat mana ehh!!

ramah vs marah berkata...

Nik amar citanya nak jadi MB lepas pru nanti ,lagi pun semua org kelate tahu dah lama dia main kayu tiga suruh ust mat berhenti...tiba2 lahir parti amanah yg semakin kuat... jadi merapulah sekarang sebab harapannya dah hancur berderai.....

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah .takut nampak..mu tengok muka dia dah jadi nanar oren ... macam baju tok sami ..ayat nie macam aku pernah dengar ..kat mana ehh!!

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin-pemimpin yang tinggal dalam Pas hari ni tak ada seorang pun yang karismatik.....nak cari tokoh seperti Dr Burhanuddin, Ustaz Fadzil Nor dan Tuan Guru Nik Abd Aziz tak adalah, walaupun dalam masa 50 tahun lagi.

Tanpa Nama berkata...

Bila jd walaun hakiki, otak buang ke tepi

Tanpa Nama berkata...

sayang seribu sayang , selepas ketiadaan TGNA yg sy amat hormati , parti PAS sekarang seolah d bawa oleh seorang pemimpin syaitan , kesian pada ahli ahli yg masih taksub pada syaitan ni .....nampaknya sekarang punya ularmak dah banyak jadi agen broker ,kesnya DEDak ...Rasuah pun boleh jadi hadiah , memang leni punya ularmak ni x malu , lagi pun suka cakap tipu n fitnah , klu suka sangat pada hadiah lebih baik puak syaitan masuk BN , jgn nipu pada ahli yg lain masih sayang pada Parti.

khair... berkata...

Dulu best baca Greenbox nih..skrg dh oren, asyik kutuk PAS ja. kebanyakkan artikel dia dok kutuk PAS..biaq pi lah PAS nak kata apa pun kat AMANAH. Musuh kita bukan PAS tapi UMNO BN. Kita kena jatuhkan BN. stop fighting among us..kita istiqamah, asal bukan UMNO..ABU!!

Tanpa Nama berkata...

UMNO mana ada buat tajaan-tajaan untuk bertanding pru. Yang UMNO buat ialah bagi dedak supaya calun parti tarik diri.

Kemungkinan PAS tarik diri ada jika satu lawan satu dengan UMNO. Dan UMNO pun ada kemungkinan tarik diri untuk memberi laluan kepada PAS. PAS akan menang di Kelantan dan Trengganu hasil kesefahaman dan kerjasama UMNO-PAS.


90 juta tu untuk apa ?

PH akan putih mata jika bersetuju satu lawan satu.

Lamar berkata...

kecelaruan pemimpin2 pas sudah tahap kritikal.

mereka perlu mendapatkan rawatan neurologi.

oleh kerana keuzuran mereka, penyokong mestilah
samada menurunkan mereka atau meninggalkan mereka
kerana pemimpin yg kurang sihat fikirannya tidak
layak memimpin.

jgn sampai nanti nik amar akan kata dap yang memperkudakan
umno untuk menaja amanah untuk menjatuhkan pas Kelantan.

pemimpin sekarang ni menggunakan kaedah..YANG PENTING MENJAWAB
LOGIKA TIDAK PENTING.


low class sungguh tahap pemikiran mereka

Tanpa Nama berkata...

Laaa nak cari tokoh yg seperti geng keluar pas tubuh parti amanah pun dah tak ada laa,,,

Tanpa Nama berkata...

Betul tu. Mana pi golongan anti syiah. Sikit pun tak bersuara bila hj hadi hadir pd persidangan di tehran diwaktu yg sama islam sunni di aleppo disembelih golongan syiah. Knp tiada bantahan sedikit pun. Adakah krn nak jaga hati hj hadi yg dah makin rapat dgn umno?

Tanpa Nama berkata...

Dalam PAS
Selepas ketiadaan TGNA
Presiden singkir kesemua pemimpin berkaliber

Yang ada dengan PAS masakini
Pemimpin makan dedak
Pemimpin kurang otak
Badut dan pelawak

Di Kelantan
Itulah pemimpin "tak gertibase'

Tanpa Nama berkata...

Si budak gemuk ni mabuk ketum kot..cakap merapu..

Tanpa Nama berkata...

LIHAT VIDEO TU I NAK MENYAMPAH. INGAT ISLAM IS FOR EVERYONE WALAUPUN MAJORITY ISLAM DI MALAYSIA IALAH BANGSA KESYGAN UMNO DAN PAS MELAYU. TAT WHY APABILA HANYA PERJUANGAN BANGSA MELAYU BERAGAMA ISLAM BUT BANGSA LAIN YG BERAGAMA ISLAM U ANGGAP HARAM JADAH MAKA NAMA ISLAM DLM PARTI U PLZ BUANG. ONE QUESTION TO PAS SINCE HANYA BERMINAT UTK PERJUANG ISLAM BANGSA MELAYU SHJ, WHICH SECARA TAK LANGSUNG U NAK KATAKAN SINI ISLAM IS EKSLUSIF TO MELAYU YG JUGA IDEA YG PENJAJAH BRITISH BAWAKAN SEJAK DIA MENJAJAH MALAYSIA DGN CARA MENUBUHKAN HAK KEISTIMEWAAN ORG MELAYU. AYAT AL QURAN MANA YG ADA CAKAP ISLAM IS EKSLUSIF UTK BANGSA MELAYU? SO PAS TLG JAWAP.

Gengn9 berkata...

lembu punya susu sapi yg dapat nama. pas yg kena tipu..amanah pulak yg kena. terbaiklah kerja tok jib

Tanpa Nama berkata...

Setuju...pas buat hudud ikut kepala hotak hadi syiah..hukum hudud sebenar jauh berbeza dgn cara merotan sekular..kalau pukul pun diangkat tidak melebihi bahu dan rotan yg digunakan pun bukan jenis yg halus/kecil @ada syaratnya..si hadi syiah tingkat denda sampai beratus ribu RM..itu undang2 kepala hotak hadi syiah yg suka menghukum ikut kepala otak tahi dia..hudud adalah utk mendidik dan bukannya menghukum.