25 Nov 2016

Bapa Saudara Sultan Kelantan Sertai AMANAH

Kesal pemimpin tidak turun padang, bapa saudara Sultan Kelantan sertai Amanah

Kesal terhadap tindak-tanduk pemimpin kerajaan negeri yang tidak turun padang mendorong bapa saudara Sultan Kelantan Tengku Mohamed Tengku Yahya Petra mengisytiharkan menyertai Parti Amanah Negara (Amanah).

Dalam majlis di kediamannya ketika kunjungan pimpinan Amanah negeri Kelantan yang diketuai Datuk Husam Musa, beliau melahirkan kekecewaan kerana banyak masalah rakyat tidak diselesaikan.


"Bolehkah bila berlaku banjir seorang pemimpin berkata saya tidak boleh pergi melihat keadaan rakyat kerana rumah sayapun turut kena banjir," katanya dengan nada kesal.

Beliau turut membangkitkan masalah yang dihadapi masyarakat Orang Asli akibat pembalakan di Kuala Balah.

"Saya tidak dengar mana-mana pemimpin negeri yang turun padang ke tempat Orang Asli buat 'blockade' sebagai protes kawasan mereka menghadapi masalah akibat pembalakan.

"Yang saya dengar Datuk Husam (Musa) yang pergi jumpa Orang Asli dan bertanya masalah mereka," katanya.

Beliau memuji pemimpin-pemimpin Amanah negeri yang selalu turun padang dan berusaha mencari penyelesaikan kepada masalah yang dihadapi rakyat.

"Saya rasa ada persamaan antara kami.

"Sebab itu sekarang saya nak isytiharkan bahawa saya menyertai parti Amanah,"
katanya.

Beliau turut membangkitkan usaha menghapuskan rasuah dalam pentadbiran kerajaan.

"Saya yakin parti Amanah mempunyai sikap yang sama dengan saya untuk melawan rasuah.

"Insya Allah saya akan membantu parti Amanah dengan segala upaya yang saya ada sehingga parti ini berjaya," katanya.

Pada majlis itu, Tengku Mohamed menyerahkan borang keahlian Amanah kepada Datuk Husam Musa disaksikan oleh Setiausaha Amanah negeri Kelantan Saudara Rushdan Mustafa. -MD



ULASAN GB

Alhamdulillah.

Semakin ramai menyertai AMANAH mengikuti jejak langkah Husam sekalipun sebelum ini Presiden parti sejarah menyatakan tidak ada siapa yang mengikuti Husam.


Kini kerabat Sultan Kelantan sendiri sertai AMANAH.
Semuga AMANAH Kelantan terus berkembang maju.


VIDEO BERKAITAN







FEATURED ADS



19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa jadi hudud? Sepatutnya berbondong-bondong masuk PAS sebab perjuangan hudud Hadi telah berjaya di 'bahas secara senyi-sepi' di parlimen.

Tapi hudud pun kena 'gantung tak bertali'. Kesian walaunta-walaunta.

Nak kata janda tak. Nak kata bersuami pun tak.

Tanpa Nama berkata...

Terbaik..Aku doakan Amanah berjaya mengambil alih kelantan dan Husam (anak murid kesayangan tgna) dilantik menjadi MB meneruskan perjuangan tgna

abrarmujahideen berkata...

Bapak saudara bakal Yang Dipertuan Agong..haha

Tanpa Nama berkata...

"Bolehkah bila berlaku banjir seorang pemimpin berkata saya tidak boleh pergi melihat keadaan rakyat kerana rumah sayapun turut kena banjir," katanya dengan nada kesal.

rumah rakyat banjir hingga ke bumbung. rumah dia banjir takat buku lali.

tp bila bijan pergi Kelantan, boleh pula sambut di airport...

Malaysiabaru berkata...

Pas kuat kelentong

Hadi tipu seluruh 100juta ahli pas kata hudud akan lulus parlimen

Padahal debat pun tak... Asyik alasan tangguh tangguh tangguh pinda pinda pinda sengaja nak

Mainkan kepala otak baghal ahli pas dan umat islam serta melayu jahil..

P.s

RINGGIT DAH JAHANAM 4.70 DAH!!!

CILAKA NAJIB SIAL KSU MAMAK MONEY CHANGER...

TAHNIAH SIAPA SERTAI AMANAH DAN SIAPA SIMPAN US DOLLAR DEMI MENANTI MALAYSIA BANKRAP DAN RINGGIT TAK LAKU

Tanpa Nama berkata...

Klu rakyat kelantan bijak dia akan singkirkan pas drp menjadi kerajaan TAPI JANGAN SEKALI serah pd umno pula. Beri peluang kpd Amanah memimpin. Jk Amanah gagal lain kali tukar lagi

Tanpa Nama berkata...

walaunta kena gula2. hiruk pikuk nak laksana hudud. hingga ada mb sanggup nak letak jwtn kalau gagal laksana. tp bagi org munafiq, bila janji dia mungkir. tetap pegang jwtn mb hingga skrg.

bila speaker dah bagi lampu hijau bentang diparlimen. ulama munafiq minta tangguh ke bulan oktober. bila diberi laluan lg utk bahas, ulama munafiq tetap mungkir dan minta tangguh hingga tahun depan.

dah acapkali keluar masuk hospital, masih yakinkah ada tahun depan utk dia?

masa pru dan muktamar, melalak minta org sokong hudud Allah. gegak gempita seluruh alam jadi kafir tnm dijirat cina kalau tak sokong. bila sampai parlimen, hudud dah jadi pindaan ruu355 iaitu undang2 manusia. knp perlu menipu utk mencari sokongan?

bila dah diberi laluan, minta tangguh pula. siapa yg kafir skrg bila dgn sengaja menangguh2kan perlaksanaan 'hudud' kamu tu? dulu tak sabar2 nak laksana hingga sanggup nak letak jwtn kalau tak laksana pd tahun 2015. skrg dah nak masuk 2017, simunafiq tetap dgn jwtn dia.

hadi... hadi... apa dah jadi dgn kamu? kena scan tu ari, apa cite?

Tanpa Nama berkata...

Ini menunjukkan AMANAH parti untuk rakyat kepada rakyat.

Yang atas, turun ke bawah.
Yang bawah bersama yang di atas.

Tanpa Nama berkata...

Parti bernama PAS tetapi tak sama dengan parti PAS semasa Almarhum TGNA.

Masalah balak, masalah banjir dan masalah dedak mana ada masa TGNA yang dikasihi. Bukan tak ada banjir. Bukan tak ada balak masa itu. Tapi bila rakyat ada masalah, tak turun padang tu yang masalah nya.

Mana Islam nya ?

Tanpa Nama berkata...

Insya allah 35 undi aku dan keluarga utk amanah dan bersatu di kelantan...semua di parlimen kota bharu...takiyuddin...tunggu dan lihat kalau berani bertanding di parlimen kota bharu....

Tiada lagi undi utk PIS seperti PRU sebelumnya...

Tanpa Nama berkata...

Kalau lah Sultan Kelantan tu boleh berpolitik saya yakin baginda pun sertai AMANAH.Masa TGNA jadi MB Kelantan baginda selalu menyantuni TGNA, tapi MB sekarang baginda macam buat do know je.

Tanpa Nama berkata...

Takbirrrrr !!!!!

Tanpa Nama berkata...

Apa ada hal. Parti isle dah dapat rm90juta dari najib. Pak sedara sultan derma brp juta pada hadi? Tak tergugat pun hadi tu. Hadi baru lepas scan otak, lepas ni lagi laju la dia kira duit berbanding kira tasbih.

zarina berkata...

Amanah akan perintah Kelantan insyaallah .Doakan. Pastu royalti menyusul. ALhamdullillah. Guano gamak?

Tanpa Nama berkata...

Allahuakbar3x..

Tanpa Nama berkata...

Parti bernama PAS tetapi tak sama dengan parti PAS semasa Almarhum TGNA.

Masalah balak, masalah banjir dan masalah dedak mana ada masa TGNA yang dikasihi. Bukan tak ada banjir. Bukan tak ada balak masa itu. Tapi bila rakyat ada masalah, tak turun padang tu yang masalah nya.

Mana Islam nya ?

AF Global berkata...

Aku perasan yg hadi ni bila ambil bhgn bahas suatu isu di parlimen malaysia dan yg terbaru baca usul pindaan ruu 355 slow and sotong ja..
Bila kt luar ceramah berdegar2..siap label org tu org ni anjing, khianat, barua mcm2 lg..
Apara..tak boleh pakai..

Kuda Perang berkata...

((ومكروا ومكر الله والله خير الماكرين))

((اللهم أرنا الحق حقا وارزقنا اتباعه وأرنا الباطل باطلا وارزقن اجتنابه))

Tanpa Nama berkata...

Pas bawah hadi dah jadi parti tidak berguna...parti batu pelir..