16 Sep 2016

Parti Yang Berasingan Dengan Pakatan Sebenarnya Berjuang Untuk BN

Parti pembangkang yang bertanding berasingan daripada pakatan parti-parti pembangkang yang lain sebenarnya mereka berjuang untuk memenangkan Barisan Nasional, demikian tegas bekas Perdana Malaysian Tun Dr Mahathir Mohammad.

Menurutnya, parti pembangkang perlu bergabung termasuk menggunakan formula satu lawan satu bagi mengalahkan BN.

Beliau tidak menyebut nama parti berkenaan, namun ramai berpendapat Tun Mahathir merujuk kepada PAS yang sebelum ini pernah membuat kenyataan bahawa mereka tidak bersama dengan parti pembangkang yang lain.


Presiden PAS sebelum ini pernah membuat kenyataan bahawa PAS cukup kuat dan tidak perlukan parti lain.


Mahathir yang juga Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia berkata, cabaran seperti isu pembahagian kerusi boleh diselesaikan jika semua parti pembangkang mencapai kata sepakat.

“Dalam soal pembahagian kerusi, kita kena letakkan calon boleh menang dan calon yang penting untuk negara.

“Kita juga mesti sepakat memberikan laluan kepada parti-parti lain supaya formula satu lawan satu itu boleh tercapai,” tambahnya.

Menurutnya, bagi memastikan kejayaan formula itu, semua parti pembangkang perlu terbuka dan mengetepikan agenda parti masing-masing.

Sementara itu, AMANAH Melaka menyambut baik gesaan Timbalan Presiden AMANAH Tuan Haji Salahuddin Ayub yang meminta parti pembangkang segera ke meja rundingan bagi membincangkan kerjasama menumbangkan BN

"Kami menyifatkan gesaan yang dibuat oleh Timbalan Presiden AMANAH Nasional, Tuan Haji Salahuddin Ayub supaya parti-parti pembangkang segera ke meja rundingan itu adalah tepat pada masanya jika setiap parti pembangkang mempunyai niat dan hasrat yang sama dan jujur iaitu untuk menumbangkan BN," demikian kenyataan Pengarah Komunikasi AMANAH Melaka, Zulkiply Harun.

"Perkara yang perlu diutamakan adalah mewujudkan satu blok pembangkang yang besar, bersatu serta kuat supaya berlakunya perlawanan satu lawan satu antara pakatan pembangkang dengan Barisan Nasional (BN) seperti yang dihasratkan rakyat

"Kita juga bersetuju dengan pendapat Tun Mahathir bahawa, jika mana-mana parti pembangkang bertanding sebagai parti yang berasingan dari pakatan pembangkang yang lain, mereka sebenarnya berjuang untuk BN.

AMANAH Melaka menyeru supaya setiap parti pembangkang mempunyai dinamika politik yang bukan sahaja merangkumi soal kesatuan tujuan, malah kesatuan tindakan di dalam mencapai hasrat bersama untuk menumbangkan BN.

Setiap parti khususnya yang lama juga perlu berikap bertasamuh (toleransi), bersedia untuk bersahabat dan tidak bersikap skeptikal terhadap parti-parti baharu.

Ini semua dapat dicapai jika semua parti pembangkang bersikap terbuka dan dapat mengenepikan agenda parti masing-masing dan meja rundingan parti-parti pembangkang perlulah dipanggil segera untuk tujuan berkenaan," tambah kenyataan itu lagi.








FEATURED ADS


18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Buat la lg kerja bodoh.. Ulang balik sejarah.. Biar la umngok memerintah sampai kiamat.. Kalau pakatan rakyat belum terkubur mungkin inilah saat terbaik tumbangkan umno tapi oleh sebab 'kebijaksanaan' sesetengh sekutu dalam berpolitik, maka umno masih boleh senyum lebar.. Kalau masih harapkan pihak bijaksana ini, pasti umno kekal kerana biarlah berpuluh gabungan pun jika pihak ini turut terlibat pasti sejarah akan berulang. Tolong pandang untuk anak cucu kita.. Biarlah kita tidak dapat merasa kemenangan menumbangkan umno tapi sekurang kurangnya kita dapat menyediakan asas ke arah itu untuk dinikmati generasi akan datang..

Tanpa Nama berkata...

Bukan salah pas yg menyokong umno.mmg kalau parti dah gila dunia akan ikut saja duit punya cara halal atau haram.dedak pun dedaklah..tp yg bodoh nye lah si penyokong2 pas masih gagal buka minda mcmne pas dah sebijik dgn umno skrg ni...mmg kebiasaan melayu malas berfikir..nk keje senang je maka jadilah kaum yg diperbodohkan walaupun bukan semua tp ramai yg masih begitu.

Tanpa Nama berkata...

Sokong Tun
Bn mesti ditumbangkan
Lg lama diperintah oleh lanun..lagi bnyak kerosakkan yg dicipta

Tanpa Nama berkata...

UMNO BN telah mencapai tarikh luput..barang luput jangan dipakai kerana sudah berkuman dan beracun..lupus sahaja di tempat pembakaran.

nordin Abu Bakar berkata...

Pas bg 2 kerusi jer..1 hadi..1 harun..bagi banyak2 pun bukan dia boleh menang..klu menang plak mesra bn..parti pembohong bersiri...bila mau saman wsj daaaaa

Tanpa Nama berkata...

Najib bangsat lebih pentingkan projek tugu yg bernilai 650juta dpd tanggung pendidikan pelajar2 tahun akhir melayu islam di mesir yg bernilai 4.50juta..kegilaan apa ini..hanya melayu bangsat yg menyokong si najis dan umno bangsat.

Tanpa Nama berkata...


Itu pigs batu besar kepala atas ada duduk.

Tanpa Nama berkata...

Ulama pas suci mulia

Tanpa Nama berkata...

Dah mentedarah 90 juta berjuanglah untuk BN. Kesian walaun yang sokong pas membabi buta habuk pun tarak. Sebenarnya pas teringin nak bersama PH tapi dah terlepas cakap perasan dia kuat malu lah. Lagi pun dedak yang najib tabur dah masuk tembolok mana boleh muntahkan balik.
Dulu saya ahli pas tapi sekarang benci saya kat pas melebihi benci saya kat Che Det satu waktu dulu.

Tanpa Nama berkata...

“Dalam soal pembahagian kerusi, kita kena letakkan calon boleh menang dan calon yang penting untuk negara."

Jangan harap PAS setuju. Pemimpin PAS tak setanding dengan pemimpin pembangkang yang lain. '

PAS sedar dan PAS tidak peduli. PAS akan minta sejumlah kerusi untuk di agihkan kepada pemimpin cai sahaja. Kalau kira ada 50 orang, 50 kerusi lah yang PAS mahukan.

Dua nama yang di sebut, Hadi dan Harun, bukan lah penting sangat pada negara. Pengkhianat. Dan tempat mereka senang-senang boleh di ganti dengan pemimpin pembangkang yang lain. Satu tidak pernah duduk dalam parlimen. Satu lagi suka ponteng dan berkecuali.

Tanpa Nama berkata...

Si lebai pembohong ni lbh kurang sama dgn si najis..sampai sekarang x saman2 serawak report..dasar lebai dedak..neraka lah tempat kau pengkhianat..

Tanpa Nama berkata...

Mula-mula bubarkan blok PAS IKATAN GABUNGAN SEJAHTERA. Bukan pasal sebab blok tetapi pasal nama singkatan tu. Tolong jangan bawa masuk dalam blok pembangkang yang baru.

Hadi dakwa PAS kuat sebab agak sukar PH nak lawan BN. Ada AMANAH pun cuma parti serpihan. Tapi sekarang dah berubah apabila Bersatu ditubuhkan untuk bergandingan dengan PH menumbangkan UMNO.

Jika PAS berdegil bermakna PAS lawan UMNO dan juga PAS lawan blok baru pembangkang. PAS lawan rasuah dan salah guna kuasa dan PAS juga menyokong rasuah dan salah guna kuasa.

PAS tersepit dengan hudud dan dakwaan terima RM 90 juta. Punca nya dari Hadi dan beberapa pemimpin PAS yang jahil politik. PAS perlu kan satu pasukan baru ! Bukan halau ahli yang sayangkan perjuangan PAS.

Tanpa Nama berkata...

Aku pun sama..meluat betul tgk muka si presidengg tu

Tanpa Nama berkata...

Pas patutnya dah dibubarkan. Semua ahli serap masuk umno.

Tanpa Nama berkata...

Apabila parti BERSATU dilancarkan dgn rasminya nanti, PIMPINAN PH & BERSATU sepatutnya sudah boleh MELUPAKAN terus utk mengajak PiGs brbincang kerjasama bg menghadapi PRU 14 ... Jangan buang masa TERTUNGGU dgn pendirian PiGs ... Hakikatnya walaupun sekiranya PiGs bersetuju dimuktamadkan PEMBANGKANG meletakkan calon 1 lawan 1 menentang BN pd PRU 14 nanti, BELUM TENTU akar umbi @ pengundi2 PH sanggup memangkah wakil calon dari PiGs dan begitu juga sebaliknya ... Sanggup ke WALAUNTA2 PiGs akan memangkah sdra KHALID SAMAD jika kouta calon PARLIMEN SA diberikan kpd AMANAH ??? ... Belum kita cerita pasal KELANTAN lagi ! ... Sepatutnya SEKARANG PIMPINAN PH & BERSATU mula berbincang mengenai PERANCANGAN STRATEGI utk menghadapi pertandingan 3 @ lebih penjuru pd PRU 14 kelak ! ... Sy rasa SELURUH penyokong2 @ pengundi PH SUDAH BOSAN dgn sikap PIMPINAN PiGs yg sentiasa mengeluarkan kenyataan2 SOMBONG & ANGKUH mereka !! ...

Tanpa Nama berkata...



Tuhan tak jdkan sesuatu itu dgn SIA2

Pas + IKATAN = PASIK

Drp PASIK siBedul Ady terus tukar jd PIGS (parti ikatan gagasan sjhtra)= @pigs

PIGS @pigs memang cantik idea warak kasyaf holamak donia lalok FITNAH pilkuda

Krn hebat dgn cakar LUTOT & siku depa slalu kutuk DAPigs kaw2, ler ni trus jd @pigs

Parti drp spesis PIGS @pigs yg kuat "cakar-siku-LUTUT" takleh campur parti lain

Sape yg ingin dgn @pigs? Umno pun gerenti geligeleman dgn PIGS @pigs nih

Lagi2 jenih PIGS @pigs yg pakai sorban yg main aci sondol jer hadis dan Quran!

PIGS @pigs nih bila bg dedak dia akan aci sondol buat FITNAH belit U-turn PONTENG

Pigs nih bila dah gemok telan dedak dia TAK sedor akan kena semelih oleh situan
dedak tue ler wehh!

Hanya yg bodoh JAHIL tahap sipenyalak babi ddlm bukit tu jer yg sggup jd blogger & macai2 pigs nih lg..ddlm PKR pun ada spesis tolol jenih suka kpd pigs nih, yg kita dah boleh Nampak dah pun, smua tu pun krn dah kenyang tersedak dek dedak!





Tanpa Nama berkata...

Mampukah?

Parti ikatan gagasan sjhtra =PIGS @pigs

PIGS @pigs dgn kekuatan cakor siku & lutot??

PIGS @pigs yg dah pun kenyang 90juta goni dedak???

PIGS @pigs yg aci sondoi FITNAH ponteng & uturn mencuri sdondon????

PIGS @pigs yg gerenti disemelih tuan yg bg dedak???

PIGS @pigs yg suka memaki hamun mengutuk DAPigs??

Pigs tu pun suka mnyalak babi ddlm bukit?

Wow! PIG @pigs yg pakai sorban tu weh!

Ada sapa nak join pigs?

Yg tolol silakan

Tanpa Nama berkata...




""Oh! Tuhanku tiada KAU jdkan ini semua SIA2..""



PIGS = Parti ikatan gagasan sjhtra @pigs

Drp PASIK dah tukar trus jd @pigs

Krn lalok FITNAH terus jd mabuk pilkuda jd nya nama pun bertukor2, cantik!




""Oh! Tuhanku tiada KAU jdkan smua ini SIA2..""



Betul ler tu bila dah jd PIGS @pigs memang power cakor siku & Lutot

Memang tabiee PIGS @pigs aci langgor sondol FITNAH uturn PONTENG/tidor bila dpt dedak

Bapak PIGS @pigs lg hebat sbb buleh menyalak babi ddlm bukit tu woi!




""Oh! Tuhanku tiada KAU jdkan smua ini SIA2..""




Dok asyik2 FITNAH & kutuk Pan DAPigs..akhirnya mnjelma sbnr2 PIGS @pigs!

Bila dah jd spesis PIGS @pigs memang TAK guna OTAK sampai bila2 tak akan sedor!

Adakah PIGS @pigs itu sedor bhw mrk itu adalah spesis PIGS @pigs? Oh! No no no!



"""Oh! Tuhanku tiada KAU jdkan ini smua SIA2.."""



Kita semua wajib sokong..

Memang bagus hudud PIGS dan Ruu pigs itu dibuat tetapi biar lah diperuntukkan kpd "kuarantin" sepisis PIGS @pigs dan yg sama wktu dgn nya shj..titik!

Sapa2 nak join & di"kuarantin" kan sbg sepisis PIG @pigs ini sgt2 dialu2kan keJAHILan & ketololannya!! please..



""""Rabbana ma holkta haza BATILAA...""""