23 Nov 2015

Dah Kukatakan - Razman Tolak Debat Dengan Mujahid

Debat terbuka tidak beri faedah

IPOH - “Tiada keperluan berdebat,” itu reaksi , Pesuruhjaya Pas Perak, Razman Zakaria berhubung cadangan Amanah Parlimen Parit Buntar yang mahu debat terbuka diadakan antara beliau dan Ahli Parlimen Parit Buntar, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa bagi meleraikan isu pengkhianatan baiah.

Beliau berkata, perdebatan itu bukan sahaja membuang masa malah tidak memberikan faedah dan nilai tambah, khususnya kepada Pas.


“Pas Perak tidak akan melayan sebarang provokasi daripada Amanah. Bagi kita, perdebatan atau perbahasan tidak memberikan apa-apa keuntungan dan hanya memberi kelebihan kepada Umno,” katanya.

Terdahulu, perdebatan itu dicadangkan oleh Amanah Parlimen Parit Buntar selepas melihat beberapa pemimpin Pas Perak menggunakan platform ceramah bagi membidas kredibiliti dan ‘pengkhianatan’ dilakukan Mujahid.

Razman berkata, tindakan beberapa wakil rakyat Pas keluar parti dan menyertai Amanah sememangnya pengkhianat kerana mereka mengetepikan baiah yang dipersetujui.

“Mereka ini telah setuju dengan syarat perjanjian di antara diri mereka dengan jamaah bersaksikan ALLAH, tiba-tiba mereka keluar parti dan mencabar Pas, pada pandangan saya inilah pengkhianat,” katanya.

Beliau berkata, Pas Perak mengadakan satu program ceramah bersama Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) Parit Buntar yang bertujuan memberi penerangan tentang pendekatan Pas dalam mengurus negara dan memberi kesejahteraan pada rakyat.

“Ceramah itu juga diadakan bagi mencungkil bakat individu bukan Islam untuk bersama perjuangan Pas bagi mengisi kekosongan yang ditinggalkan DAP untuk menghadapi PRU14,” katanya. -SH

ULASAN GB

Di entri sebelum ini, GB sudah ulas bahawa Razman tidak akan berani dan tak akan mampu untuk berhadapan dengan Dr.Mujahid. Razman perlu sedar siapa dirinya - hanya seorang bekas pegawai kastam berbanding Dr Mujahid yang merupakan seorang profesional dan juga seornag ulama.

Razman kalah di parlimen Lenggong dengan majoriti lebih 3,000 undi manakala Dr.Mujahid menang di Parit Buntar dengan majoriti lebih 8,000 undi.

Banyak tandatanya mengenai kekayaan melampau Razman.... malah beliau telah dinasihatkan bersara dari Kastam.

Bukan saja PAS tidak dapat "nilaitambah" dari debat tersebut, silap haribulan dapat "nilaisusut" jika debat itu diteruskan. Oleh itulah Razman tarik diri lebih awal.

Razman masih memperkatakan soal "baiah" sedangkan sebelum ini kita sudah menjelaskannya. GB sudah ulas sebelum ini:

Sayugia dimaklumkan bahawa baiah berkenaan dilakukan ketika PAS masih berada di atas landasan perjuangannya yang benar dan PAS PADA KETIKA ITU adalah rakan komponen Pakatan Rakyat.

Apabila kedua-duanya sudah tidak wajud maka dengan sendirinya baian itu TEBRATAL.

PAS telah terpesong perjuangannya, sudah tidak Islamik.

Berkali-kali kita dedahkan perbuatan2 seperti memfitnah, melabel, mencaci, memaki spt jebon, anwarinas, binatang, barua, tolol dan lain lain, islamikkah itu? Parti sahaja masih bernama Parti Islam sedangkan tindakan, perbuatan dan akhlak para pemimpin dan ahlinya sudah tidak Islam lagi.

Kebetulan perbuatan memfitnah, mencerca dan memaki hamun itu dilakukan terhadap wakil-wakil rakyat dari kalangan progresif. Ia seperti memerangkap kumpulan progresif, memaki dan mencaci mereka kemudian tak boleh menjawba balik kerana mereka menyatakan kamu telah berbaiah!

Mereka (kumpulan yang menamakan mereka ulama) cuba memerangkap dan menipu kumpulan progresif, sedangkan mereka sebenarnya cuba menipu Allah swt.


Apabila keadaan seperti itu berlaku yang akan menerima laknat ialah parti pas sendiri dan mereka yang melakukan tindakan-tindakan yang tidak Islamik itu termasuklah pimpinan dan ulama parti yang sengaja membiarkan gejala yang tidak Islamik itu berlaku di dalam parti (malah dalawam waktu tertentu ulama sendiri melakukan) semata-mata untuk menyingkirkan kumpulan progresif itu dari saf kempimpinan parti.

Oleh itu YB-YB tidak perlu takut untuk meninggalkan PAS kerana keyakinan kita bahawa PAS telah terpesong dari landasan perjuangan Islam, dipesongkan oleh ulama-ulama gila jawatan.

Sesungguhnya Allah Maha Tahu dan Maha Melihat, dan golongan professional tidak semudah itu boleh diperbodohkan. Alalh akan tetap memelihara dan menyayangi mereka. Kerana Allah Maha Tahu dengan kerana merekalah dulu PAS berjaya berada di aras yang ada kini... malah kita yakin merekalah ulul-albab (orang-orang yang mempunyai fikiran) seperti yang disebut berkali-kali oleh Al-Quran.

Hukum kebenaran dan keadlan akan tetap berjalan.

Wallahu 'alam.


Juga lihat dan baca ayat-ayat di bawah.





14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...




Setiap Individu...Adalah "IMAM"
IMAM Itu...Adalah Pemimpin
Ibarat GELAP...Di Waktu Malam
Pemimpin @=(IMAM)yg LURUS...Bagaikan "LILIN"
Jelas dan TERANG...Tiada yg KELAM
Bagai Melihat...Wajah di Cermin


Menjadi PEMIMPIN/IMAM...Wajib dan Utama
Walau pun Hanya...Seorang DIRI
AMANAH yg Kudus...Cahaya yg MULIA
Jalan yg LURUS...Wajib di "TITI"



Jalan yg LURUS...Jalan yg LURUS
Bukan U-Turn...Tunggang TERBALIK
IMAM yg LURUS...IMAM yg KUDUS
Bukan nya "IMAM"...Yg Murtad & SYIRIK








Murtad itu...Tunggang TERBALIK
SYIRIK itu...."HARTA" Memper-Kuda
AMANAH-yg-LURUS...Di "Lacur" Jijik
Ponteng FITNAH...Songlap Berleluasa


"IMAM" yg Syirik..."IMAM" yg Murtad
HARTA Ber "Kuasa"...Si Tolol Di IKAT
Tunggang TERBALIK,,,"KELIRU" dan Sesat
Ibarat GELAP...Di Hutan yg BANAT!!!


Ibarat GELAP...Di Hutan yg Banat
Di Patuk Ular...Ber Kali-kali
Dendam Kesumat...Tenat SAKARAT
Ke Dasar "Jahannam"...Menghumbankan Diri










Jalan Yg LURUS...IMAM yg Kudus
Tak Perlu kan JUBAH...MA...PhD
Tak Perlukan"Penghafal"...SORBAN yg Bagusss
Yg Di Perlukan Audit..."HISAB" yg Teliti
"HISAB" Di Hati...Memancar Halusss
Walau SATU "sen"...Di AUDIT Rapi
Projek & KONTRAK...Jelas & "TEMBUSS"
Menghapuskan FITNAH...Songlap Pen CURI



Wahai Sahabat...AMANAH Sejati
SAKSIkan lah "ROH"...Langit dan Bumi
"ROH" Ber Khidmat...Yg Sentiasa Mem-BERI
"ROH" yg Suci...Tak Songlap Men CURI
"ROH" yg Suci...Harum Me Wangi
Kaseh Mem-BERI...Saling Simpati




Wahai Sahabat...AMANAH Budiman
SAKSIkan lah Langit...Dan Matahari
SAKSIkan lah Bumi...Dan Tumbuh2an
SAKSIkan lah Nyawa...Dan "NAFAS' Mu yg Di BERI
Semua Nya "Mem-BERI"...Di-BERI kan TUHAN
Semua Nya Mem-BERI...AMANAH-yg-SUCI
Itulah AKIDAH...Sbnar7-KEIMANAN
Tak Wujud FITNAH...Songlap Men-CURI
Saling Mem-BERI...AMANAH...Ke INDAHAN
Itulah Sbnr7-AMANAH..Dari ILAHI

Tanpa Nama berkata...

Kat parlimen ponteng, kat parlimen diam, ajak debat takut. Agak2 pimpinan pas dlm mesyuarat apa yg dorg bincang? wala dgn ketua je ke?? xde nmpk hujah pun...

Tanpa Nama berkata...

RAZMAN ZAKARIA...PJ PAS Perak....

Bila dalam ceramah yg dihadiri oleh walaun dan penyokong sendiri...bukan main hebat kamu hentam pemimpin AMANAH!!

Berdegar degar kamu cakap bak petir halilintar membelah bumi. Bila diajak bersemuka secara anak jantan di pentas debat, kenapa telo kamu terus hilang hah...??

Bila diajak debat. Fakta lawan fakta. Hujah lawan hujah. Kamu lari lintang pukang laksana tak cukup tanah??! Tak malukah kamu telo yg dihayun ke sana kemari ketika ceramah hentam AMANAH tiba2 hilang lesap entah ke mana??

Lain kali sorok2kan sikit busuk hati kamu tu. Sekurang kurang orang tak tahu perangai buruk hati busuk kamu tu yg terselit di celah celah kopiah dan jubah kamu.

Bukan main syok dan seronok tabuh org di ceramah kamu. Bila diajak berface to face. Tau plak kamu terkincit dlm seluar ye...! Konon debat tkde faedah dan menguntungkan PAS!!

Habis tu...fitnah dan hentam orang kaw2 mcm tak hengat donia tu untung le sangat utk PAS kan...??

Kalau kamu rasa kamu benar dan parti kamu tkde masalah kenapa takut nak tegakkan kebenaran??!! Bila kamu tolak bermaksud kamu:-

a) Cuma tabur fitnah.
b) Menyorokkan kebenaran.
c) Berada di kandang pesalah.
d) Yang nyata kamu telah lesap telo sebab terlalu kecut dan penakut!!
e) Kamu hanyalah macai koro yg buat perabih boreh je....haha

Ko ni memang hampeh le RAZMAN. Aku pun heran mcm mana org seKORO kamu ni boleh dilantik jadi PJ Pas Perak hah...?? Atau di dalam PAS semuanya koro2 belake kot...!!

Janganle bikin malu PARTI PAS! Janganle bikin malu Pura Cendana..!! Buktikan le PAS itu parti Islam yg hebat tanpa JEBON dan BARUA..

Sekian. Tenkiu.

Keh keh keh

Tanpa Nama berkata...

Sekarang sudah tak ada sekerat pun tokoh berkarisma dalam pas hadi. Kesian. Dicari2 kat ceruk mana pun tak jumpa. Yang kita jumpa hanyalah burung ciak yang cakapnya tak menyengat. Hujahnya tak dinanti2. Arahannya lintang pukang.

Tak nampak pas ini ada tokoh unggul untuk membawa ahlinya ke jalan yang betul yakni menakluk kerajaan bn. Tanpa kekuatan kepimpinan dan karisma tokoh2nya maka pas hadi tiada layak berdiri sebagai sebuah parti politik. Jadilah apa pun tapi bukan parti politik. Buang karan dan jadi kemaluan yang besar bagi ummat islam sahaja.

Berbahas atau tidak berbahas antara pas hadi dan seterunya sekarang ini tetap menzahirkan situasi bahawa enjin voksaigen pas sentiasa slow. Tua. Lembik. Pondan. Last2 kita kata, tak boleh diharap langsung.

Apa tidaknya. Pandangan rakyat lain. Pandangan pas lain. Rakyat minta dibantu. Pas pergi kuatkan najib. Rakyat tersepit. Pas buat lawak susun meja. Rakyat tanya hal 1mdb. Hadi tutup2. Rakyat nak pembangkang kuat. Pas jahanamkan.

Pendek kata. Rakyat sangat2 meluat dengan pas hadi sekarang ini. Hingga ada yang kata biarkan dia cepas mampos lagi bagoos!

Tanpa Nama berkata...

Banyak cantik punya muka. Dia kutuk orang tak berdosa pulak.
Bila orang yang dikutuk minta penjelasan dan dialog, lari pulak.
Memang macam hantu dah tengok puak walaun ni.

Kita semua kena ingat, lies that are built on house of cards will eventually collapse.
Dulu kita peringatkan orang UMNO, apa yang dibuat atas dunia ni akan ada balasannya.
Sekarang nampaknya kita kena ingatkan orang PAS pulak. Lagi teruk bila orang PAS seolah olah mengatakan syurga itu di tangan kanan mereka, dan neraka itu di tangan kiri mereka - macam Dajjal pulak. Nauzubillah.

Tanpa Nama berkata...

Pas penakut....Debat pun kecut,kata beria2 lawan dap..cakap xserupa bikin

omar daud berkata...

Salam:

Entahlah PAS nak bawa ahli-ahlinya ka mana?

Sekejap nak bawa dasar islam,menentang undang2 penjajah!!REALITYnya dia bersama orng yg bawa undang2 penjajah.
Sekejap kata orang pengkianat "Bah'iah':REALITYnya Hadi telah memungkiri perjanjian bertulis masa PR dulu.
Sekejap kata nak jadi "PENASIHAT!!:REALITYnya mereka2 yg dinasihat adalah orang yg ada kuasa,ada harta, ada kemudahan.Ahli-ahli/pemimpin2 sendiri yg sapu duit rakyat?president sendiri yg menjadi "PEMONTENG" BERSIRI,dan cacian yg dituju pada pehat lawan tak pula dinasihati.
Sekejap kata DAP Kafir pemusnah islam dan melayu:REALITYnya tidor sebantal di Selangor.
Sekejap nak "BERDEBAT:REALITYnya mencari beribu-ribu alasan supaya tak berdebat.
Sekejap kata tak nak pergi putrajaya:REALITYNYA nak bertanding di semua kawasan.

Wahai pemimipin-pemimpin PAS ,kamu nak bawa ahli-ahli kamu kemana?nak jadi "PENDAKWAH" kah!!nak jadikaan negara islam kah!!nak berkawan dgn umno kah?nak jadi parti politik kah?nak jadi kaki putaralam kah?walau bagaimanapun sikap dan tindakkan kamu,yg untung adalah kamu, (pemimpin-pemimpin PAS),Elaun Hadi sahaja 90k sebulan.dan beberapa MP/dun PAS yg lain mendapat elaun,itu tak kira menantu Hadi lagi.Bagaimana keringat ahli-ahli biasa yg menderma,kerja2 keras semasa pilihanraya,ada yg sibuk bekerja-keras dlm internet nak cuba kata kamu okay.

Hadi jadilah saorang yg "gentlement",declare secara resmi,join dgn umno habis cerita.

Wallah'ualam.

Tanpa Nama berkata...

Klu hj hadi declare join umno..pecah reban ayam nnti! Pas pun pandai jgk..xkan declare,tp kerjasama politik dgn umno.
Tuan gb! Dedahkan harta luar biasa razman ni,biar ahli pas bawahan th,sana sini ceramah dok suruh zuhud

Tanpa Nama berkata...

Anon 6:47 ptg

Rasanya tk payah le dedah dan selongkar kekayaan ustaz razman kita tu. Kita bukan org hamno. Bila marah kt sapa2 cepat2 cari bahan nk malukan org tu...

Biar pihak tertentu yg uruskan klu betul beliau bersalah. Kita sbg peyokong PH jgn terikut ikut perangai penyokong hamno...

Walau pun PAS dari pemimpin sampai ke macai bawahan dah sinonim dgn maki hamun dan lagak samseng. Biarlah...mereka dgn kembar mereka kan sama je habit!!

Nak buat mcm mana. Akhlak Islam ala PAS memang dibolehkan maki hamun dan mencarut. Mengikut ajaran guru mereka...takde masalah fitnah dan ugut2 org lain. Maklumle syurga dan neraka tu Tuan Guru yg tetapkan siapa yg berhak masuk syurga dan dihumban ke neraka!!

Islam versi PAS tk perlu cari kebenaran! Kebenaran adalah hak mutlak PRESIDENG. Kalau PRESIDENG dan ULAMAK CAI dah kata kambing tu katak. Maka katak le adanya si kambing tu! Kena wala' tau...! Jgn nak mengada ngada kata TIDAK!! Jgn derhaka dan khianat pada HULAMAK ....dosa tu. Dosa!!

Tu je la...haha

Tanpa Nama berkata...

Dia kata debat hanya untungkan umno? Yg dia duk serang mujahid dlm ceramah tu untungkan siapa?

Tanpa Nama berkata...

Masa kata kt org pengkianat syok je... tah2 kamu yg kianat... ajak berforum tau takut... lain kali tak yah mengata org... ajak ahli pas terus sokong sudah la... dlu pas sikit punya berani... pntang ajak debat... setuju... skg...... pntang debat... lari

mfi usj berkata...

Dlm mesyuarat pas;
Anta bini berapa orang?
Bini ana baru14 thn masih sunti.
Sapa nak dapat berkat ana cas Rm 1000 utk katam. Kalau nak buang saka ana cas RM 3000.
Anta pakai keta apa.....ana pakai evouge dah!

mfi usj berkata...

Siapa kata pas xde pemimpin berkarisma? Din ayam tu kamu ingat ayam ke? Pakar ekor nomi islang terunggul tu tau tak! Dlm bab spin, firaun pun kalah wow!

rizal yusof berkata...

betul betul betul betul.....bodoh pnya alasan