25 Dis 2014

Tatkala Negara Sedang Ditimpa Bencana, Najib Boleh Main Golf dengan Obama


Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak sedang berada di Hawaii tatkala rakyat negara ini sedang menderita akibat dilanda banjir dibeberapa buah negeri.

Ini dilaporkan oleh lamanweb thewashingtonpost.com dimana dinyatakan Obama yang sedang bercuti di Hawaii menemui beberapa rakan dan para petugas di Rumah Putin dan pada hari semalam, pertemuan itu disertai oleh "orang baru" iaitu PM Malaysia Najib Razak.

Ikuti laporan asalnya:


In Hawaii, Obama golfs with Malaysian Prime Minister Najib Razak


HONOLULU — President Obama has generally refrained from mixing business and pleasure on the golf course. On vacation here in Hawaii, he has mostly hit the links with the same circle of longtime friends and White House aides he usually pals around with. Until Wednesday, when a newbie joined the First Foursome — Malaysian Prime Minister Najib Razak.

The White House said Najib, along with aides Joe Paulsen and Mike Brush, was playing with the president on the course at the Marine Corps base at Kanehoe Bay. Turns out Najib was in town on his own getaway, and it is not unprecedented for Obama to do a golf summit with a world leader. Last year in Hawaii, he played with New Zealand Prime Minister John Key. (In 2011, Obama famously played a round with House Speaker John A. Boehner at Andrews Air Force Base that did not exactly lead to a good working relationship off the course.)

Obama has established perhaps a better working relationship with Najib, after making the first visit by a sitting U.S. president to Malaysia in nearly half a century last spring. It was unlikely they discussed their foreign policy agendas on the course, however, but perhaps focusing instead on trying to avoid the sand traps.

On the 18th hole, reporters were allowed onto the course briefly. Obama missed a putt to the left off the hole, then tried to tap in but "picked the ball up before it missed again," according to a pool report. Razak also missed a second putt, but Obama consoled him with a pat on the shoulder.

Wall Street Journal reporter Carol Lee asked Obama if he planned to watch "The Interview," the Sony movie that will be released on Christmas after the studio initially canceled the release in the wake of the company being hacked, allegedly by North Korea.

"I'm glad it's being released," replied Obama, who had criticized the studio last week for its initial decision.

The president wished the reporters a Merry Christmas, according to Lee, then offered: "Be careful about those fruity drinks. You never know they might have a little kick."

Lee reports that she asked him if he'd been drinking fruity drinks, but he didn't respond.
-washingtonpost



Jumlah mangsa banjir di Pahang meningkat

KUANTAN 24 Dis. - Keadaan banjir di negeri ini bertambah buruk apabila jumlah mangsa yang dipindahkan terus meningkat kepada 10,825 orang daripada 2,768 keluarga di lapan buah daerah hari ini.
Jurucakap Bilik Gerakan Banjir Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pahang berkata, Kuantan masih menempatkan jumlah mangsa banjir paling tinggi iaitu 6,231 orang daripada 1,689 keluarga, Maran (2,542 orang, 623 keluarga), Lipis (722 orang, 177 keluarga) dan Pekan (553 orang, 123 keluarga).
Di Jerantut seramai 487 orang daripada 89 keluarga dipindahkan, Rompin (268 orang, 63 keluarga) manakala dua lagi daerah baharu mula dilanda banjir iaitu diTemerloh yang melibatkan 14 orang daripada tiga keluarga dan Bera (lapan orang daripada satu keluarga).
-UM



Banjir: Penonton Astro AWANI rayu bantu selamatkan ibu dan adik

KUALA LUMPUR: Sejak awal pagi, Astro Awani tidak henti-henti menerima panggilan daripada penonton bagi mendapatkan berita terkini mengenai banjir.

Bagaimanapun, ada juga penonton yang buntu tidak tahu pihak mana harus diminta tolong untuk mencari orang tersayang yang terjejas kerana musibah ini.

Antaranya adalah Mohamad Nizam Ghazali dari Machang, Kelantan yang terputus hubungan dengan ibu dan adiknya yang berada di Kuala Krai.

Kata Nizam, waktu terakhir dia bercakap dengan ibunya adalah pada jam 2 petang dan sehingga jam 7 petang tadi masih belum diketahui status di mana ibunya, Nafisah Mustafa dan adiknya, Muhamad Hafiz Ghazali di tempatkan.

Dalam perbualan awal dengan Nizam, Astro AWANI difahamkan bahawa begitu ramai mangsa banjir ditempatnya berebut menaiki bot mahu diselamatkan.
astroawani


ULASAN GB

Hukum kebenaran dan keadilan berjalan. Najib yang sering menghamburkan kata-kata "haramjadah" dan "bangsat" ...

Kini terbukti kata-kata itu kembali kepada dirinya... siapa sebenarnya yang haramjadah dan bangsat kini?

Tatkala rakyat sedang tiga suku mati berjuang untuk menyelamatkan diri dari bencana banjir di beberapa buah negeri termasuk di negeri kelahirannya, Pahang, beliau begitu bersahaja bercuti untuk bertemu Obama bermain golf...

22 ulasan:

Anti Fitnah berkata...

Padan muka dengan Melayu terutama UMNO, Perkasa, ...
Melayu mati pun Tok Jib tak akan menangis sebab Melayu ibarat kos melepas sahaja. Yang penting ialah Melayu boleh diperBODOHkan dan diperMAINkan.
Tok Jib dah lari keluar negara tatkala negara dilanda musibah akibat perbuatan mungkar yang sedang dan telah berlaku di negaraku tercinta, terutama oleh orang Islam yang sedang mempermainkan hukum hakam Allah swt. Fitnah menfitnah, kezaliman, ... berleluasa di kalangan orang Islam sendiri.
Adakah Allah swt menurunkan bala ini untuk membersihkan muka bumiNya dan seterusnya memberi AMARAN kepada hambaNya? Jangan sekali-kali memperlekehkan kuasa Allah swt. Pandang enteng akan kuasa Allah swt bermakna mempermainkan Allah swt. Para Ulama, Ustaz, ... dah ramai yang sengek. Fikir-fikirlah sebagai seorang muslim. Doa tanpa amalan yang baik sudah tentu tak diterima Allah swt.

Awanama berkata...

DIA APA PEDULI.AL TANTUYA PUN DISURUH BOM INI PULAK RAKYAT MALAYSIA.BINATANG LAKHANATULLAH MACAM NI LAKHANATULLAH MACAM NI ELUK DIBOM AJE MACAM ALTANTUYA

zab berkata...

Saya baru saja bertanya mana PM ketika rakyat dan ahli keluarga saya sendiri merisaukan kebajikan diri di Kelantan.

Saya hanya mampu berdoa agar Allah menyelamatkan negara ini dari bala (sama ada dari segi kepimpinan dan bencana alam). Amin.

p/s: Ini orang yang nak menolong Kelantan melaksanakan hudud? Sesungguhnya pimpinan Kelantan telahpun masuk dalam lubang ular yang sama dan akan dipatuk lagi. Masya-Allah.

Awanama berkata...

apa nak heran be. menang dengan undi pos dan undi hantu.

IbnAbdHalim berkata...

Rakyat didahululan!

Awanama berkata...

org bangsawan mana pedulikan rakyat marhaen. kalau zaman feudal rakyat marhaen tak ada pilihan. skrg rakyat blh guna kuasa peti undi. kenapa masih nak undi calon2 dr golongan bangsawan @ bangsawan wannabe

Awanama berkata...

Apa yang boleh di harap kan dari orang orang Bahslol melain kan kerja kerja bahalol saja.

Semua Bahslol perangai sama saja...

sb dehlawi berkata...

apa kurangnya ngan pemimpin pas . nik amar dok sibuk ngan hudud. pasal banjir lgsung xambil tahu. kumpulan ug,gu memang bodoh

Awanama berkata...

Ini lah akibat nya bila di negara di perintah oleh PM Kangkung dan para2 Menteri yg tolol lagi Bahlul.....x tahu tanggung jawab yg mana wajib di dahulukan

Naza berkata...

Sabar...tenang. Najib g marah Obama tu.."awat hang tak hantaq heli ngan kapai p tolong mangsa banjir"

Awanama berkata...

Kamu tlh mengaku sbg seorg ISLAM
BerERTI kamu MUSLIM = bnar7PASRAH

Kamu WAJIB..
mnjd sbnar7PASRAH sprt nabi SAW
..dan nabi SAW bnar7PASRAH kpd ALLAH
..nabi bnar7PASRAH kpd NILAI2-ALLAH
..skudus7PASRAH kpd AMANAH-ALLAH
..ssuci7PASRAH pd KEJUJURAN
..sPASRAH7 pd KEIKHLASAN
..seINDAH7 peNGORBANAN

Nabi SAW juga bnar7PASRAH..
..memilih sbnr7MERIT trTINGGI
..mndpt sbnr7BAKAT trHEBAT
..smantap7 yg brINTEGRITY
..smurni7 TRANSPERENCY
..ygBUKAN7pntingDIRI

MALANG
MALANG NYA..
MALANG SEKALI..
Kita dinegara ini seolah olah ISLAM.. aka MUSLIM = mnyerahPASRAH kpd sgl yg bejat lg BOBROK & PASRAH kpd..
--kaki songlapRASUAH yg dahsyat
--penindas KEJAM ZALIM YG HEBAT
--PENIPU PENYAMAR PENGELIRU
--pngKHIANAT TIKAM KAWAN
--kaki auta-PONTENG..?
--kaki BELIT u-TURN..?
--bapak pmFITNAH..?

Mrk pasrah/muslim? kpd nilai nilai yg sgt bejatBOBROK itu..dan mrk mahu TERUS berlakon "HUDUD" utk menipu menipu menipu MENIPU MENIPU MENIPU..dan MENIPU ALLAH!!

GB..
tentulah bala demi bala dtg brtimpa dan brganda ganda..

Awanama berkata...

Ada serampang lima mata

1 Jumpa along Tempuh kadar bunga dah matang

2 Mohon restu untuk laksana kan hudud

3 Sambut krismas

4 Pertandingan Golf Dengan mempertaruhkan Negara Siapa menang dapat negara (untuk mengadai negara)

5 Macam GB kata pertemuan dengan Obama dan bercuti semasa banjir besar yang luarbiasa untuk menunjukkan siapa sebenarnya yang haramjadah dan bangsat kini?

Adakah saham Msia naik ?
Adakah US akan beri bantuan kepada mangsa banjir ?
Adakah minyak akan turun seperti di US ?

Israel dapat bertahan sehingga sekarang dan terus menyerang dan membunuh ia lah kerana sokongan US !!

Zabmax berkata...

Rumah Keluarga saya telah dinaiki air. Sekarang di paras betis dan saya menunggu penerbangan seterusnya ke Kota Bharu. Doakan kami semua dan semua mangsa selamat.

Awanama berkata...

Saya pasrah..APA yg berlaku di kelantanis satu kententuan zat2 tuhan..sikitjepun masih boleh dikawal menteri beso cakap that is small matter's masih boleh dikawal..jgan takut atau gundah gulana wahai penduduk Kelantan.... Selepas ini putrajayarahman ada peruntukan yang maha besar untuk pembangunan kelantete..sambarya sesedikit mass lagi.. Buat masa dinihari biarkan prem minister yg tercacacayang bermain2 gof dulu..Ssshhh! Jgan gangu..t perkasa marhah sipa untong sipa ugi.. aik!

Awanama berkata...

Siapa kata PM tak ada, finah tu

tadi nampak kat tv, muka PM ada...atas bungkusan beras, kotak tin sadin dan kotak tuala wanita

Awanama berkata...

Doa kami semua kepada saudara saudara yang dalam kesusahan Semuaga Allah berikan pertolongan dengan kekuasaan Nya

Ya Tuhan

Awanama berkata...

Bukan setakat banjir teruk yang menjadi persoalan Macamana MH boleh hilang dah bermain dalam kepala otak

Banjir yang tidak dapat di kawal oleh kita manusia dan tak dapat kita jangka surut atau tidak Yang akan menelan belanja lebih banyak dari memcari benda hilang di laut tak mahu dikongsi kesedihan dan kesusahan dalam masa Ulama tersohor di keluarkan waran untuk tangkap !!

"Bersyukur lah pada Allah Dengan bersyukur kepada pemimpin kita juga bersyukur pada Allah" Macam tu kah seperti Najib

Awanama berkata...

SANGAT MUSYKIL tentang TENTERA AMERIKA datang ke KELANTAN beberapa bulan yang lalu, sesiapa ada JAWAPAN yang boleh di huraikan di sini? Bagaimana sebuah negara ISLAM boleh mengadakan latihan KETENTERAAN dengan AMERIKA YANG SANGAT JAUH itu? APAKAH MEREKA MENGGUNAKAN SENJATA TEKNOLOGY UTNUK MEMPERDAYAKAN MALAYSIA? APAKAH PEMIMPIN KITA TERIKAT? SANGAT MUSYKIL. HAARP TEST adalah senjata teknology memanipulasi kan ALAM SEMESTA, kita TERJEBAK sebenarnya di atas KELEMAHAN PEMIMPIN KITA.ALLAHUROBBI....

petertsai berkata...

Amen...semoga air cepat surut

Awanama berkata...

Melayu ker cina yang sokong pm ini? Tak apa, cina sudah dilabel Hina agama, biar cina tanggung dosa sokong pm yang bercuti di Hawaii semasa rakyat terancam air Banjir.

Awanama berkata...

Kalau ajib main golf di hawaii.....dimana 'Boss' ajib ya..........lagi shopping kot kat Dubai

Awanama berkata...

FLOM ?