19 Okt 2013

ISMA Dah Terbelit Dituduhnya Orang Lain Putarbelit

Bangi: Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) telah menyangkal laporan portal berita FMT kelmarin berjudul “Keluar dari Malaysia: pelawaan Isma disambut baik”.

Menurut Presiden ISMA, Abdullah Zaik Abd Rahman (gambar), FMT memutarbelit kenyataannya untuk menyatakan sesuatu yang hakikatnya adalah agenda yang mereka perjuangkan.

“Saya sama sekali tidak menyentuh hubungan semenanjung dengan Sabah dan Sarawak dalam kenyataan sebelum ini.

“Bahkan saya langsung tidak menyeru Sabah dan Sarawak berpisah dengan Semenanjung.

“Jadi saya fikir ini adalah agenda dan strategi mereka. Tujuan mereka hanya mahu menanamkan kebencian antara Semenanjung, Sabah dan Sarawak serta mengambil kesempatan daripada suasana keruh ini untuk kepentingan mereka,” jelasnya.

Pada 14 Oktober lalu, Abdullah Zaik dalam www.ismaweb.net menyeru agar pihak Kristian meninggalkan sebarang usaha yang akan menjejaskan keharmonian kaum di negara ini.

Tambahnya, sebagai warganegara, mereka harus akur dengan kedaulatan Islam, ketinggian hukum dan syiar Islam di negara ini. “Tindakan mencabar hakikat tersebut boleh menjejaskan kesetiaan mereka kepada Raja dan negara,” katanya.

“Mereka boleh buat pilihan lain untuk berpindah ke mana-mana negara kalau sudah tidak lagi boleh menerima kedaulatan Islam dan Raja yang menjaga kedaulatan agama itu,” katanya lagi. Kenyataan beliau supaya orang Kristian berpindah ke mana-mana negara lain mendapat reaksi dari rakyat Sabah dan

Sarawak yang disiarkan dalam FMT. Mereka bersetuju supaya Sabah dan Sarawak dikeluarkan dari Malaysia dan bukannya mereka berhijrah ke negara lain.

Oleh itu tidak timbul FMT memutarbelitkan kenyataan Abdullah kerana memang benar beliau suruh orang Kristian berpindah ke mana-mana negara lain kalau sudah tidak boleh menerima kedaulatan Islam dan Raja yang menjaga kedauatan agama itu.

Malah FMT tidak pernah menulis bahawa ISMA menyeru supaya Sabah dan Sarawak dipisahkan dari Malaysia.

Untuk berlaku adil, FMT menyiarkan kenyataan penuh ISMA di bawah ini untuk membuktikan sama ada FMT memutarbelit kenyataannya atau tidak. -FMT

Laporan sebelum ini
klik untuk baca

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sebagai penduduk sarawak, saya amat lah sedih dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh ISMA. jangan lah tarik balik, percaya lah ISMA, kami dari Borneo akan berdiri dibelakang anda, menyokong agenda "KELUAR DARI MALAYSIA" yang pernah anda kemukakan tempoh hari. kenapa perlu tarik balik? jangan lah flip flop. saya harap ISMA meneruskan perjuangan mereka dan menuntut Sabah Sarawak keluar dari malaysia.

#bukanantimalaysia,antiNGOrasisbertopengkanagama.!

Andre Irwan berkata...

Dak aku kata dah. Sabah dan sarawak mana ada Sultan dan Raja? Jadi buat apa depa nak setia kepada Raja, tambah-tambah lagi Raja Melayu, bukannya Raja Ibankah? Raja Kadazankah? Raja ... Ya dulu ada Raja Berok (Brooke), itu pun dah mati. Jangan lupa bahawa depa tak pernah bernaung di bawah Raja Melayu dari semenanjung sebelum ni. Kita saja yang beriya-iya suruh depa setia kepada Raja kita.
Daripada depa nak berpindah ke negara lain, lebih baik depa keluar dari gagasan Malaysia dan menjadi NEGARA BARU tanpa berpindah. Lagipun selama ni, Sabah / Sarawak dan Semenanjung bukan mesra sangat. Orang semenanjung nak masuk Sabah / Sarawak kena isi pas pelawat. pas pelawat tahu ... macam kita ni orang luar sedangkan kita dok dalam Malaysia. ISMA dah buka peluang untuk depa keluar dari Malaysia. Tahu tak betapa ruginya kita setelah berlabur begitu banyak di sana? Minyak kat Sabah dan Sarawak akan hilang. Balak ... tak payah cakap. Jadi peribahasa Melayu ada menyebut bahawa KERANA PULUT SANTAN BINASA, KERANA MULUT BADAN BINASA. Cakap ikut sedap mulut dan gina otak kepala lutut, inilah jadinya.

Amuraria berkata...

dah kecut mangkuk ni baru nak putar macam para pemimpin parti pandi kutty ! kuat ampu & bodek ,ABU jangan lupa !

Tanpa Nama berkata...

apa kata pak musli oli

http://ilham.karangkraf.com/karya-detail.aspx?idk=1607&idc=8888#.UmIKR_nQmos

Tanpa Nama berkata...

Semput dan asthmalah kamu dolah isma.....
Ingat seorang ulama meminta sahabat membawa bahagian yang PALING BAIK dari sembelihan qurban, dibawanya LIDAH, dan apabila diminta bawa bahagian PALING TAK BAIK, sahabat membawa LIDAH.....

FIKIR SENDIRILAH DOLAH ASTHMA AL ISMA.

Tanpa Nama berkata...

Kebanyakkan yang ada dalam ISMA bukan dia golongan tokoh Ulama. Kenyataan mengenai Kristian cukup menggambarkan dia orang dah nak hampir nak jadi macam UMNO.

SAYA SARANKAN PERKATAAN "MUSLIMIN" DIBUANG DAN DIGANTIKAN "JAHIL" ATAU "MUNAFIK" KERANA KERJAMU TIDAK JAUH DENGAN UMNO SEDANG MEMPERMAINKAN KALIMAH ALLAH. KERANA ADA GOLONGAN MACAM INI FAHAMAN TENTANG AGAMA ISLAM MASIH LAGI RENDAH DIKALANGAN RAKYAT SABAH DAN SARAWAK.

Tanpa Nama berkata...

As salam saya sarankan dibuangkan terus perkataan Muslimin dari ISMA sebab apa ni nak jadi barua UMNO selepas Perkasa. Memang nampak sah ini propaganda kerana hendak alihkan isu yg sebenar yg terjadi kat Malaysia ni. Sepatutnya kalau nak letakkan Mulimin dlm perstuan tu agak2 la jgn malukan Muslimin yg lain. Ini saya sahkan persatuan ni memang barua UMNO sebab banyak perkara yg dilakukan mirip celaka punya Perkasa. Presiden ISMA ni siapa, apa kelayakkan dia nak cakap isu kalimah Allah, apa dalil dan nas dia guna. Dia ambil nas dan dalil dr UMNO kot supaya rakyat bertelagah antara kaum dan ugama. Cukup selaka si Abdullah Zaik ni memang nampak sengkatan dgn Ibrahi Ali. Ingatlah Abdullah setiap perkataan yg terlanjur kalau baik maka baik jadinya kalau buruk, buruk jadinya. Kalau Melayu saja tanpa Islam beginlah jadinya, jadi bodoh dan akal yg Allag berikan bukan nak guna utk kebaikkan tapi guna utk keburukkan seumpa akal anda tak layak berada di kepala anda tapi berada di tempat lain selain dari kepala. Aku pun jahil, tapi sekurang2nya asas Ugama aku masih kuat. Celaka punya Abdullah Zaik mungkin tinggi ilmu agama dia sebab tu dia dah harumkan nama Malaysia di persada dunia berkenaan isu kalimah Allah. Maafkan saya ada perkataan yg kurang menyenagkan saya guna utk label org ini, tetapi saya nak gunakan juga nampak sgt perjuangan ISMA ni mcm Perkasa cuma yg bezanya nama Perkasa tiada Muslimin dan ISMA ada Muslimin. Gugurkan perkataan Muslimin dr persatuan anda sebab memang tak layak dgn persatuan anda. Isu kalimah Allah ni pelajar sekolah menengah dan pelajar pengajian tinggi lebih arif dr Abdullah Zaik celaka ni (Barua UMNO). Pesanan saya kepada celaka ni guna akal yg dikurniakan Allah fikir baru bercakap. Minta maaf sekali lagi kerana ada perkataan yg kurang menyenangkan saya gunakan. Sampai bila umat Melayu ni nak kena tipu sebab hidup Melau, yang betu2 sedar ialah Umat Melayu Islam yg hidupnya sentiasa Hidup Islam. Sekian dr aku insan dr P. Pinang yg menetap di Shah Alam.