3 Jun 2012

Seorang MB Yang Bermentaliti Lembu!


KUALA TERENGGANU – Anggota keselamatan khususnya polis dan tentera diminta meletakkan jawatan sekiranya mempunyai hasrat menyertai parti pembangkang kerana tindakan itu jelas pengkhianatan kepada negara.

Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said berkata, selaku anggota yang bertanggungjawab menjaga keamanan dan keselamatan negara, tindakan mereka tidak seharusnya bercanggah dengan dasar pemerintah sedia ada.

“Bagi saya, anggota keselamatan mereka berjuang pertahan negara dengan memikul senjata, tetapi kalau libatkan diri dengan pembangkang, maknanya ketika memakai uniform (bertugas) mereka pertahan negara dipilih rakyat.

“Tetapi apabila pulang ke rumah dan menanggalkan uniform untuk menyertai pembangkang, seolah-olah perjuangan (pertahankan negara) sia-sia kerana tanggungjawab mereka seharusnya menyokong kerajaan yang memerintah,” katanya ketika menghadiri Majlis Polis Bersama Komuniti Kuala Terengganu Hari Keluarga 1 Malaysia di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Terengganu, semalam.

Ahmad berkata, sebagai anggota keselamatan yang dibayar gaji kerajaan yang memerintah hari ini, seharusnya sokongan tidak berbelah bagi diberi kepada kerajaan.

Menurutnya, setakat ini beliau belum terima laporan wujudnya senario itu dalam kalangan anggota keselamatan.

Ulasan GB

Sedikit sahaja GB nak ulas: Inilah akibatnya apabila kaduk naik junjung.

Atau mentalitinya mentaliti lembu. Memang betul pun dalam UMNO banyak lembu.

21 ulasan:

Amuraria berkata...

SAH INI LEMBU MENAMAR MANUSIA ;)

Rod berkata...

Wa nak komen satu aje. Ini orang bodo datang dari kelompok yang bodo dan hanya yang bodo aje yang guna pakai kenyataan yang bodo.
Haram jadah. Phuui!!

Awanama berkata...

Kenyataan 'BANGANG' oleh seorang Menteri Besar yang 'BANGANG'.

Fik017 berkata...

Naseb baek kami x dak MB yg bpikiran mcm ni... Wa tabekkk sama ustaz azizan...

matinza berkata...

Bukankah nanti BN akan jadi PEMBANGKANG nanti.

Awanama berkata...

mana ada parti pemeritah bayar gaji.. mu pun rakyat yg undi itupun menipu baru menang..duit rakyat semua tu..bodo

Awanama berkata...

Betol..... Lepas ni , mana2 anggota keselamatan yang bekerja dibawah pemerintahan PR sekarang ini , hendaklah meletakkan jawatan sekiranya tidak menyokong pemerintah PR yang seiada. Kenyataan TERBAIK minggu ini. TAHNIAH MB yang tidak diatas bumi yang nyata.

Awanama berkata...

Tentera/Polis dan kakitangan kerajaan di Kelantan, Penang, Selangor dan Kedah yang menyokong pembangkang (umno bn), sila letak jawatan...

Awanama berkata...

MB paling BODOH di dunia

awe ganu berkata...

Sebagai rakyat Gganu, ambo raso malu bena weh !

Awanama berkata...

Gaji penjawat awam bukan dibayar dari duit UMNO. Kerajaan dan parti ada bezanya. Kalau Mat Said tak tahu dan nak main politik pergi belajar sains politik dulu.

hairan berkata...

betul tuh mentaliti lembu!!!

abis tuh sok kalo pas/pr memerentah boleh lah suruh ahli umno letak jawatan?????

napa la orang umno nih bodoh sangat sampai tak tau nak membezakan PARTI dan KERAJAAN?????

napa la orang melayu nih bodoh2 dan bengap2 sangat ???? jadi menteri pulak tuh!

patut la abis negara ku nih hampir tergadai!

Awanama berkata...

MB buat perangai macam Firaun. Apa yang Allah suruh tak mahu taat. Elok saja keluar dari muka bumi Allah.

Awanama berkata...

Tidak boleh salahkan MB Ganu, selama dia hidup itu lah cara UMNO perintah Negara kita.

Jangan marah dia, dia yang telah dididik sebegitu Oleh Pak Guru-sesat dari dulu sampai lah ni dan selama lamanya.

Ada yang dah jatuh masuk kedalam lubang pun tidak sedar lagi, masih nak gali lagi dalam!

Biar lah mereka berpoya poya sehingga tidak ada kesudahan, mereka jawab sendiri satu hari nanti.

Kita jangan ikut dan percaya, jangan jadi LEMBU dicucuk hidung.

Awanama berkata...

Itu kenyataan dari MB yg dah kalut atau separa panik melihat sokongan rakyat yg semakin ramai beralih pd PR..kah kah

Awanama berkata...

Inilah taraf otak pemimpin UMNO - dah tak faham yang mana kerajaan dan yang mana parti.Itulah sebab depa gunakan harta kerajaan macam harta parti,duit kerajaan(rakyat) macam duit bapak mereka.Kalau dah seorang menteri besar bangang macam ni,apa yang boleh diharapkan dari ahli-ahli yang dibawah dan pencacai-pencacai yang hidup dibawah dagu pemimpin.

1 Malaysia berkata...

Itulah akibatnya apabila depa dok cuba berlagak sebagai "TUHAN" yang meberi rezeki kepada manusia di Malaysia ni.
Tanda-tanda orang nak "mati". Celupar tak kena tempat. Cakap merapu. Dok tak senang. Diri tak tegak. Mimpi di siang hari.
AKU akan ikut cakap. Pilihlah kerajaan yang dapat memberi perkhidmatan kepada rakyat agar kita tidak menyesal. AKU dah tahu dan sedar siapa yang akan aku pilih. Aku tak mahu menyesal di kemudian hari dan sudah tentu AKU tak mahu aniayai anak-anak AKU.

lijitra berkata...

dia ni bukan lembu tapi BAGHAL.

Awanama berkata...

pak pandir tu mana tau.... askar bukan ke di bawah DYMM SPB Yang Dipertuan Agung.....

Awanama berkata...

rakyat Ganu, tak malu ke, ada MB berotak lembu.. nampak sangat sekolah sampai darjah 6

Awanama berkata...

Malu,malu sgt.huhuhuhu