3 Mei 2012

[GEMPAR] Polis Paksa Perempuan Buka Baju Ketika Mahu Dirikan Solat Maghrib

Polis didakwa memaksa perempuan yang memakai baju Bersih menanggalkannya ketika mahu menunaikan solat Maghrib, kata Pengerusi Srikandi KEADILAN, Siti Aishah Sheikh Ismail.

Mengecam arahan yang dibuat di Masjid Jamek, beliau yang berada di situ menyifatkannya sebagai sangat biadab dan tidak menghormati martabat wanita.

“Wanita ini ke Masjid untuk solat Maghrib, ada antara mereka berehat sambil menunggu LRT dibuka. Masa itulah, sekumpulan polis meluru masuk ke masjid beramai-ramai.

“Polis ugut wanita agar buka baju atau kena tangkap,” katanya kepada Keadilan Daily dan beliau sedang mengumpul bukti lengkap berkaitan insiden itu.

“Semalam, mangsa menemui saya dan memberitahu bersedia memberi bukti video berhubung kebiadaban polis itu.

“Saya masih menunggu bukti dalam bentuk gambar dan video dari sekumpulan wanita yang dipaksa membuka baju,” katanya lagi.

Difahamkan, ketika kejadian beberapa LRT termasuk Masjid Jamek dan stesen Bandaraya dihenti operasi dipercayai bagi menghalang sebahagian peserta Bersih merakam adegan keganasan polis kepada peserta sekitar kawasan itu. -KD

20 ulasan:

putra JB berkata...

Mendidih darah aku bila menonton video-video keganasan polis M'sia..diperkarangan MASJID pun nak mengganas...tak ubah macam ZIONIS

Mudah-muadah Allah akan melaknat mereka kerana kerja-kerja zalim yang dilakukan.

Tanpa Nama berkata...

KALAU LAH IA BETUL2 BERLAKU..IA AMAT MENYEDIHKAN SELURUH UMAT ISLAM..SUDAHLAH MENGGANGGU ORG NAK BERSOLAT MALAH SURUH TANGGALKAN BAJU YG DIPAKAI...MANA MARUAH AGAMA DAN WANITA ISLAM DI MALAYSIA? X TAU KE HUKUM ORG YG MENGGANGGU ORG NAK BERSOLAT BOLEH DIBUNUH? BANTULAH HAMBA2MU YG BERJIHAD DI JALANMU YA ALLAH...

Tanpa Nama berkata...

Yahudi2 Zionis pun TIDAK memerangi , memukul , menerajang dan melakukan perbuatan2 zalim terhadap kaumnya sendiri. Tak tahulah apakah ungkapan atau gelaran yang paling sesuai diberikan kpd polis2 yang bertindak ganas , bertindak diluar kemanusiaan. LAKNAT , LAKNAT , LAKNAT wahai polis2 yang zalim. Tunggulah diyaumil mahsyar nanti kalian akan memohon ihsan dari orang2 yang telah kalian zalimi terutamanya ketua2 kalian. Sesungguhnya MATI itu BENAR , SEKSA DIKUBUR juga BENAR , ..........
HARI INI KALIAN BERPESTA MEMBELASAH RAKYAT YANG CINTAKAN KEAMANAN TAPI INGAT SESUNGGUHNYA KITA SEMUA NANTI AKAN NANTI AKAN DIBANGKITKAN DI PADANG MAHSYAR NANTI.

Tanpa Nama berkata...

Fala laknatULLAHi 'aladz dzalimiin.

Ameen.

Tanpa Nama berkata...

"Kamu jadi polis kerajaan,Anjing dan kuda pun kerja dengan kerajaan..sekiranya Anjing dan kuda mendapat makan dengan khidmat mereka terhadap kerajaan,kamu sebagai anggota polis pun seperti itu...Namunnnn,Anjing hanya mengikut perinta tanpa berfikir,kerana tiada akal..Dan sekiranya,kamu juga hanya mengikut perinta tanpa berfikir..maka kamu samalah seperti anjinggg!!"

Abu Amir berkata...

Panas betul hati tengok perangai polis serupa dgn polis yahudi, semasa azan mahgrib kat masjid india mereka beramai-ramai pukul peserta bersih tanpa hormat org nak solat. Apakah mereka ini macam binatang, syaitan pun takut bila dengar azan.

Semoga Allah balas sewajarnya tangan dan kaki mereka yg memukul org awam yg tidak bersalah. Melayu beraqidah yahudi inilah jadinya. Nama aje Islam tetapi perangai yahudi.

Tanpa Nama berkata...

makin haram jadah sebahagian puak2 dalam polis ni..dh la azan pun xhormat, pastu hal mcm ni pn gamak sampai nak suwuh buka baju BERSIH...xda akai betoi...sma2 kita doa kan bagi pintu ati depa terbuka...

Tanpa Nama berkata...

Selamat sejahtera,

Pada pendapat aku-lah,

Melihat apa yang sedang terjadi, aku percaya bahawa sememangnya Yahudi berusaha untuk dapat menerobosi pentadbiran negara ini. Sebab utama kerana Allah Taala melalui lisan Nabi saw memberitahu akan kebangkitan Islam kali kedua akan bermula dari sebelah timur ini yang dominasi amalan Islam itu terserlah di Malaysia.

Kejayaan menerobosi kuasa pemerintahan negara ini memolehkan mereka melakar perancangan merosakkan atau melambat-lambatkan proses kebangkitan berkenaan.

Kesan pengaruh APCO sangat jelas dan terang. Tamoa sedar institusi tertentu dan staratijik negara seperti tergambar pada tingkah laku polis semasa mendepani kempen Bersih oleh rakyatitu sangat ,menggambarkan tindak tanduk Zionisme dari Israil itu.

Untuk merungkai pengaruh dan cengkaman Israil berkenaan maka dahan bergantung mereka perlu di cabut dan ditumbangkan.

Penyelesaiannya maka UMNO/BN yang melanggani syarikat Israil itu WAJIB diketepikan pada PRU-13 nanti.

Bakul sampahkan sahaja pandangan sekumpulan ilmuan Islam tetapi bersekongkol dan cari makan dengan kerajaan UMNO/BN. Mana mungkin mereka akan berkata benar sekiranya duduk diri mereka juga bersalut dengan NAJIS UMNO/BN yang melanggani khidmat APCO syarikat Yahudi dari Israil itu.

Aku lebih berasakan WAJIB menukar UMNO/BN yang bermain-main dengan agama dan perpaduan berbanding komitmen yang jitu oleh PAKATAN RAKYAT untuk merialisasikan satu pemerintahan yang jauh lebih telus dan murni.

Apa pula pendapat anda yang lain...?

Amoun maaf dan salam sejahtera.

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah Engkau Tuhan yang amat mengetahui hamba-hamba mu kini sedang dizalimi...Ya Allah timpakan musibah dan hanncurkan polis-polis yang zalim dan biadap itu sebagaimana yang telah Rasullullah doakan keatas seperti Abu lahab, Abu Jahal dan bebrape org yg telah menyakiti Rasulmu Ya Allah.. amin.. amin ...amin Ya Rabbal'alamin...

Tanpa Nama berkata...

Aku pandang jijik pada polis

nasa berkata...

Inilah hasilnya mendapatkan penasihat YAHUDI. Secara halus telah memasukkan jarum kezaliman di hati muridnya: Hilang rasa ihsan ketika mengambil tindakan, hilang hormat semasa berada di tempat suci agama, hilang pertimbangan menghukum 'pesalah'. Balik ke rumah, tak bertanyakah si anak bagaimana bapa bertugas, apa tugasan sebenar, apa tindakan dibuat.....(pilu nak teruskan)

mat din berkata...

BUKTIKAN DAKWAAN KAMU SEKIRANYA KAMU DIPEHAK YANG BENAR

Tanpa Nama berkata...

Deaf, dumb and blind. For they shall not return.

Tanpa Nama berkata...

kepada unit polis unit yang terlibat.kerana kau orang polis yang lain nama tercalar, termasuk aku yang dah bersara. jangan keran gaji kau dah naik tinggi kau ikut perintah orang atasan macam membabi buta. patuhi HTKPN polis diraja malaysia.Tak ada langsung mesra rakyat sampai orang anggap polis malaysia pengganas.,tolong hormati hak rakyat sebelum ianya menjadi parah.

GENERATE INCOME HALAL berkata...

BUDAK BOY

anon 11:35 (bekas polis). HTKPN tu dah ada cuma berapa kerat je polis macam hang yang baca, paham dan ikut.

aku pun ramai kawan dalam polis dan kawan sembang sekarang bekas polis. Tapi Polis yang ada MARUAH. berani berkata TIDAK kepada perintah TAK SAH.

Peguam2 PR perlu kumpul bukti dan saman polis biadab tu. ini untuk BERHENTIKAN perangai laknat depa tu.

BaDiN berkata...

Grrrr...
Sesiapa yang menyokong,menaja,mengiklan,melobi,menyukai,memangkah,membuat bahan kempen,menyimpan bahan kempen,memaparkan bahan kempen,berkempen,bersetuju,bernaung,mengundi mempertahankannya dan macam-macam lagi kepada kerajaan Barisan Nasional,maka ia meredhakannya akan apa-apa perbuatan,kelakuan,perwatakan,perbuatan secara tanpa sedar ianya telah tergolong dalam Kalangan Ahli Kufar & juga Ahli Neraka.Ku haramkannya keturunan ku dari menjadi Tali Barut Kerajaan Dacing.

Tanpa Nama berkata...

Bijak - bijak, suruh buka baju kalau tak kena tangkap. Kalau da baju spare tak pelah.

Kalau tak ada bukan ke dapat tengok tanyangan percuma. Tapi bagang gak polis ni, kau suruh buka baju dalam masjid apa kejadahnya. Suruhlah dia buka baju kat lorong - lorong yang berselerak kat KL tu. Baru betul brutal.

hairan berkata...

kan aku dah cakap... kalo ada umno mesti ada sex!

inikan polis umno = ISLAM UMNO mana boleh solat pakai baju bersih? kena bogel baru boleh solat kot?!

nk tunggu gak jawapan dari imam2 muda umno tentang fatwa nih

Tanpa Nama berkata...

mereka semakin gila kuasa...

Tanpa Nama berkata...

BIsmillah. Ya ALLAH, kami bermohon kpd Mu, hancurkanlah Dajjal dan sekutu2 nya. dan berikanlah kemenangan kepada Islam agama Mu. Ameenn...