20 Feb 2012

Undi BN Bermakna Kita Suka Pada Rasuah

Beginilah perangai rasis Umno/BN yang suka menakut-nakutkan rakyat. Umno menakut-nakutkan orang Melayu terhadap orang Cina. Disebaliknya pula MCA menakut-nakutkan orang Cina dengan Islam!

PM Najib beritahu umat Islam hari ini bahawa undi PAS adalah undi untuk DAP, sehari selepas Presiden MCA Chua Soi Seks beritahu pengundi Cina, undi DAP adalah undi untuk PAS!

Dr Chua memberi amaran kepada masyarakat Cina semasa perdebatan beliau dengan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng semalam bahawa undi untuk parti pembangkang adalah undi untuk PAS.

Apakah 400 perwakilan di Himpunan Ulama, Cendekiawan Islam yang mendengar dakyah PM Najib itu mudah terpedaya dengan fitnah tersebut?

Dan mahukah kita semua melihat Umno/BN meneruskan tradisi rasuah yang selama ini menindas kehidupan kita?

Kita mahukan perubahan. Umno/BN tidak mampu melakukan perubahan terutamanya untuk menghapuskan rasuah dan 'good governance'.

PR telah menjanjikan beberapa perubahan untuk penambahbaikan.Kita sendiri telah melihat negeri-negeri dibawah perintah PR melakukan beberapa perubahan dimana tidak ada berlakunya rasuah dan penyelewengan.

Pentadbiran kewangan yang baik di empat negeri Pakatan Rakyat (PR) di akui oleh jentera kerajaan pusat sendiri menerusi laporan Ketua Audit Negara.

Pulau Pinang dan Selangor mengungguli dari segi pengurusan kewangan dengan menduduki dua kedudukan teratas.

Audit Negara memberitahu bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat jauh lebih baik menjaga wang rakyat daripada Barisan Nasional.

Aku lebih takut mengundi Umno/BN kerana mengundi BN bermakna kita suka pada rasuah dan penyalah gunaan kuasa yang sekian lama menjadi ikon Umno/BN. -alhusseyn

Tiada ulasan: