1 Ogo 2011

Mini Tsunami Sambut Najib Dan Rosmah Di Port Dickson

Port Dickson, 30 Julai -- Sebuah papan tanda tumbang dan menghempap sebuah kereta yang diletakkan di tepi jalan di Batu 4, Port Dickson ekoran ribut yang melanda secara tiba-tiba dalam kejadian yang berlaku kira-kira 12 tengahari Sabtu..

Ribut beserta hujan lebat itu turut menyebabkan beberapa buah kereta yang diletakkan di tepi jalan oleh orang ramai yang hadir untuk menyaksikan majlis Perbarisan Tamat Latihan Perdana yang di adakan di Pusat Latihan Tentera Darat (PUSASDA) rosak teruk kerana dihempap oleh beberapa batang pokok yang tumbang.



Musa Bulat, 68, menggaru kepala ketika melihat van yang di bawanya untuk menyaksikan majlis Perbarisan Tamat Latihan anaknya Mohd Ibnu Sofian di Pusat Latihan Tentera Darat (PUSASDA) rosak teruk kerana dihempap sebatang pokok yang tumbang ekoran ribut yang melanda secara tiba-tiba dalam kejadian yang berlaku pada kira-kira 12 tengahari tadi.

Dia yang datang bersama 11 lagi ahli keluarganya terpaksa menunggu adiknya yang akan datang dari kampong di Kampong Paya, Pulai, Johor untuk membawa mereka pulang kerana van yang mereka naiki itu rosak teruk.




Sebuah kereta yang diletakkan di tepi jalan di Batu 4, Port Dickson dihempap sebatang pokok yang tumbang ekoran ribut yang melanda secara tiba-tiba dalam kejadian yang berlaku pada kira-kira 12 tengahari kelmarin.

Ribut beserta hujan lebat itu turut menyebabkan beberapa buah kenderaan yang diletakkan di tepi jalan oleh orang ramai yang hadir untuk menyaksikan majlis Perbarisan Tamat Latihan Perdana yang di adakan di Pusat Latihan Tentera Darat (PUSASDA) rosak teruk kerana dihempap beberapa batang pokok yang tumbang.


















- batuvskayu

7 ulasan:

serindit berkata...

meriah sungguh sambutab

Tanpa Nama berkata...

Kalau tak silap ini kali ke3 peristiwa macam ni berlaku kepada Najib.Pertama diKelantan,kemudian di Kuantan Pahang dan minggu lepas diPort Dickson NS.Kalau dah 3 kali Allah beri petunjuk dan amaran,masih tak faham-faham jugak,tunggulah musibah yang seterusnya.

Tanpa Nama berkata...

memang meriah sambutan... tapi Allah telah memberi peringatan kepada kita sebagai hambaNya.. jgn terlalu leka dengan tipu daya dunia... pada masa kejadian.. saya memang berada di tempat kejadian... bagi diri saya.. ini adalah umpama kiamat .. kecil... alhamdulillah... tidak ada yang cedera parah.. terutama kanak2.. sememangnya dilindungai Allah... Alhamdulillah...

Unknown berkata...

perkara yang berlaku ini ada kaitan dengan kehadiran seseorang yang mungkin tidak direstui. petaka akan menimpa semua sekali baik yang berkaitan dengan diri mereka atau tidak. tetapi jarang benar orang memikirkan permasalahan ini dari sudut hikmah, fikirkanlah...komen lebih kang dikata menghasut pula.

rindu_Damascus berkata...

Alhamdulillah, dapat gak peluang pegi tengok adik saya...ribut yang tetiba datang tak diundang mengejutkan semua orang, adik cakap dah 7 bulan tempat latihan dia tak hujan, tapi kali ni di uji ribut lak.. masa tu kami kat masjid, perempuan laki kira ikhtilat lah masa tu..hmmm...mak sampai mengeluh panjang...

orang lama berkata...

Mengapa kementerian pertahanan dan bukit aman tidak mengutamakan Yamtuan Negeri Sembilan Tuanku Muhriz selaku ketua kerajaan Negeri Sembilan dan Seri Paduka YGDPA Tuanku Mizan selaku Ketua Angkatan Tentera di mana pdrm dan tentera bernaung di bawah panji2 diraja

..demokrasi raja berperlembagaan ker kat msia nie? atau rejim bn penyamun yg berlagak tamak kuasa..terang bersuluh skg sapa 'lembaga ' sebenar dlm perlembagaan reid

yg di jemput pompuan permata 74juta dgn nojib yg pro zionis

Tanpa Nama berkata...

Hanya ahli-ahli UMNO/BN sahaja yg masih buta, dari dulu..kini..dan selama-lamanya.

Walaupun apabila mati, mereka fikir mereka boleh upah solat, upah baca quran, upah puasa, upah haji dan sebagainya kerana mereka fikir dengan wang boleh beli segala-galanya sehingga boleh merasuah malaikat.

Itulah kaedah dan pegangan yg mereka amal dan tunjikkan taulada kepada masyarakat dewasa ini dari dulu..kini..dan selamanya.