27 Jan 2011

Gadis 17 Thn Tidur Bersama Pasangannya Kerana Nak Lepaskan Rindu, Katanya

Seorang ibu tunggal warga emas terkejut apabila mengetahui anak lelakinya tidur bersama teman wanita dalam bilik rumah mereka di Kampung Dalam Lah, awal pagi semalam.

Warga emas berusia 55 tahun itu mengetahui mengenai perkara berkenaan semasa Skuad Amru bersama Penguat kuasa Jabatan Hal Ewal Agama Islam Kelantan (JAHEAIK) menyerbu rumah mereka kira-kira jam 1 pagi.

Sebaik pintu rumah dibuka warga emas terbabit, Skuad Amru terus menuju kearah bilik tidur anak lelakinya berusia 25 tahun sebelum mencekup tidur berdua-duanya dengan teman wanitanya berusia 17 tahun.

Pegawai Agama Jajahan, Anuar Hashim berkata, sebelum kejadian, pihaknya menerima maklumat dari orang awam menyebabkan serbuan itu dilakukan dengan diketuai Iman Tua Masjid Mukim Pulau Setelu, Md Nawi Awang.

Beliau berkata, semasa serbuan keadaan dalam rumah itu gelap sebelum pintu dibuka warga emas terbabit selepas diketuk berulang kali kerana mengetahui ada pasangan berkhalwat.

“Apabila pintu dibuka, warga emas itu terkejut kerana dia tidak tahu menahu anak lelakinya membawa balik teman wanita dari Kampung Kuala Lah tidur bersama dalam bilik,” katanya.

Menurutnya, Skuad Amru sekali lagi mengetuk pintu bilik tidur sebelum dibuka seorang lelaki dipercayai anak ibu tunggal itu dalam keadaan berpakaian lengkap.

“Semasa siasatan dijalankan dalam bilik itu menemui seorang gadis berselindung dalam kain selimut atas katil tanpa berpakaian menyebabkan pasukan Skuad Amru mengarah gadis tersebut supaya segera memakai pakaian,” katanya.

Anuar berkata, semasa siasatan dijalankan gadis tersebut mengakui datang ke rumah teman lelakinya kerana ingin tidur bersama untuk melepas rindu sebelum kedua-dua mereka dibawa ke Ibu Pejabat Daerah (IPD) Gua Musang untuk laporan polis.

Beliau berkata, selepas itu, pasangan tersebut dibawa pula ke Pajabat Agama Jajahan untuk siasatan lanjut sementara menunggu ahli keluarga pasangan berkenaan datang jamin.

“Kita bebaskan mereka berdua dengan ikat jamin kira-kira jam 10 pagi sementara menunggu hari sebutan kes khalwat mereka di Mahkamah Rendah Syariah Gua Musang pada 1 Mac depan,” katanya -SH

Ulasan GB

Kes maksiat semakin gawat, sehingga ibu sendiri sudah tidak menyedari anaknya membawa pulang pasangan dan tidur bersama di rumahnya.

Apabila sistem pemerintahan tidak dikembalikan kepada sistem Islam, gejala ini tidak mungkin dapat dibendung malah akan terus bercambah.

1 ulasan:

MOH KEMBARA berkata...

Salam Tuan Rumah, macam2 alasan deme bagi bila kena tangkap!