25 Nov 2010

Chegu Bard Bakal Dikenakan Tindakan Disiplin?

Chegu Bard bakal berhadapan tindakan?

PETALING JAYA: Chegu Bard tidak menolak kemungkinan beliau bakal menghadapi satu lagi krisis dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) apabila khabar angin mula bertiup dikalangan ahli parti beliau bakal dikenakan tindakan disiplin.

"Saya juga ada mendengarnya dari teman-teman termasuk daripada mereka yang menganggotai Biro Politik. Beberapa media turut bertanyakan kepada saya, tapi buat masa ini saya lebih senang mengambil sikap tidak mengambil tahu tentang rancangan mereka," kata beliau kepada FMT.

Beliau turut mengulangi peringatan yang dibuatnya sebelum ini terhadap Jawatankuasa Dispilin Parti agar tidak gentar dengan mana- mana pemimpin untuk bertindak adil terhadap segala salah laku ahli-ahlinya tanpa memilih bulu.

"Jawatankuasa Disiplin Parti hendaklah tidak memilih bulu untuk siasat dan ambil tindakan. Kewibawaan mereka semakin lemah dan banyak yang rosak sebab takut kepada pemimpin tertentu dalam parti.

"Kalau mereka hendak ambil tindakan ke atas saya, pastikan punya asas yang kukuh. Apa kesalahan saya dan apa saya buat yang telah melanggar prinsip keadilan?

Berjuang untuk mendapat keadilan

"Adakah kerana menegur kelemahan parti, berjuang untuk mendapatkan keadilan itu dianggap satu kesalahan dalam parti?

"Tetapi bagaimana pula status aduan-aduan lain yang saya dan calon lain laporkan di sepanjang pemilihan? Senyap begitu sahajakah?," soal beliau.

Beliau turut menegaskan bahawa beliau akan terus menentang kepincangan dalam parti tidak mengira samada ketika musim pemilihan berjalan atau sebaliknya.

"Dalam apa keadaan sekali pun, bila-bila masa pun saya tetap menentang penipuan dan penyelewengan kuasa dalam parti termasuk sikap memilih bulu dalam siasatan ini jika ada," tegas beliau lagi.

Selain itu, beliau turut meluahkan pendapat bahawa pemimpin dalam PKR termasuk Jawatankuasa Disiplinnya harus mempunyai jiwa besar untuk mengakui kesilapan dan kelemahan diri.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kehancuran puak puak PKR akan memberi kemenangan kepada UMNOBAPCO dimana jiwa PKR masih menjiwai pemikiran UMNOAPCOYAHUDI tahniah.

Tanpa Nama berkata...

jika benar chegu bard hendak dikenakan tindakan disiplin, teramat nyata, anwar, saifuddin & azmin and the gang sudah gila kuasa.

Tanpa Nama berkata...

It's time to stay away from PKR.