13 Jul 2009

MANEK URAI : Politik Murahan Dan Jijik Muhyiddin

Setiap kali pilihanraya, pemimpin UMNO/BN akan mengugut dan menggertak rakyat dengan berbagai kaedah. Polis berkeliaran, kadang-kala bukan untuk menjaga keamanan tetapi untuk menakut-nakutkan pengundi.

Pilihanraya kecil Manek Urai menyaksikan betapa budaya rasuah politik yang amat jijik digunakan oleh timbalan presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menipu rakyat di Manek Urai.

Kerajaan pusat menawarkan untuk membina jambatan baru yang dianggar berharga RM7 juta hingga RM10 juta, sekiranya pengundi memilih BN dalam pilihanraya kecil DUN Manek Urai Selasa ini.

Tawaran untuk membina jambatan baru di Manek Urai Lama itu, dibuat Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga presiden Umno petang tadi.

Bagaimanapun, katanya, ia hanya akan dibina sekiranya pengundi DUN tersebut memilih calon BN Tuan Aziz Tuan Mat.

“Kita boleh bagi (jambatan baru), insya-Allah, tetapi ada syarat. Yang itu senang saja, pangkah saja (BN). Kita nak beritahu semua, mu (kamu) nak lalu sini, mu kena pangkah BN. - Malaysiakini


Menyediakan kemudahan awam adalah tanggungjawab kerajaan, kenapa mesti mengugut rakyat dengan kaedah yang sejijik ini..!!!

Apa yang diperkatakan oleh Muhyiddin Yassin ini jelas menggambarkan betapa budaya rasuah telah mendarah-daging dalam diri pemimpin dan pertubuhan umno, parti yang selama ini mengkhianati amanah rakyat. Tawaran Muhyiddin sudah macam umpan sang pelacur - Bayar lebih, kemut lebih. Bayar kurang, dia kangkang aje lah.

Kepada pengundi di Manek Urai, ingat JANGAT sesekali terperdaya dengan tipu muslihat dan omongan kosong pelacur politik seperti Muhyiddin ini. -kerajaanrakyat







Tiada ulasan: