1 Feb 2009

Dua Orang Yang Hilang Akhirnya Tampil Malam Ini

Tiba-tiba selepas diumumkan mereka meletakkan jawatan sebagai ADUN, dua orang exco Perak muncul malam ini dengan kenyataan bahawa mereka masih ADUN PKR dan tidak pernah menghantar surat perletakan jawatan.

Persis mereka "dilepaskan" secara tergersa-gesa oleh "si penculik" yang terpukul dengan tindakan pemimpin Pakatan Rakyat Perak yang menjadikan surat perletakan jawatan tanpa tarikh yang telah siap ditandatangani sewaktu memenangi pilihanraya umum ke 12 yang lalu, dan setelah pengumuman Timbalan Pengerusi SPR menyatakan mereka yang meletakkan jawatan ADUN/Ahli Parlimen tidak boleh bertanding untuk tempoh lima tahun lagi, tiba-tiba ADUN Behrang, Jamaluddin Mat Radzi dan rakan sejawatannya dari Changkat Jering, Mohd. Osman Jailu berkata, surat letak jawatan yang dimaksudkan beliau itu sebenarnya telah ditandatangani 8 Mac lalu.

Semua rakyat menjadi kehairanan dengan "sandiwara lucu" kes penculikan yang tak menjadi ini. Melopong Pak Lah, Najib dan semua anggota yang terlibat dengan kes "penculikan" yang gagal ini.

Mengikut laporan MSTAR:

"Saya dan Mohd. Osman sehingga kini masih ADUN PKR dan belum pernah mengisytiharkan untuk keluar daripada parti, calon Bebas pun tidak, ataupun mengumumkan menyertai Umno," kata Jamaluddin.

Mengenai dakwaan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin bahawa mereka hilang sejak Isnin lepas, Jamaluddin berkata, beliau sebenarnya mengambil cuti sakit sejak Rabu.

"Surat MC ada di pejabat saya, jadi saya bukan hilang," katanya.

Apakah kenyataan diatas dikeluarkan dari YB Jamaluddin sendiri atau ianya adalah mengikut telunjuk pihak yang merancang penculikan tersebut sepertimana Razak Baginda membuat kenyataannya selepas dibebaskan oleh mahkamah dengan beliau menyatakan Najib tak terlibat di dalam kes Altantuya?

Teringat juga kita kes Tajol Rosli yang letak jawatan, kemudian menafikan kemudian kena letak jawatan juga.. hehehe. UMNO/BN dah terpijak najisnya sendiri. Biarkan biarkan.







Tiada ulasan: