28 Ogo 2014

Dr. Mazlee: PAS Dilihat Tidak Tetap Pendirian


Isu MB: Pas perlu elak ubah keputusan

SHAH ALAM – Pas perlu tetap berpegang kepada keputusan yang dibuat melalui Mesyuarat Khas Jawatankuasa Peringkat Pusat, 17 Ogos lalu.

Penganalisis politik, Dr Maszlee Malik berkata, Pas perlu berhati-hati dalam membuat sebarang keputusan bagi mengelakkan dilihat sebagai parti yang tidak tetap pendirian.

“Pas perlu berhati-hati dalam membuat cadangan kerana setakat ini mereka dilihat seolah-olah tidak tetap pendirian.

“Ini akan memberi perspektif negatif kepada rakyat dan pengundi di atas sikap Pas yang tidak konsisten,”
katanya kepada Sinar Harian Online, hari ini.

Beliau berpendapat keputusan parti yang tidak konsisten bakal memberi kesan kepada kepercayaan pengundi.

“Kita mengingatkan kembali mereka (Pas) terhadap persepsi negatif yang bakal dilihat oleh rakyat dan para pengundi.

“Jadi, diharapkan mereka mempunyai satu pendirian yang konsisten. Oleh itu,mereka perlu tetap dengan keputusan yang dibuat 17 Ogos itu,” katanya.

Pertengahan bulan ini, Pas telah mengemukakan satu lagi nama sebagai calon Menteri Besar Selangor iaitu Mohamed Azmin Ali.

Sebelum ini, PKR telah menamakan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon tunggal yang disokong DAP.

Semalam, Sultan Selangor telah bertitah agar PR mencadangkan lebih daripada dua nama bagi menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Namun, PKR dan DAP tetap dengan pendirian iaitu menyatakan satu nama sahaja. -sh

ULASAN GB

Belajarlah untuk terima kritikan orang yanhg tiada kepentingan di dalam parti seperti Dr.Mazlee di atas, wahai pemimpin-pemimpin PAS.

Yang GB khuatir akan bangun pemuka-pemuka UG ala PERKASA menempelak kenyataan dan memaki hamun Dr. Mazlee, sedangkan kumpulan yang samalah juga yang menyebabkan PAS membuat U-Turn.

Hal ini pernah berlaku di dalam tahun 2009 dahulu apabila Prof Abd Aziz Bari dimaki dan dicemuh di dalam satu yang mengkritik pedas kepemimpinan Abdul Hadi.







IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





27 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kepimpinan tinggi Pas mmg lembab dan tidak efektif dlm menangani krisis. Nak mintak sokongan kena tunggu dua minggu utk mesyuarat, nak suruh bg nama MB pun asyik tangguh tunggu mesyuarat. Apa punya pimpinan mcm nih.

Kalau Hamas di Palestin ikut stail Pak Lebai Malang dlm Pas punya strategi dah lama hancur Palestin tuh. Sikit2 meeting, berdoa lepas tu khianat persahabatan dan ahli parti sendiri. Ciri-ciri golongan munafik.

air gunung berkata...

Adoiii pedasnya gb sindir.tp aku sokong pasal gitulah critanya dulu.org kritik kita melenting.kita kritik org or parti umngok bkn main lg.mcm kucing buli tikus.org sindir kata maksum tau terasa.bljrlah terima kritikan.jgn dok sombong kita ni parti yg dah lama dan tahan ujian dan teruji.ingat ujian sepjg masa.tak dernye reti rehat.org nilai cara kita melepasi ujian.sbb tu akhir surah an Nasr allah suruh kita istighfar bertaubat.bkn dabik dada dok baca ayat n hadith.rupanya penyakit iblis no 1 ni memang senjata ampuh.bangga dok ada.tak kira saper.SARBANIN or x serban.miskin kaya pelacur lanun apa2 lah.

Amuraria berkata...

bila wak dogol pakai serban ! ABU !

Tanpa Nama berkata...

Satu cadangan aku utk menggembirakan hati Presiden, pemimpin Ulamak dan geng2 UG dlm Pas nih boleh diterjemahkan di pilihanraya kecil Pengkalan Kubor nnt.

Pas patut beri peluang Khalid Ibrahim bertanding di sini dan namakannya Kubor Move atau Langkah Kubor. Hadi Awang jd Pengarah pilihanrayanya. Kalau menang jadikan Khalid MB Kelantan baru. Pasti Kelantan dpt simpanan 3 bilion. Settle kemelut Selangor. Takde siapa yg makan hati dah.

Tanpa Nama berkata...

aku x faham apa tujuan artikel dan apa kena mengena dengan ulasan GB. tajuk cakap pas berhati2 ngan pendirian. pas memang dah dari awal putuskan nak bagi nama azmin sng pilihan kedua pun. apa yg x tetap pendirian plak? skang pun sy percaya nama azmin akan dicadangkan. dah sultan nak nama lebih dari 2 apa korang nak cakap?

lepas tu bagi ulasan GB tah apa2 kaitan ngan perkasa bagai plak???

Tanpa Nama berkata...

Makan hati kira okay la tu dpd makan sup tulang...untuk memastikan PAS terus relevan Tuang Presideng perlu diganti bior je dia jadi Timbalang Ulama...aku ni pengundi Bukit Gantang rasanye nak Uturn pada BN dlm PR14

bat8 berkata...

Tuan

Bukan lembab. Yang bertangguh, keras kepala, u-tturn tu semua kerja sabotaj oleh puak UG hendak memporakperanda dan menhancurkan Pakatan ya g sengaja dirancang.

Strateginya mudah je supaya Pakatan Rakyat tendang PAS keluar supaya mereka boleh bawa PAS bekerjasama dengan UMNO. Mana mereka berani nak bawa isu keluar Pakatan untuk bekerjasama dengan UMNO ke Muktamar khas.

Cuba pikir pemimpin-pemimpin yang dok main tarik tali dalam isu ini sekarang adalah orang-orang cerdik. Bukan Haji Mat yang dok buat bendang kat Pendang nuuu. Cuba pikiaq. Bukan lembab tapi sabotaj terancang.

Tanpa Nama berkata...

Ular- makk lidah bercabang...death to Pas

Tanpa Nama berkata...

Kepimpinan PAS memang tidak ada pendirian dan tidak mahu mengambil tanggung jawab kerana menyerah calun MB kepada sultan. Macam mana org spt ni nak jadi PM kalau tidak tegas kpd keputusan yg dicapai dlm majlis Presiden PR. Bolehkan sesiapa dari AJK Pas pusat nyatakan kenapa beberapa pemimpin Pas sangat benci kepada DSAI. Gambaran benci ini dapat dilihat daripada beberapa tindakan pemimpin berkenaan yg pernah mensabotaj 13 sept, hendak melantik Ku Li jadi PM dan terakhir membantah pencalunan DSWA sebagai MB Selangor. Adakah benci itu kerana DSAI perasuah besar atau pemimpin tersebut terpengaruh dengan tayangan perdana filem kerosakan moral DSAI? Kalau terpengaruh dengan tayang perdana filem itu bagaimana Pas nak laksanakan HUKUM HUDUD kalau dgn tayangan filem pun Pas sudah boleh menpercayai Anuar bersalah. Saya percaya ramai pengikut2 PR khasnya ingin tahu kenapa mereka itu sgt membenci Anuar. Bagi pengkritik yg sentiasa menyebut perkataan spt al juburi, bontot dsb supaya berhenti menggunakan perkataan tersebut supaya kita tidak menjadi seorang yg muflis di akhirat nanti. Kita serahlah perkara itu kpd ALLAH yg maha mengetahui. Memang Anuar perlu dikritik, malah semua orang perlu dikritik tapi gunalah perkataan yg baik agar kita tidak muflis di akhirat nanti.

Tanpa Nama berkata...

Wahai pendokong UG kalu terasa diri tu UG cepat2 laa keluar parti pas sebelum anda dihumban keluar dgn penuh kehinaan (semasa pilihanraya) oleh pengundi pas dan pr

Tanpa Nama berkata...

Bukan PAS tapi Hadi Dan UG perlu disingkir Dari Pas dalam muktamar

Tanpa Nama berkata...

Keputusan Muktamar berlainan dengan keputusan Hadi, singkir saja hadi

Alhusseyn Alhusseyn berkata...

Orang bertaraf professor dan bijak pandai pun depa maki hamun, aku blogger cabuk apatah lagi...asalkan mereka bahagia, makilah aku!

Tanpa Nama berkata...

Bukan semua kepimpinan setuju dengan Hadi,sebab tu dia tangguh-tangguh....

Tanpa Nama berkata...

Ulama muda UMNO berjaya mempengaruhi HADI? kalau UMNO betul kenapa tak laksana Islam?

Tanpa Nama berkata...

hahahaha...dah x laku dr aziz bari...bwk plak dr mazlee...ntah mana2 mai x tau la...jgn2 org sama pakai nama samaran tak....hahahahaha...betullah kata nabi...cerdik tp bodor

Tanpa Nama berkata...

Sejak bermulanya krisis diSelangor jelas,nyata dan tak salah lagi,yg menyebabkan kekeruhan ni ialah President PAS,TGHA.Sama ada boleh terima atau tidak,sila kaji kembali kronoloji peristiwa yg sudah berlalu.Hadi Awang sudah sampai kepenghujung eranya sebagai Presiden PAS.Sekiranya,PAS tidak mendapat Presiden Baru menjelang PRU ke14,PAS akan kehilangan banyak kerusi diParlimen dan munkin Kelantan akan jatuh ketangan BN seperti yg sudah berlaku diTrengganu dan Kedah.Kaldai yg sudah tua dan sakit,tak akan mampu memikul beban lagi,walau dicamti bagai mana pun.

Tanpa Nama berkata...

Tepat sekali ulasan tuan Anom: 3:15 PM. Begitulah lebai2 berserban berpolitik dan senang menghukum orang sebab mereka2 arif bebenor hukum hakam halal haram sbb mereka2 nih ahli syurga. Yang menganggotai parti2 lain adalah sekular dan dicop dengan ahli nereka. Yang hairanya ahli2 syurga inilah bercakap lain dihadapan lain dibelakang.

in response to Kepimpinan PAS memang tidak ada pendirian dan tidak mahu mengambil tanggung jawab kerana menyerah calun MB kepada sultan. Macam mana org spt ni nak jadi PM kalau tidak tegas kpd keputusan yg dicapai dlm majlis Presiden PR. Bolehkan sesiapa dari AJK Pas pusat nyatakan kenapa beberapa pemimpin Pas sangat benci kepada DSAI. Gambaran benci ini dapat dilihat daripada beberapa tindakan pemimpin berkenaan yg pernah mensabotaj 13 sept, hendak melantik Ku Li jadi PM dan terakhir membantah pencalunan DSWA sebagai MB Selangor. Adakah benci itu kerana DSAI perasuah besar atau pemimpin tersebut terpengaruh dengan tayangan perdana filem kerosakan moral DSAI? Kalau terpengaruh dengan tayang perdana filem itu bagaimana Pas nak laksanakan HUKUM HUDUD kalau dgn tayangan filem pun Pas sudah boleh menpercayai Anuar bersalah. Saya percaya ramai pengikut2 PR khasnya ingin tahu kenapa mereka itu sgt membenci Anuar. Bagi pengkritik yg sentiasa menyebut perkataan spt al juburi, bontot dsb supaya berhenti , by Anonymous.

Tanpa Nama berkata...

Tepat sekali ulasan tuan Anom: 3:15 PM. Begitulah lebai2 berserban berpolitik dan senang menghukum orang sebab mereka2 arif bebenor hukum hakam halal haram sbb mereka2 nih ahli syurga. Yang menganggotai parti2 lain adalah sekular dan dicop dengan ahli nereka. Yang hairanya ahli2 syurga inilah bercakap lain dihadapan lain dibelakang.

in response to Kepimpinan PAS memang tidak ada pendirian dan tidak mahu mengambil tanggung jawab kerana menyerah calun MB kepada sultan. Macam mana org spt ni nak jadi PM kalau tidak tegas kpd keputusan yg dicapai dlm majlis Presiden PR. Bolehkan sesiapa dari AJK Pas pusat nyatakan kenapa beberapa pemimpin Pas sangat benci kepada DSAI. Gambaran benci ini dapat dilihat daripada beberapa tindakan pemimpin berkenaan yg pernah mensabotaj 13 sept, hendak melantik Ku Li jadi PM dan terakhir membantah pencalunan DSWA sebagai MB Selangor. Adakah benci itu kerana DSAI perasuah besar atau pemimpin tersebut terpengaruh dengan tayangan perdana filem kerosakan moral DSAI? Kalau terpengaruh dengan tayang perdana filem itu bagaimana Pas nak laksanakan HUKUM HUDUD kalau dgn tayangan filem pun Pas sudah boleh menpercayai Anuar bersalah. Saya percaya ramai pengikut2 PR khasnya ingin tahu kenapa mereka itu sgt membenci Anuar. Bagi pengkritik yg sentiasa menyebut perkataan spt al juburi, bontot dsb supaya berhenti , by Anonymous.

Tanpa Nama berkata...

Setuju..aku pun hairan kenapa dgn mereka yg mbenci anwar...bila ajak debat penakut...nak kata anwar rasuah xda pulak...nak kata peliwat jauh skali kalu kita faham tuntutan syariah utk menuduh seseorg tu meliwat...aku bkn taksub pd anwar...tp cuba bagi fakta sikit kalau bhujah...

in response to Kepimpinan PAS memang tidak ada pendirian dan tidak mahu mengambil tanggung jawab kerana menyerah calun MB kepada sultan. Macam mana org spt ni nak jadi PM kalau tidak tegas kpd keputusan yg dicapai dlm majlis Presiden PR. Bolehkan sesiapa dari AJK Pas pusat nyatakan kenapa beberapa pemimpin Pas sangat benci kepada DSAI. Gambaran benci ini dapat dilihat daripada beberapa tindakan pemimpin berkenaan yg pernah mensabotaj 13 sept, hendak melantik Ku Li jadi PM dan terakhir membantah pencalunan DSWA sebagai MB Selangor. Adakah benci itu kerana DSAI perasuah besar atau pemimpin tersebut terpengaruh dengan tayangan perdana filem kerosakan moral DSAI? Kalau terpengaruh dengan tayang perdana filem itu bagaimana Pas nak laksanakan HUKUM HUDUD kalau dgn tayangan filem pun Pas sudah boleh menpercayai Anuar bersalah. Saya percaya ramai pengikut2 PR khasnya ingin tahu kenapa mereka itu sgt membenci Anuar. Bagi pengkritik yg sentiasa menyebut perkataan spt al juburi, bontot dsb supaya berhenti , by Anonymous.

Tanpa Nama berkata...

Seorang CEO sebuah syarikat yang terkenal di Korea Selatan pernah menyatakan bahawa saat yang paling sunyi bagi seseorang pemimpin ialah semasa membuat keputusan. Oleh sebab itu, tidak semua orang mampu untuk menjadi pemimpin yang disegani dan dihormati. Kita hanya mampu mengkritik tetapi ada tak pemimpin yang benar-benar layak untuk mengisi kekosongan yang akan ditinggalkan oleh pemimpin tersebut dan mengatasi kewibawaannya.

Tanpa Nama berkata...

Ape ko melalut...pemimpin dtg dan pergi...pemimpin berwibawa sedia menerima kritikan

in response to Seorang CEO sebuah syarikat yang terkenal di Korea Selatan pernah menyatakan bahawa saat yang paling sunyi bagi seseorang pemimpin ialah semasa membuat keputusan. Oleh sebab itu, tidak semua orang mampu untuk menjadi pemimpin yang disegani dan dihormati. Kita hanya mampu mengkritik tetapi ada tak pemimpin yang benar-benar layak untuk mengisi kekosongan yang akan ditinggalkan oleh pemimpin tersebut dan mengatasi kewibawaannya. , by Anonymous.

Tanpa Nama berkata...

Ape ko melalut...pemimpin dtg dan pergi...pemimpin berwibawa sedia menerima kritikan

in response to Seorang CEO sebuah syarikat yang terkenal di Korea Selatan pernah menyatakan bahawa saat yang paling sunyi bagi seseorang pemimpin ialah semasa membuat keputusan. Oleh sebab itu, tidak semua orang mampu untuk menjadi pemimpin yang disegani dan dihormati. Kita hanya mampu mengkritik tetapi ada tak pemimpin yang benar-benar layak untuk mengisi kekosongan yang akan ditinggalkan oleh pemimpin tersebut dan mengatasi kewibawaannya. , by Anonymous.

Tanpa Nama berkata...

Setuju....masa utk hj hadi dan geng ug berundur sudah tiba...biarlah parti bergolak yg penting din ayam selamat...

in response to Sejak bermulanya krisis diSelangor jelas,nyata dan tak salah lagi,yg menyebabkan kekeruhan ni ialah President PAS,TGHA.Sama ada boleh terima atau tidak,sila kaji kembali kronoloji peristiwa yg sudah berlalu.Hadi Awang sudah sampai kepenghujung eranya sebagai Presiden PAS.Sekiranya,PAS tidak mendapat Presiden Baru menjelang PRU ke14,PAS akan kehilangan banyak kerusi diParlimen dan munkin Kelantan akan jatuh ketangan BN seperti yg sudah berlaku diTrengganu dan Kedah.Kaldai yg sudah tua dan sakit,tak akan mampu memikul beban lagi,walau dicamti bagai mana pun., by Anonymous.

sungai petai berkata...

Kalau nawaitu PAS mmg susah berubah.. Tp kalau umnongok.. mmg dah dasar perjuangan lidah jilat balik... org yg tak pi kuliah sebilang masa yg berperangai... tak mau perjuangan islam.... hidup changkat ibol bukit gantang

Tanpa Nama berkata...

Orang beragama ISLAM itu patut kata serah kepada ALLAH untuk menentukan siapa yang akan jadi MB tapi To Lebai Malang ini pula kata serah kepada sultan. Ini macam sudah lebih.

Tanpa Nama berkata...

Aku Hilang keyakinan pd pmimpin pas skrg.sbb kita rakan pakatan perlukn bntuan shbat president brdolak dalih.ingt jgn khianat pd smgat setiakawan...umno skrg tgh tgk sandiwara ini.just ikut majority...