5 Okt 2013

[VIDEO] Rancangan Jahat Al-Sisi Tekan & Tawan Media Massa Mesir Terbongkar


Sebuah rakaman video percakapan yang beredar di lamanweb jejaring sosial menunjukkan bagaimana ketua kudeta tentera Mesir berusaha untuk menekan pihak media massa dan kemudian menaklukinya.

Video tersebut diyakini telah dirakam sebelum usaha kudeta terhadap Presiden terpilih Muhammad Mursi pada 3 Julai lalu berlaku. Seperti disiarkan oleh RNN News, Juma'at (04/10/2013), inilah video dan kutipan percakapan Ketua Kudeta Mesir Abdel Fattah as Sisi untuk menekan media massa tersebut.

Pegawai tentera:

"Kita harus membuat kembali garis merah untuk media. Kita harus mendapatkan cara baru untuk menetralkan mereka. Media di Mesir hanya dikendalikan 20 atau 25 orang. Kita harus berhubungan dengan orang-orang ini secara individual dan langsung, (targetnya) mengganasi atau MENUNDUKKAN mereka."

Abdel Fattah as Sisi segera menyambut:

"Saya tahu bagaimana mengalahkan mereka, namun bagaimana cara mengganasi mereka seperti yang anda katakan. Saya beritahu bahawa kita ingin sekali mengendalikan media saat pertama kali tentera mengambil alih kekuasaan di 2011, namun kita kalah besar; kerana untuk mendapatkan apa yang anda inginkan anda memerlukan pengaruh. Ini tidak mencukupi hanya dengan mewujudkan satu jawatankuasa dengan satu gugusan tugas. Diperlukan waktu sangat lama sebelum anda dapat mempengaruhi dan mengendalikan media. Kita sedang melakukannya sekarang dan kita akan mendapatkan hasil yang lebih positif meskipun kita belum seperti apa yang kita inginkan."






sumber: islamedia

Tiada ulasan: