6 Mei 2013

Ali "Last Term" Menjadi Kenyataan, Salahkan Rakyat Tak Hargai Jasanya


Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam menyifatkan kekalahannya di kerusi parlimen Bukit Katil kerana jasanya selama 13 tahun berbakti di Melaka tidak dihargai rakyat. Mohd Ali yang juga pengerusi BN Melaka berkata pengundi khususnya kaum Cina seolah-olah tidak menghargai segala jasa dan usaha yang telah dilaksanakan kerajaan BN dalam membangunkan negeri dan menjaga kebajikan rakyat. “Saya berasa amat kecewa dengan keputusan pilihan raya kali ini yang tidak berpihak kepada saya dan BN, seolah-olah BN tidak melakukan apa-apa untuk rakyat. “Keputusan kali ini membuktikan kaum Cina langsung tidak menghargai kerajaan, mereka hanya hendak ubah sahaja tanpa fikirkan kesannya, tidak fikir apa yang telah kita buat selama ini,” katanya kepada pemberita pada sidang akhbar yang diadakan pukul 1.30 pagi di kediamannya di Seri Bendahara di sini. Mohd Ali yang mendapat 40,720 undi tewas dengan majoriti 5,447 kepada Pengerusi PKR Melaka Shamsul Iskandar Mohd Akin yang menerima 46,167 undi. Bagaimanapun beliau bersyukur BN masih mampu mempertahan Melaka dengan kemenangan majoriti dua pertiga. BN Melaka berjaya memenangi 21 kerusi dewan undangan negeri (Dun), kurang dua kerusi berbanding 23 kerusi yang dimenanginya pada PRU12. Mohd Ali berkata beliau akan menemui Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bagi membincangkan calon ketua menteri yang baharu menggantikan beliau dalam masa terdekat. Ditanya mengenai masa depan politiknya, beliau berkata “biar masa menentukannya”. – Bernama

33 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Antara jasa besar ali rustam ialah bg makan hmpir sejuta org kawin anknya.......elok pencen je......hrta yg ada dh mlimpah2......cari bekal akhirt byk2

Tanpa Nama berkata...

Cukuplah menongkat langit , tunduk muka mu tengok ke tanah dan terus menongkat kubur , kehidupan yang kekal abadi.

Itu lah akibat hidup penuh dengan darah daging tak bersih , jauh lagi berkat.

Masya Allah.

Tanpa Nama berkata...

Hoi Ali Rustan.. Sapa yg berjasa kepada siapa. Rakyat yg berjasa pada kau tau tak, sebab kerana rakyatlah kau jadi kaya-raya. Kalau kau tak dipilih jadi wakil mereka dulu2 entah2 sekarang kau tu jadi dreber teksi atau beca berhias dibandar Melaka.. Perasan rakyat terhutang budi kat kau. Nak ungkit2 konon....

Tanpa Nama berkata...

Bro simpan artikel ni untuk digunakan PRU 14. Apabila Seorang Pemimpin yang tidak pernah bersyukur dan redha dengan ketetuannya. inilah padahnya. Jelas terbukti yang dia tidak Ikhlas menjadi pemimpin

Tanpa Nama berkata...

Jgn salahkan rakyat, muhasabah lah diri baru kita sedari kelemahan diri. Menjadi wakil rakyat adalah tanggungjawab bukan ubtuk dihargai atau dikenang jasa. Selagi kita suka menyalahkan orang lain, disitu sudah nampak kepincangan peribadi. Good luck to u Datuk, sesungguhnya rezeki itu datang dari Allah.

Tanpa Nama berkata...

'Dh bnyak kita buat utk rakyat, klau x hargai jasa lbih baik gunakan masa tu utk cari prempuan'. Sndiri ckap, sndiri tanggunglah.

Tanpa Nama berkata...

sian ali ketam...desperate nk menang la tu..
yes, indeed aku x pangkah ko..sbb
1) pembaharuan ape ko bwk kat melaka?...sume ko sapu kan..mana muzium kete negeri melaka??..monorel ko jalan ke x..lg ape ko nk buat tu..dinasour park???..perghhh..mmg tgi angan2 ko kan..ko nk tambahkan hutang melaka..dasar xsedar diri..ko tau x org menyampah dgn pemimpin riak cm ko ni..sama la ngn bini ko tu..bgs..akhirnyer..bini ko xdela feling diva lg..taubat jela
2) ko g hantuk pale ko kat billboard dpn mitc tu..sbb sume tu xrelevan..
3) aku mmg xkan pernah sokong pemimpin rasuah cm ko ni..puiii...

sekian tq

Tanpa Nama berkata...

Ade ke salahkan rakyat?? Cari kesilapan diri sendiri dulu..
Kalau mcm ni sikapnye xde tokoh jadi pemimpin.

MN Othman berkata...

inilah yg dinamakan pemimpin UMNO...x kenang jasa rakyat yang selama ini telah mengundinya...memberi peluang kpdnya utk merasa menjadi wakil rakyat lantas dipilih sebagai Ketua Menteri...sedarlah Ali...anda disingkirkan kerana anda gagal menjadi wakil rakyat yang baik setelah sekian lama diberi peluang memikul amanah rakyat...

مهمد شفاريز berkata...

Sampai ke saat ni aku x redho akan penipuan yg dilakukan oleh SPR,SEMOGA ALLAH MENURUNKAN BALA KEPADA AHLI2 KELUARGA SPR YANG TIDAK TELUS DAN TIDAK AMANAH.INI ADALAH DOA RAKYAT YANG TERANIAYA,AMIN YA ROBBAL ALAMIN

sani berkata...

No worry Dato', maybe ada jawatan kosong Special Duta ke US ke, Indonesia ke, Afrika ke ataupun kat GLC2 atau mana2 Suruhanjaya apa2. Still have opportunity to make some MORE money elsewhere...maybe much MORE. Jangan bimbang psl RAKYAT, depa dah ada BRIM, BROOM, BRAAM, BROONG, PPRT, KRIM, KRAM, KROM, AES, GST, Tol, Loan PTPTN, PRIMA. They will "barely" SURVIVE, pandai2 le depa nak idup nnti.

orangpencen berkata...

bn memang bagus buat pembangunan, tapi bn lagi cekap dalam soal penipuan dan rasuah. yg jadi mangsa rakyat bawahan, harga barang terus naik tanpa kawalan, harga rumah mengila mencanak tanpa sekatan.

Tanpa Nama berkata...

Masa jadi pemimpin semua juak2 dan pembodek2 berada rapat disampingnya. Muji memuji melangit sentiasa menjadi santapan halwa telinganya. Dianggap maksum oleh juak2nya. Tapi kini ALLAH telah menurunkan perancanganNYA sedikit demi sedikit. Bila kalah semua juak2 dan pembodeknya hilang mencari habuan baru utk bergantung. Tinggallah ia keseorangan tiada kawan yg tadinya ramai. Itulah bn umno. Kasihan ali rustam. Inilah qada dan qadarnya.

Tanpa Nama berkata...

Untuk selamat dunia alhirat elok insafi diri dan mintak maaf dgn rakyat melaka....kalau terzalim kpd rakyat berikan semula kpd rakyat yg berhak..pas tu marilah kita mintak ampun dgn Allah....atas dosa dan salah silap dgn Allah....smg kita selamat in time.....

Tanpa Nama berkata...

salam... mungkin ini kali rakyat bg datuk berehat, bg peluang pd org muda galas tanggungjwb :-), ingat rakyat adalah bos n pemimpin adalah pekerja kpd rakyat, soal pemimpin berjasa kpd rakyat x timbul in first place.... selamat berehat datuk

Tanpa Nama berkata...

apa jasa dia pada islam di negeri CELAKA!!!!!!!?????

Tanpa Nama berkata...

Bukan setakat dia saja malah kesemua yang ada dalam BN tu sepatutnya dijatuhkan dan sememang pun dijatuhkan tapi kerana penipuan undi maka mereka masih berekeliaran... sebenarnya mereka sudah kalah....nak berjuang apa lagi kalau dok main menipu.........Sepatutnya hari ini kita semua sudah menikmati penurunan minyak, ...PTPTN dibatalkan.... tapi apa boleh buat ada jugak rakyat yang nak kan minyak naik, api naik, tele naik , AES diteruskan..... dan alfi dan lagi......

Tanpa Nama berkata...

Si Ali Rustam ini sangat kuat bencinya kepada PAS dan TGNA. Si Ali inilah yang mengharamkan penduduk Melaka melawat Kelantan suatu ketika dahulu.

Lagi satu perangai buruk Si Ali ialah
lambat datang ke sesuatu majlis. Semua orang Melaka tahu perkara ini.

Si Ali ini kalah mungkin juga ada kaitan dengan majlis perkahwinan anaknya dulu. Dibayar balik.

Tanpa Nama berkata...

Datuk,

Jasa yang banyak tidak boleh dicampur dengan dosa yang banyak. Yang haq tidak boleh direndahkan menjadi batil. Sementara menabur jasa, Datuk juga melakukan dosa. Bertaubatlah Datuk!

Tanjung Batu berkata...

Inilah salah satu menteri yg suka ckp besar...walaupun dia ckp kadan2 tak faham sbb mulut dia mcm tak buka......

Tanpa Nama berkata...

kalau kalah kt malaysia try jadi masuk calon wakil rakyat kt bangladesh plk utk next bangladesh election...mesti menang

Tanpa Nama berkata...

pergi lah jumpa dato sharukh khan minta jadi pelakon.. tema filem politik

Tanpa Nama berkata...

Belajar-belajarlah insaf.

Mike Tyson pun dah insaf dan memohon maaf. Malah menyokong rakyat yang mahukan perubahan.

Lu bila lagi?

mohd tarmizi berkata...

Hang Tuah mati tak berkubur
Jebat mati akibat derhaka
Ali Rustam jangan takbur
Anda kalah , ngaku saja la

Tanpa Nama berkata...

jasa apa yang ada pada ali rustam, adakah menkhianati , menipu, rasuah, seleweng harta rakyat dikatakan jasa?

Tanpa Nama berkata...

Lupa pulak nak karangkan skrip padanya, pada MB Johor dll yg kalah.
Skripnya leb kurang macam ni:

'saya menerima kekalahan ni dgn berlapang dada, wlu sedih tu mmg le sedih, tapi Allah lebih mengetahui. Allah nak beri saya tumpukan mendalam kat kelas2 agama esp tafsir Quran & sirah, mcm sahabat saya mantan MB Selangor tu.
Selama ni saya tak habis round surau2 & masjid2. Saya mohon ampun & maaf sekirannya pimpinan saya tak memuaskan hati semua.

Jemputlah datang ke rumah saya yg saya akan buka jam 9-10mlm nanti, kita berkenalan, makan sama2, solat sama2, belajar agama sama-sama'.

Amacam?

Tanpa Nama berkata...

Di Melakalah dimulakan mengganggu ceramah Pembangkang dan idea ini dicetuskan oleh beliau bermula sejak tahun 2000 lagi kalau tak silap saya (semasa TG Hj Hadi berceramah di Jasin)dan hari ini benda ini telah merebak ke lain-lain negeri. Berceramah sebelah menyebelah, berdepan dalam jarak yang dekat serta pembesar suara yang kuat bertujuan mengganggu dan menakutkan orang ramai hadir ceramah.Sekarang apa sudah jadi....ini semua balasan dari ALLAH...Takbir !!!

Tanpa Nama berkata...

BILA MASA KITA JUMPA DIA UTK DAPATKAN SOKONGAN DIA KATA SAYA KENAL AWAK KE?.. LEPAS TU BUAT MUKA 44 MACAM KITA NI HADAP SANGAT DENGAN KUASA DIA.. HARI NI PADA MUKA KAU.. DAN AKU ADALAH SALAH SEORANG UMAT YANG TIDAK PANGKAH KAU SEBABKAN KAU TAK KENAL AKU..PADA SI KM YANG BARU.. NASIHAT AKU BELAJAR DARI KEBODOHAN SI ALI SOMBONG NI.. AKU SATU KELUARGA HARI NI KETAWA TAK KERING GUSI DI BUATNYA BILA BACA AKTIKAL PASAL BEKAS KM YANG SOMBONG NI.. LAIN KALI DATANG LAH AWAL JANGAN BUAT ORANG TUNGGU... AKU DOAKAN KAU MAMPUS LEPAS NI.

Tanpa Nama berkata...

ehhh kita bleh ungkit ker jasa2 yg dah kiita buat....atau bleh ker kita cakap orang tak kenang budi....walhal dah terbukti ramai pemimpin bn songlap duit rakyat sampai pehak2 tertentu pun takut nak ambil tindakkan kat depa.....punya lah bangsatttttt pemimpin2 umno ni

Tanpa Nama berkata...

saya nak ucap syabas la kapada che Ali, di ataeh jasa jasa che Ali yang banyak tuh, antara yang saya dok ingat sangat bekenaan sekolah budak budak pompuan prot bsag tu la.
Dengag angin angin dapat sambotan luag biasa, pasai apa budak budak ni depa tak berasa takut nak buat projek pasai che Ali dah sediakan sekolah sambong belajag. Mana che Ali dapat akai punya baguih ni.

Ni saya ikelaeh nak tanya, ada ka che Ali pi tinjau melawat sekolahtu? Saja nak tanya kot che Ali tengok hat dai lincin tuh che Ali mai teliog.

Mengkalu saghi dua ni hang jangan dok lintaeh kawasan sekolah prot bsag tu che Ali, angin angin oghang dok taram nak main slekok dua dengan hang.

Tanpa Nama berkata...

Jasa apanya nak mintak dikenang. Selama ni jadi Menteri, jadi KM buat kerja free ke. Kalau tidak takkan meroyan bila dah kalah ni. Kalau betul ikhlas nak berkihdmat untuk rakyat apa perlunya menang p/raya, teruskanlah.





Tanpa Nama berkata...

Kalau pemimpin kulit saja Islam tapi isi dalam kotor dalam dunia dah terima bala.Ustaz Azhar nak ceramah tukar tempat saat akhir, ini lah dikatakan pemimpin munafik tak suka program mengalakkan anak muda ke Islam.Serupa perangai khir toyo.Rakyat tak buta. insaf lah rustam you kianat Islam walau besar masa jasa mu itu hanya lah sampah.Peringatan kepada pemimpin berkuasa, negara kita banyak tak mengikut ajaran Islam yang betul.Ingat sholat, zakat, buat baik dan jauhi mungkar perkara yang Allah perintah pada semua.Minum arak, judi, tenung nasib dan sembah berhala ada dosa yang mensyirikan Allah, tolong lah saudara ku renung renung agar bertaubat dan kembali ke Islam. Amin

Tanpa Nama berkata...

nak pangkat datok ali masuk PAS loh macam anwar haha