16 Feb 2013

[EDISI BINGAI] Di mana Anwar Berpidato, Di situ Umno Pacak Khemah Ceramah


Tidak sukar untuk mengagak bila Umno akan mengadakan ceramah iaitu bergantung kepada lokasi di mana Datuk Seri Anwar Ibrahim menyampaikan pidato, kata Pengerusi KEADILAN Kedah, Datuk Wan Salleh Wan Isa.

“Umno tak ada kerja lain. Sentiasa ekori Anwar ke mana saja. Kita buat ceramah di sini, mereka pun teringin sangat buat di tempat sama.

“Mereka boleh buat hari lain. Kenapa buat hari dan lokasi sama? Ini bukti Umno makin gelisah dengan kehadiran Anwar,” katanya mengulas perbuatan Umno Bahagian Langkawi mengadakan ceramah kira-kira 300 meter dari lokasi ceramah Anwar, malam tadi.

Ceramah itu dihadiri Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kuah, Datuk Nawawi Ahmad dan Ketua Penerangan Perkasa, Datuk Roslan Kassim tetapi ‘bungkus awal’ berikutan tiada sambutan dan dihadiri 300 orang sahaja.


Ia berbeza dengan ceramah menampil Ketua Umum KEADILAN di Pekan Kuah, Langkawi dan dihadiri hampir 5,000 rakyat yang hanya berakhir tengah malam 15 Februari lalu.

9 ulasan:

Carlos Santiago berkata...

anwar kena tukar cara, ceramah melalui google hangout pasni..hahaha..ker diaorg nk hhack plak..

#BANkami


Tanpa Nama berkata...

tepat istilah tuan, umno memang BINGAI!

opisboi berkata...

tapi bro jadi ulat taik umnu kenyang..makan, transport, duit poket perut boroi, dengar ceramah pr transport,makan duduk ataih lantai silap h/bulan kluar duit bagi derma.penceramah umnu masyuk ribu-riban sekali ceramah

kg senduk berkata...

helo umno jgn la mengelabah... Tv kan ada tak payah kena nyamok atau agas.. umno kan perlu keselesaan.. kami PR dah biasa hadir ceramah2 dlm hutan pun kami akan dtg tak payah nak bayar2 kedatangan kami.. insyaallah ada kalangan kami hanya nak upah masa ngadap allah taala nanti..

Tanpa Nama berkata...

Orang UMNO teringin nak dengar ceramah Pakatan, tapi takut wang tak masuk, jadi buat ceramah tempat yang sama

Tanpa Nama berkata...

Kalau rakyat sudah said NO to BN tu tak payah kau bazir duitmu untuk buat ceramah yang tiada hasil. Answernya tetap sama juga iaitu NO to BN and his gang (MIC, MCA, GERAKAN dan PBS) jadi ceramah sentiasa tak akan ada orang kecuali kau kasih habuan itupun kami ambil habuan (memang hak kami pun) dan blah dari kawasan ceramah BN. Balik rumah tengok Astro First lagi bagus daripada dengar ceramah daripada orang bodoh dari UMNO and the gang.

Tanpa Nama berkata...

dh jd maharaja lawak pulak umno nih... sedarlah BN/umno, klu berdasarkn jumlah Peratusan Pengundi, korg dh jd minority. kerusi di sabah/sarawak yg berpenduduk kurang boley la korg menang. tuih!!

Tanpa Nama berkata...

Teruskan aje ceramah biar yang 300 tu pindah sokong Pakatan

Tanpa Nama berkata...

biasa lah...

sedih tengok anak anak melayu masih membebalkan diri pada parti yang melintah anak bangsa sendiri.