18 Sep 2012

Pencacai UMNO Menghina Sunnah Rasulullah

Gambar di atas adalah satu penghinaan yang tiada taranya bukan sahaja ke atas TG Nik Abdul Aziz, tetapi juga ke atas sunnah Rasulullah.

Apakah menghirup makanan dari pinggan di pandang sebagai sesuatu yang tidak sopan oleh pencacai UMNO lalu menyamakannya dengan khinzir?

Sedangkan apa yang dilakukan oleh TG Nik Aziz dan kebanyakan ulamak adalah untuk menghabiskan makanan di pinggan. Ia adalah perkara basic di dalam ugama yang ramai pencacai UMNO tidak tahu sebab cetek pengetahuan di dalam pelajaran ugama sendiri.

Hadith: Dari Anas: “Bahwasanya Rasul SAW, sewaktu makan menggunakan tiga jari, dan sabdanya: “Ketika suapan seseorang dari kamu jatuh, hendaklah diambil, dibersihkan dari kotorannya, lalu dimakan, jangan dibiarkan syaitan yang makan. Dan beliau SAW, menyuruh membersihkan sisa makanan di piring dengan sabdanya: “Kalian tiada mengetahui dengan pasti butiran makanan yang mana terletaknya barakah pada makanan” (HR. Muslim)

Di dalam Islam yang tidak sopan itu ialah yang mensia-siakan rezeki, yang membazir dan yang tidak habiskan makanan di pinggan/piring untuk menjadi jamuan kepada syaitan.



32 ulasan:

Waris berkata...

Itulah melayu umno. Bidang akedemik bangang, bidang agama pun lebih lagi bangang.

Nak buat macamana kalau umno tu parti syautan yang dikenali.

Lembu Kutty berkata...

Geng2 pandy kutty.

Tanpa Nama berkata...

dia sebenarnya babi di dalam gambar itu..sial ,haramjadah melayu umngok lahanat.semoga mampusnya nanti, bertukar lah mukanya kepada muka babi.

Tanpa Nama berkata...

Semoga suatu hari nanti penyokong UMNO itu sedar kesilapannya dan bertaubat.

Atau sekurang-kurangnya dia bertanya dengan Tuan Guru UMNO risiko kerja mencacinya itu. Kecuali segelintir, kebanyakkan orang UMNO juga prihatin dengan hukum hakam.Mereka berbeza dengan orang PAS dalam beberapa keadaan sahaja.

Ini basic. Orang UMNO secara umumnya tidak berperangai sebegitu.Itu perangai orang yang tidak pernah menjenguk masjid/surau.

Tanpa Nama berkata...

itulah akibat apabila bertuankan UMNO....

amer berkata...

itu bkn stakat bangang tp paling bangang antara yang bangang!cerdik tak bole nak ikut bodoh tak bole nak diajar.

Tanpa Nama berkata...

Masyaallah!!!
Wahai para ulamak, tolong la buat sesuatu... Org kafir menghina ISLAM aku blh terima lg sbb ketakutan mereka kepada ISLAM itu sendiri sebenarnya, TAPI kalau umat islam itu sendiri mempersendakan ALLAH & RASUL ALLAH tolong la keluarkan arahan untuk cari mereka2 ini sampai ke lubang cacing!!!

1 Malaysia berkata...

Mana Rais Yatim?
Mana PDRM? ....
Ini bukan takat menghina TGNA tapi dah menghina Rasullullah.
Pasti mangkok ni memang MELAYU KUNO atau MELAYU pada TAFSIRAN PERLEMBAGAAN aja. Islam pada NAMA sahaja tapi perangai macam KAPIAQ HARBI. Tu lah bila Tok Guru jelaskan apa itu siifat-sifat kapiaq harbi, depa melenting dengan mengatakan Tok Guru jatuh hukum bahawa depa tu kapiaq. Kalaulah perangai macam ni, dah tentu jatuh kapiaq dan tinggal title MELAYU aja kau, Idham.
HARAMJADAH. HARAMJADAH. HARAMJADAH.

opisboi berkata...

nak tunggu komen konar baring dari ulaRmak muda umnu!yg pasti klau pas buat bidaah!

Adie berkata...

Tidak akan Allah ampunkan dosa kamu wahai Idham Bin Zulkifli selagi kamu tidak meminta maaf drpd Tuan Guru.

Malu aku nama ayah yg sama mcm kamu. Rosak nama Nabi Zulkifli krn kamu.

Tanpa Nama berkata...

mulut yang menaip tu lagi busuk dari babi...bodoh.....

Tanpa Nama berkata...

Makan dengan "pork" and spoon itu lebih sopan? Tak gitu Ust Ilham?

Tanpa Nama berkata...

Polis dan SKMM hanya bertindak bila menghina pemimpin umno sahaja... Hina Nabi ke...ulama ke tak apa tidak bersalahan... bagi puak ini pemimpin umno lebih maksum

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa Idham ni dilahirkan sebagai melayu jer...bukan Islam.
Sebab kalau orang islam, dia x akan hina sunnah nabi...

Tanpa Nama berkata...

Pencacai umno tu mungkin hasil dari hubungan terlarang.

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa dia ni memang duduk satu kandang ngan babi pasai tu dia tak tahu aklak Islam yang dia tahu tabiat domoi tu ja......bodoh tak leh diajaq

Tanpa Nama berkata...

Inilah masalahnya bila kitab rujukannya 'kitab reid' bukan kitab al Quran. Kesiannya lah anak melayu yg biasanya islam di Malaysia ni bila tak tau membezakan mana satu ikut sunnah nabi dan mana satu ikut perangai babi! Semoga Allah memberikan petunjuk dan hidayah kepada Idham bin Zulkifli utk kembali ke jln yg benar. Juga semoga Allah memberi petunjuk dan hidayah kpd para ulama Malaysia agar diberi kekuatan utk berkata benar supaya terdidik lah manusia2 jahil agama ini agar tidak sesat selama2nya....

Tanpa Nama berkata...

Assalam..

Saya mohon jasa baik tuan GB & rakan2 sekalian membuat report polis utk kes ini atas tuduhan menghina TGNA...

Saya mohon sgt2...

Tanpa Nama berkata...

jika menghina TGNA mungkin boleh dimaafkn oleh TGNA kerana beliau seorangg yang pemaaf

tetapi ini telah menghina Sunnah Rasulullah..

berdiam bermaksud setuju

TAKBIR !!!!!!

Ngah Phg asal Melaka berkata...

bukan setakat sgt kurang ajar tp salah berat dibuatkan org jahil ni..sy setuju buatkan report kerana jahil celaka ni menghinakan sunnah..kita kena pertahankan sunnah Rasullullah SAW kerana Allah SWT..bawa kehadapan beliau kerana menghinakan kita juga

Tanpa Nama berkata...

Moh kita hentam kat fb dia. Kalau jumpa kat public aku rembat budak ni sb dah melampau ssgt

Tanpa Nama berkata...

Xckup lg dgn soal agama diperkotakatikkan oleh ahli politik umno, Lagi dgn video innocence of muslims, nmpk sgt dunia akhir zaman, fitnah berleluasa, subhanallah!

Tanpa Nama berkata...

Kalau setakat ckp tulis dlm ni, hanya kita2 je tgk pun xde makna... Kenapa x ambil tindakan lagi?

Tanpa Nama berkata...

53 tahun umnoapco memerintah , inilah hasilnya - 'anak-anak syaitan' DAN anak-anak haramjadah belaan umnoapco yang buta mata dan hati. otak penuh tahi.

UMNO PEROSAK AGAMA BANGSA DAN NEGARA. NEGARA ISLAM YANG BERTUHANKAN SYAITAN2 YANG DIKENALI...

LAKNAT HIDUP DUNIA DAN AKHIRAT...

Tanpa Nama berkata...

maka inilah wajarnya dilaksanakan hukum Hudud agar pemfitnah2 sebegina dihukum setimpalnya mengikut hukum Allah yg termaktub didalam Al-Quran...

jika dibiarkan maka akan berleluasalah manusia-manusia yang mengaku Islam tetapi mempersendakan dan melanggar peraturan ajaran Islam.....

aminiza berkata...

dahlah cetek ugama pemikiran juak2 umno ni sama dgn khinzir

Tanpa Nama berkata...

Idham bin zulkifli haram jadah ko.. Ko Jgn dok main dgn perkara nie.. Ko ingat lawak sangat la tu...bila Mak Pak ko tak ajar ko maka jadi kurang ajar la ko..

Tanpa Nama berkata...

idham...bertaubatlah kepada Allah dan mohon maaf pada Tuan Guru Nik Aziz...

Tanpa Nama berkata...

Saya tidak menyebelahi mana-mana pihak. Rumusan yang boleh saya buat dari gambar ini adalah seperti berikut:

1. Tuan Guru bukan seorang Nabi atau Rasul.

Huraian:
1. Nabi Muhammad s.a.w kekasih Allah itu pun diuji oleh Allah dengan cacian, makian, hamukan orang bukan Islam dari dulu hatta beliau akan terus melalui perkara-perkara tersebut hingga hari Qiamat. Lihat apa yang berlaku sekarang, Rasulullah manusia paling mulia dan tak layak dibandingkan dengan mana-mana manusia sekalipun.
2. Gambar ini hanyalah ujian kepada Tuan Guru dan ianya perlu banyak bersabar. Kepada yang taksub kepada beliau, renung-renunglah, ini ujian Allah untuk meningkat mertabat Tuan Guru.
3. Tak payahlah nak membesarkan isu ini. Kalau betul pun sayang sunnah, buat lah sesuatu bila mana kekasih Allah, Nabi Muhammad s.a.w itu dihina. Kenapa kita perlu berbuat sesuatu, ini kerana kita semua ummat akhir zaman ini hanya mampu masuk syurga Allah itu dengan 2 cara:
i - dengan rahmat Allah
ii - dengan syafaat baginda Muhammad s.a.w
bukan dengan amalan kita.

2. Menuduh Puak lain walaupun tampa bukti.

Huraian
i - Bila mana berlaku sesuatu masalah, orang beriman itu sentiasa kembali kepada Allah. Orang beriman tidak akan mengambil jalan mudah untuk menyalahkan orang lain. Orang yg kurang beriman akan nenunding jari kepada golongan yang tak sealiran dengan mereka. Siapa yang tak sokong mereka akan dipersalahkan hatta walaupun mereka itu orang Islam tetapi jikalau orang itu tidak beriman tetapi menyokong mereka ianya masih boleh dipertimbangkan.

ii- Di zaman Rasulullah, hubungan baginda dengan Abdullah bin Ubai (ketua munafiq) pun lebih baik dari apa yang kita dapat lihat dalam negara kita hari ini antara seorang pemimpin Islam dengan pemimpin Islam dengan peminpin Islam yang lain. Hubungan mereka lebih baik dengan orang bukan Islam dari orang Islam itu sendiri walhal orang yang mempunyai kalimah syaahadah itu adalah rakan seagama. Inilah masalahnya dengan politik dan kuasa.

Kalau blog author pun seorang munafiq, tak payahlah approvekan comment ini.

Tanpa Nama berkata...

anon 1:03

komen nampak macam bagus tetapi tidakkah kamu tahu bahawa gambar najib yang hanya ditunjukkan ounggung pihak UMNO BN sudah meracau dan merapu.... tetapi kumpulan mereka sanggup pula untuk menyamakan wajah TGNA dengan haiwan..

menjadi tgjwb muslim untuk membela ulamaknya apabila dihina. jika kamu munafiq maka kamu biarkan sahaja ulamak kamu dipersendakan. Mereka kelak apabila meludah TGHadi, kamu biarkan saja dan beritahu itu ujian, itu cubaan.


peeps berkata...

so nice when people with "lot of islam knowledge" kinda tak cetek ilmu agama use all those words . those rough words . really nice . u did potray ur way in islam . which is kinda messed up the title of muslim .

peeps berkata...

membela banyak caranya . not only by using "haram jadah" "anak syaitan" etc dalam komen nie .
but by action . in d real world . not this it world . up to u guys , juz want u people to ponder what hve u done . perbetulkan laa diri kita btul . take care of all ibadah , akidah n potray irself as a real muslim .
peace no war saudara2 ku :)