12 Jun 2012

"Lembu-lembu" Nak Tunjuk Punggung Kepada Ahmad Zahid Hamidi Pula

Menteri didakwa tak tunai janji, veteran tentera akan demo

Persatuan Veteran Tentera Malaysia (PVTM) akan mengadakan satu lagi demonstrasi - kali ini dengan mensasarkan Kementerian Pertahanan dan menterinya, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Presiden persatuan itu, Mohd Ali Baharom berkata, demonstrasi pada 29 Jun itu akan dibuat kerana PVTM kecewa dengan menteri yang antara lainnya didakwa tidak menunaikan janjinya sebelum ini.

“Veteran kecewa kerana tidak dihargai sebagai contoh tentang isu kebajikan dan layanan menteri kepada persatuan bekas tentera.

“Sebelum ini juga Datuk Zahid ada berjanji seperti nak beri pencen kepada bekas tentera. Tetapi tak beri.

"Kemudian beliau juga berjanji nak memberi saguhati kepada bekas tentera yang tak pencen," katanya ketika menghubungi Malaysiakini semalami.

Beliau menjangkakan seramai 2,000 orang bekas tentera akan menyertai demonstrasi pada 11.30 pagi di hadapan bangunan Kementerian Pertahanan di Kuala Lumpur.

PVTM yang diketuai Mohd Ali sebelum ini meraih populariti melalui demonstrasi "senaman punggung" ke atas pengerusi bersama BERSIH 2.0 pada 15 Mei.

Susulan perhimpunan pada 15 Mei, PVTM menerima kecaman pelbagai kecaman daripada pelbagai pihak, termasuk oleh ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin.

PVTM yang berang dengan kritikan tersebut kemudiannya mengancam untuk mengadakan satu lagi demonstrasi ke atas Khairy.

Bagaimanapun, cadangan untuk ke mengadakan demonstrasi di hadapan rumah MP Rembau itu dibatalkan kerana Mohd Ali mengatakan, ketua pemuda itu telah memohon maaf kepadanya.

Ulasan GB

Ini kes tak dapat duit kopi yang dijanji ler ni.

Hati panas. Dah puas menonggeng alih-alih UMNO tak bayar. UMNO tak bayar sebab senaman tersebut telah menyebabkan "saham" UMNO merudum teruk ketika itu yang UMNO sendiri tak menjangkanya.

Sekarang Ahmad Zahid Hamidi, apa lagi... tunggu depan MINDEF nanti.

9 ulasan:

Amuraria berkata...

AMIGA & ERSIH TETAG PENYELEWNGAN SPR TAPI MANGKUK BONTOT-BONTOT TUA I KATA KHIANAT ! TONGGENG BONTOT LAGI KHIANAT PADA KAUM MELAYU YANG BERBUDI BAHASA& TERTIB,MEMALUKAN MEAYU ISLAM BONTOT LEBU TUN NI SEMUA, NI PUN UGUTAN TONG KOSONG SAJA ADA ZAHID KISAH ? JANJI DITEPATI,BONTOT DIGOYANGI TAPI ANGIN PEKUNG KELUAR DAA ;) ABU JANGAN LUPA !

Captain berkata...

Tak payah DEMO kat depan MINDEF-lah..Nyatakan pendirian anda waha Ali Baharom pada kertas undi anda nanti dgn tanda "X" pada wakil Pakatan Rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Mohd Ali perlu sedar,,, lain kali jangan buat lagi kerja bodoh,,, permintaan dari orang bodoh dan cuma boleh buat perkara yang tak mendatangkan hasil,tentulah tak ada sape nak layan,,,Insya,Allah bila sampai masa Kerajaan Pakatan Rakyat memerintah,,,,Menteri Pakatan Rakyat sendiri yang akan datang berjumpa dgn Mohd Ali untuk menyelesaikan tuntutan PVTM,

Tanpa Nama berkata...

Hala tuju presiden PVTM yg telah mengadakan demonstrasi dan akan mengadakanya lagi dihadapan MINDEF,disamping mempengaruhi segelintir ahli2 PVTM,..bukanlah cara dan sifat serta mertabat seorang pejuang negara,.rata2 irisan hati daripada bekas2 pejuang negara yang masih hidup amat teriris dek sikap presiden PVTM yang dianggap kurang matang sebagi pemimpin,.hormat kan lah kami yg telah benar2 mengadai nyawa semasa negara menghadapi situasi darurat dahulu,.yang tidak dirasai oleh Presiden,..

Tanpa Nama berkata...

Yang seharusnya tidak berpuashati adalah veteren tentera yang tidak berpencen kerana telah dijanjikan imbuhan.mereka berkhidmat 13,15 dan 18 tahun berbanding beberapa tahun bagi mereka yang berpencen cuma 21 tahun.seharusnya kerajaan BN menyelesaikan masalah ini.kepada yang menerima pencen tu apa lagi yang mereka mahu??macam2 peruntukan mereka dapat.jangan lah hanya tau menonggeng.memalukan warga tentera.

(KVTTB)

Tanpa Nama berkata...

off topik sat:
Ade sapa2 bole explain ttg askar berpencen & tak ni? Sbb setahu aku, yg tak berpencen tu adalah pilihan mereka sendiri. Masa tu mereka muda, yg mereka nampak ialah tak sanggup tunggu lama sikit 3 thn utk cukupkan 21 thn, sbb ganjaran gratuti yg menunggu.
Klu gratuti tu bijak digunakan, bila tua merasalah nikmatnya, begitu sebaliknya. Sedangkan kwn2 yg sabar tunggu 21 lebih, dapat juga pencen hingga la ni.

Mmg apa kerja ni bkn aje askar, bnyak cabaran & dugaan, tu yg Allah sebut banyak ttg sabar, sabar, sabar.
& Allah ade sebut juga, kesusahan /keperitan akan diganti senang bagi yg sabar & bertaqwa.

Tanpa Nama berkata...

PVTM sama ertinya dengan PERSATUAN VETERINA TENTRA MALAYSIA ke?

Tanpa Nama berkata...

Jangan la berjanji nak bagi itu dan ini. dgr katanya nak bagi wang saguhati.nak pancing undi.tak dapat pencen pun tak apa.rezeki ada di mana2.ni yang lebih2 ni mereka2 yg berpencen.tunjuk pungkok

Tanpa Nama berkata...

cuba kelainan...
pangkah je x x x x x x x x x x x x x mana anda suka........
nasib menang..ada yang nak menolong..
jangan pandang satu tempat je...
kena pandang lagi satu tempat....
hijrah............
tukar.....................
kat situ ada rezeki...........
macam juga carigali minyak..........
disitu habis,disana ada.......
wassalammm...