14 Apr 2011

Nur Atiqah, Gadis Ting 4 Tak Pulang Rumah

Putrajaya - Seorang pelajar perempuan, Nur Atiqah Tajuddin, 16, dari Presint 9, yang ke sekolah pada petang Jumaat lalu kononnya untuk menghias kelas di sekolahnya tidak pulang ke rumah.

Ibunya Roslinda Karim, 46, berkata, kali terakhir dia bertemu anaknya yang belajar di tingkatan tiga ketika pulang ke rumah pada waktu tengah hari sebelum kembali ke tempat kerja di sebuah kementerian di sini pada pukul 2 petang.

"Selepas Nur Atiqah tidak pulang ke rumah petang itu, saya hubungi rakannya yang sama-sama ke sekolah dan diberitahu anak saya sudah keluar dari sekolah dan ke perhentian bas berhampiran untuk bertemu seorang lagi rakan perempuannya berusia 12 tahun yang dilaporkan turut hilang," kata Roslinda di sini semalam.

Roslinda berkata, Nur Atiqah, anak keempat daripada enam beradik dan bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan Presint 9 (1) tidak membawa telefon bimbit dan sebarang dokumen pengenalan diri.

Cubaan Roslinda menghubungi rakan Nur Atiqah yang hilang bersamanya rakannya hampir seminggu lalu juga gagal apabila telefon bimbit itu dijawab oleh individu tidak dikenali. -kosmo

Ulasan GB

Kisah remaja / pelajar sekolah terutama gadis kerap berlaku dewasa ini. Lazimnya ia dikaitkan dengan "mengikut teman lelaki", yang entah ke mana di bawa dan apa yang dilakukan.

Tetapi tidak sukar untuk menerka apa kesudahannya. Gadis biasanya telah dirogol atau sukarela melakukan maksiat bersama teman lelakinya itu.

Gejala ini sukar dibendung sekarang ini kecuali ibu-bapa memainkan peranan aktif mengawal dan memantau perlakuan anak-anak gadis yang masih di bangku sekolah ini.

Ia adalah penyumbang besar kepada gejala buang bayi dan tidak seharusnya dipandang sepi.

3 ulasan:

CahayaBulan berkata...

yup~ setuju..banyak gadis skg terlalu ikutkan emosi..sayang konon..habis maruah dilelong semurah-murahnya..

>>pokok pangkalnya : budaya "kapel" kini bnyk mendapat restu ibu bapa tu sendiri..ank2 perempuan dibiarkan bebas berpacaran, bebas keluar dgn teman lelaki..last sekali..kenyang 9 bulan, nauzubillah!

Ismi Azraf berkata...

Ada terbaca di personal blogger, rakan kepada mangsa, diceritakanb manga ke midvalley,wallahua'lam.

Sebab Mata Lelaki Gemar Lihat Badan Wanita

"Mengapa saya perlu menutup aurat sedangkan itu bukan saya" ?

Hentikan Gangguan Seksual Terhadap Lelaki!!!

Tanpa Nama berkata...

org bangla, vietnam , myanmar , pakis, matblack, indon berkeliaran mencari mangsa .... jgb pikir pasal kapel saje .... ade banyak kes gadis hilang yg masih belum selesai... slalunye kes kapel je yg boleh cari ... yg lain ntah kemana ....