7 Apr 2010

Ceramah Atas Lori, Polis Tutup Suis Mikrofon

Sekali lagi ceramah Pakatan Rakyat (PR) dilangsungkan dengan semangat apabila aktiviti pentas pemuda 'Siapa Pengkhianat Negara' berlangsung di atas lori selain 3 buah kerusi turut dimuatkan di atas lori tersebut.

"Kita buat program parti dan tidak mahu menyalahgunakan hak milik agensi kerajaan. Jelas kita berbeza dengan Barisan Nasional (BN) yang sering menggunakan dewan dan sebagainya untuk menyampaikan agenda mereka,"jelas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Shamsul Iskandar ketika dihubungi erapakatan.com.

Namun beliau kecewa dengan tindakan pihak polis yang kelihatan terdesak dengan menghalang ceramah yang dijalankan oleh PR.

Pihak polis dilaporkan telah mula melakukan cubaan untuk mengepung pentas tersebut ketika ceramah dimulakan.

Namun hasil perbincangan antara pihak polis dan pemuda PAs serta Angkatan Muda Keadilan (AMK), pihak polis telah bersetuju untuk memberikan sedikit lagi masa untuk PR meneruskan ceramah tersebut.

"Walaupun PR memerintah Selangor dan berceramah di Bukit Beruntung, tetapi dia tak menyangka pada malam ini saya akan berceramah dari atas sebiji lori.

"Itulah antara bukti betapa PR tidak langsung mahu menyalahgunakan harta benda kerajaan dan pandai membezakan yang mana satu hak parti dan mana satu hak rakyat dan kerajaan," kata Ahli Parlimen Rasah (AP) Antony loke ketika memulakan ceramah beliau.

Namun Antony sempat berucap selama 45 minit apabila pihak polis bertindak menutup sius bekalan elektrik daripada sebuah gerai makan berhampiran.

Namun semangat pendengar apabila lebih 500 orang penyokong bertindak berdiri dan memnuhi ruang berhampiran 'pentas lori' tersebut untuk mendengar lebih jelas tanpa mempedulikan mikrofon yang tidak berfungsi.

Shamsul berharap rakyat dapat membuka mata dan melihat BN yang terdesak sehingga mengganggu setiap program yang dijalankan PR.

"Hal ini berlaku di hadapan mata mereka dan kita yakin rakyat bijak membuat keputusan dan pilihan," jelas Shamsul lagi.

Turut sama dalam program tersebut Shamsul Iskandar Mohd Akin dan Adun Kota Anggerik, Yaakob Sapari yang sama-sama memberi semangat dalam program tersebut. -erapakatan

2 ulasan:

Maimun berkata...

Setakat matikan suis mikrofon tak jadi hal pada pejuang-pejuang rakyat. Semangat tetap kuat dan jitu. Makin di tekan makin kuat ingin berjuang !

Tanpa Nama berkata...

Hidup Pakatan... mari kita hancurkan terus UMNO dari bumi ini, aku sangat meluat kat orang-orang UMNO.