21 Mei 2014

Mahasiswi Malaysia Diculik & Dirogol Semasa Keluar Wang Di ATM


Jakarta: Seorang mahasiswi Malaysia di Universiti Padjadjaran kampus Jatinangor, Bandung dipercayai diculik dan diperkosa sebelum ditinggalkan dalam keadaan tidak sedarkan diri di sebuah tempat letak kereta kira-kira 40 kilometer dari tempat dia diculik, awal pagi Sabtu lalu.

Portal berita detik.com yang memetik kenyataan polis melaporkan pihak berkuasa percaya kejadian itu melibatkan empat orang suspek yang kini sedang diburu.

"Dugaannya pelaku empat orang," kata ketua polis Cimahi, Erwin Kurniawan seperti dipetik oleh detik.com pada Selasa.

Laporan itu bagaimanapun menyebut mahasiswi berkenaan masih dalam keadaan terkejut dan sedang dirawat di Hospital Hasan Sadikin di Bandung.

Portal berita yang sama sebelum itu mengesahkan identiti mahasiswi berkenaan dengan pihak Universiti Padjadjaran. Pihak universiti juga dilaporkan sudah memaklumkan kejadian tersebut kepada pihak berkuasa Malaysia serta keluarga mangsa.

Keluarga mahasiswi itu juga dilaporkan sudah berada di Indonesia.

Menurut polis, siasatan awal mendapati mahasiswi itu dikatakan keluar rumah untuk mengambil wang di sebuah mesin ATM yang terletak tidak jauh daripada rumah sewanya di kampus Jatinangor.

Mahasiswi berkenaan kemudian dikatakan ditegur oleh seorang yang lelaki yang tidak dikenali. Lelaki itu seterusnya menekup mulut mahasiswi itu dan menariknya masuk ke dalam sebuah kereta.

Polis setakat ini masih menunggu laporan pemeriksaan doktor di Hospital Hasan Sadikin di Bandung. -astroawani


Mahasiswi Malaysia diculik, rogol

Jakarta : Seorang mahasiswi Malaysia di Universiti Padjadjaran di Bandung dipercayai diculik dan diperkosa sebelum ditinggalkan dalam keadaan tidak sedarkan diri di sebuah tempat letak kereta kira-kira 40 kilometer dari tempat dia diculik, Sabtu lalu.

Timbalan Menteri Luar Negeri, Datuk Hamzah Zainudin ketika dihubungi Harian Metro mengesahkan kejadian berkenaan dan memaklumkan mahasiswi itu kini dirawat Hospital Hasan Sadikin di Bandung.

Katanya, selain diculik dan dirogol, mahasiswi itu turut cuba dibunuh oleh kumpulan suspek berikutan ada kesan jerutan di leher mangsa.

Beliau berkata, mahasiswi itu mengaku dia dirogol oleh tiga lelaki dalam kereta.

"Kami sudah meminta polis di Jakarta untuk menjalankan siasatan lanjut mengenai kejadian ini," katanya.
-HM


Mahasiswi Unpad Asal Malaysia Tak Kenali Pelaku Pemerkosaan


Cimahi - Mahasiswi Unpad asal Malaysia yang diduga menjadi korban perkosaan mengaku tak mengenali para pelaku yang tega melakukan perbuatan keji pada dirinya.

Hal itu dikatakan korban saat memberikan keterangan pada polisi. Saat ini, korban masih berada di RS Hasan Sadikin untuk mendapatkan perawatan karena masih dalam kondisi shock.

Hal itu diungkapkan Kapolres Cimahi AKBP Erwin Kurniawan saat ditemui di Mapolres Cimahi Jalan Raya Cibabat, Selasa (20/5/2014). "Kami sudah meminta keterangan di RS. Ya, pengakuan korban dirinya diperkosa," ujar Erwin.

Selain pengakuan korban, polisi pun akan menunggu hasil visum et repertum korban. "Kita tunggu hasil visumnya," katanya.

Erwin mengatakan, korban keluar dari kosnya di kawasan Jatinangor pada Jumat (16/5) sekitar pukul 20.00 WIB. Saat itu korban akan mengambil uang ke ATM di dekat kampusnya.

"Saat melewati lorong gelap, dia dipanggil oleh seseorang yang tidak dikenalnya. Lalu dia ditarik dan dimasukkan ke dalam mobil," terangnya.

Kemudian sekitar 6 jam kemudian sekitar pukul 03.00 WIB Sabtu (17/5/2014) dini hari ia ditemukan warga di tempat parkir RM Grafika di Jalan Raya Tangkuban Parahu Desa Cikole Kecamatan Lembang Kabupaten bandung Barat.
-detiknews








IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI


5 ulasan:

mus berkata...

Kalau perkara yang serupa berlaku di Malaysia, iaitu pelajar dari Indonesia diperlakukan sedemikian di Malaysia, barangkali kedutaan Malaysia di Jakarta sudah kena baling dengan bom api dan rakyat Malaysia di Jakarta dikasari.

Tanpa Nama berkata...

INI menunjukkan JIWA rakyat Msia terutama Melayu Islam SUDAH di hilangkan rasa SENSITIVITI atas sesuatu yg Melibat kan MARUAH sebab merika terasuh dgn suasana dan persekitaran yg tidak menitik berat kan MORAL MARUAH DAN HARGA DIRI

Tanpa Nama berkata...

DiMalaysia kerajaan jadi along(PTPTN), samun wang mahasiswa dengan yuran dan sebagainya

Tanpa Nama berkata...

Setelah beberapa insiden yg membabitkan keselamatan serta nyawa pelajar2 Malaysia di Indonesia khususnya Unpad Bandung - ragut, rompak & bunuh pelajar bangsa india, rogol berkumpulan - tak termasuk dibaling botol di kampus Jatinangor, didoublestandard oleh pihak pengurusan universitas contoh jadual dan tarikh yg sentiasa berubah ubah dan tak pasti - kerajaan Malaysia patut fikir semula tentang kebajikan, keselamatan anak2 Malaysia yg dihantar ke sana, jangan fikir murah saja...atau usaha ubah persepsi negatif antara rakyat dua negara yg menjadi punca kebencian segelintir warga Indonesia terhadap segelintir warga Malaysia yg mereka anggap angkuh...sesungguhnya kita tidak lebih mulia drpd mereka dan mereka tidak lebih hina drpd kita...makhluk Allah serupa di sisiNya...fikir2kan dan ambil langkah utk berubah...kita mampu mengubahnya.

Tanpa Nama berkata...

Masa wisuda @ konvo graduan kedokteran Unpad jamuan makan tengahari utk ibubapa diadakan di koridor bilik tutorial...ibubapa makan dlm bilik tutorial, duduk di bangku tutorial hehehe mcm tgah kuliah gitu...tanpa kehadiran satu pun kakitangan berkaitan...sedihnya tapi apa nak buat di negara orang...Namun pujian juga ya kerna hidangan yg disajikan enak dan pas...Dan sukur alhamdulillah putera puteri gue bisa cemerlang dgn sarjana muda kedokteran dgn kepujian...