27 Jun 2013

Akhirnya Idris Haron Menjilat Ludahnya Sendiri


KM: 300 peniaga Jonker Walk boleh berniaga seperti biasa

Kira-kira 300 peniaga boleh meneruskan perniagaan mereka seperti biasa di kawasan pasar malam Jonker Walk pada setiap hujung minggu, kata Ketua Menteri Melaka Datuk Idris Haron.

Beliau berkata, arahan penutupan gerai yang kebanyakkannya menjual cenderamata di Jonker Walk itu hanya salah faham, sebaliknya penutupan itu hanya melibatkan laluan kenderaan di kawasan berkenaan.

Jelas beliau, jalan sekitar Jonker Walk yang menjadi tumpuan pelancong itu dibuka semula untuk kenderaan yang ketika ini ditutup bermula 6 petang hingga 12 malam pada setiap Jumaat hingga Ahad bertujuan mengatasi masalah kesesakan lalu lintas.

"Arahan pembukaan jalan ini, berikutan aduan orang ramai dan pelancong mengenai kesesakan lalu lintas di kawasan tersebut terutama pada hujung minggu," katanya kepada Bernama di Melaka hari ini.

Idris berkata isu menghalang peniaga berniaga di Jonker Walk pada hujung minggu, sengaja dimanipulasikan pihak tertentu demi kepentingan politik mereka.

Ditanya sama ada pembukaan jalan tersebut menyukarkan pengunjung dan peniaga, Idris berkata: "saya tidak fikir begitu".

Sebagai contoh, katanya di Oxford City, England peniaga menjalankan perniagaan di kaki lima jalan raya dan kenderaan dibenar melalui kawasan disitu.

Sebuah akhbar bahasa Cina pada Isnin memetik Idris sebagai berkata mesyuarat Exco pada 12 Jun lepas, memutuskan menutup pasar malam berkenaan demi memenuhi hasrat rakyat. -Bernama

7 ulasan:

Andre Irwan berkata...

Satu lagi mala petaka, Sesuai dengan pesanan Nabi junjungan iaitu di akhir zaman, kita akan membenarkan orang yang bukan ahlinya untuk memimpin, yang bukan ahli bercakap mengenai seuatu yang bukan bidangnya, ..... Kenapakah pemimpin UMNO lagi muda lagi "paria"?
Inilah kelemahan UMNO sekarang. Depa lupa yang depa ni dengan izin dan takdir Allah swt (walaupun dengan cara menipu) telah menjadi Pemimpin Negara/Negeri. Depa seharusnya berfikir dan berniat menjadi PEMIMPIN bagi segenap lapisan rakyat Malaysia dan bukan semata-mata pemimpin BN sahaja. Allah swt telah memberi peluang kepada depa untuk membetulkan apa yang selamanya ini SALAH tapi disebabkan sifat jahiliah yang ada dalam diri depa seperti sombong, hasad dengki, dendam, ..., depa sanggup bertindak sewenang-wenangnya. ATAU memang Allah swt nak bagi tau kita siapakah MEREKA ni dengan memberi peluang (kuasa) kepada mereka demi untuk menyedarkan kita yang tidak cerdik atau bodoh ni.
Sekali lagi, HIDUP MELAYU, HIDUP MELAYU, HIDUP MELAYU. Slogan inilah yang akan menjahanamlan kita sebab jalan akhirnya ialah NERAKA.

Tanpa Nama berkata...

Nak buat mcmana mata dia pun juling.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa Ketua Menteri Melaka semuanya dari jenis 'tak cukup akal'

Tanpa Nama berkata...

Mamat ni dulu dia jadi yesmen MatAli, memang itulah saja profesional diaorang-profesional OMNO- ini memang kepakaran diaorang lah, DULU KINI dan SELAMANYA di PATAT NERAKA. diberi pegang AMANAH dia KHIANAT

matAli dulu bagi AMARAN KERAS kapada rakyat Melaka, siapa siapa orang Melaka melawat Teganu masa PAS jadi kejaan, dia nak ambil tindakan sekat REZEKI biar mati kebulor. Dia ingat urusan REZEKI tu bapat dia punya. Sekarang dia tahu lah kerusi empok tu tuhan dah bagi kat orang lain.
Bukan apa, dia bimbang orang berbelanja di Terengganu, duit tu sikit sebanyak akan membantu perjalanan kerajaan PAS.
Memang puak OMNO takut bayang bayang dosa sendiri kerana dia masok bakol mengaku hanya OMNO saja pandai jadi kerajaan.
Tetiba bila orang lain jadi kerajaan, apa lagi habis rakyat JADI MANGSA - inilah WAJAH WAJAH SEBENAR OMNO, orang buta huruf pon tahu siapa mereka ini - PENGKHIANAT, PENYANGAK BANGSA

Benarlah perkataan Nabi Muhammad bahawa tertulis di dahi mereka #@$%* sehingga orang ummi pon boleh kenal.

YB Ganu 2 x 5 gak, tak akan buat pembangunan dalam kawasan PR menang
Sehingga orang jahil pon tahu apa tertulis di dahi mereka. kerana begitulah jalannya berfikir penganut pahaman OMNO

Tanpa Nama berkata...

Melaka adalah negeri TERAWAL di tawanjajah oleh kuasa barat, sebabnya jelas pemimpin mereka semua berotak tunggul mati.

Sejak dari Sultan yang zalim, dan bila Jebat mebela yang di zalimi jebat mati... oleah orang dizalimi Sultan.....

Inilah kisah Melaka sampai bila nak jadi bengal, bangap dan gaban tak taulah....

Macam Melaka ini bapak dia orang punya.

BaDiN berkata...

Mungkin diorang ni dari Keturunan Hg Tu-ah @Hg Je-Bat.Siapa antaranya benar samada Jebat dan Tuah.Betapa bijak org-org di sana sejak dulu hinggakan raja mereka pun ditiadakan dan dihapuskan.
Gerombolan yang hapuskan raja Melaka serta pewarisnya yg memimpin Melaka dari era 50'an hinggakan sekarang.

Tanpa Nama berkata...

Dlm ilmu firasat dah dijelaskan betapa bahayanya orang bermata juling,masalahnya,PM tak cukup ilmu,pilih juga org juling jadi KM Melaka,jangan kata pembangkang org2 BN sendiri kena hati-hati dgn mamat juling ni.