20 Mei 2013

Pereka Fesyen Terkenal Malaysia, Calvin Thoo Peluk Islam


Calvin Thoo adalah seorang pereka fesyen terkemuka di Malaysia, telah memeluk Islam dan mengucap dua kalimah syahadah dengan disaksikan Ustaz Dato' Ismail Kamus, Dato' Dr. Asri Zainal Abidin dan YB Ustaz Sallehen bin Mukhyi (ADUN Sabak)

Beliau yang sudah di dalam industri lebih 17 tahun malah mempunyai label jenama sendiri. Sentiasa menjadi pereka fesyen untuk artis dalam program-program besar seperti ABPBH, Minggu Fesyen Kuala Lumpur, Anugerah Fesyen Antarabangsa Malaysia, Festival Fesyen Islam KL dan sebagainya.

Calvin Thoo menyatakan beliau memilih Islam di saat mimpi dan bermimpi bersyahadah.

Saudara kita yang berketurunan cina kini menjadi sah menjadi seorang muslim..

Selamat kembali ke fitrah asalmu wahai saudara kami..


17 ulasan:

Seriati berkata...

Wow dapat mimpi? Sepatut lebih dari itu tak? Congratulation and welcome.

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah. peganglah hidayah yg allah beri sampai akhir hayatmu.amin

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah

Allahu Akbar

Kau adalah saudaraku. Tetaplah selamanya di dalam Islam.

Syukur padaMU Ya Allah

Tanpa Nama berkata...

Dalam Islam tiada ada paksaan untuk masuk ugama Allah.Tapi kalau hati orang non muslim terdetik nak terima Islam insyallah, Allah kabulkan hajat.Syukor lah pada Allah kerna semua ini adalah perancangan Nya.

Allah Hu Akbar

Tanpa Nama berkata...

Allahuakbar
Rakan rakan muslim yg rapat dgn beliau agar dpt membimbing beliau.

amin......

Tanpa Nama berkata...

Kalau semua orang Islam sedar bahawa dakwah adalah tanggungjawab umat, mungkin sudah ramai lagi orang Cina dah dapat hidayah, seperti beberapa orang sahabat Nabi yang pergi ke Cina dan berdakwah sehingga sekarang terdapat lebih 50 juta umat Islam disana. Tetapi orang Cina sendiri datang ke tanah Melayu, malangnya berapa kerat yang dapat hidayah. Kita orang Melayu gagal dalam dakwah. Dakwah adalah kerja kita.

Tanpa Nama berkata...

Tahniah..marilah sama2 kecapi manis

ahlee berkata...

semoga Karpal Singh dan Lim Kit Siang pun diberikan hidayah serupa dll Makhluk seperti mereka ameennn

Ong Azlan berkata...

Tahniah kepada Calvin Thoo. Semoga anda sentiasa di dalam peliharaanNya.
Dakwah Islam oleh orang Melayu? Orang Melayu lebih takut hilang keMelayuan daripada Islamnya. Kan orang Melayu takut Cina akan memerintah Malaysia. Sedarkah depa bahawa mungkin suatu hari nanti, Allah swt memberi hidayah kepada puak Cina DAP sebagaimana Dia memberi hidayah kepada sahabat nabi, Umar al-Khattab. Nampaknya, Melayu takut Cina lebih daripada Islam. Biar Cina tak memerintah, jadi buat apa kita nak berdakwah pada depa tu??????
Jadi Islam yang Cina nampak di Malaysia ialah Islam tu Melayu. Kena tukar bangsakah bila masuk Islam????? Walaubagaimanapun, bagi Cina yang mendapat hidayah daripada Allah swt. Tahniah dan bersyukur kepada Allah swt. Teruskan hidup dengan penuh cahaya keIslaman dan jangan sekali-kali terpesung seperti setengah-tengah daripada kita semata-mata hanya sedikit habuan DUNIA. YOU KNOW WHAT I MEAN.

Tanpa Nama berkata...

Diharap ada hamba Allah yg mentarbiyahnya syariaat pakaian menurut tuntutan Islam yang di ridhoi Allah.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah..

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Calvin..

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah Muga Dato Ismail Kamus pandu Calvin kejln Allah yg sebenar psal banyak Ulama yg jadikan umatnya hancur dlm dunia ni Kena gaya dah tu kalau berguru ngan Dato Ismail Kamus psal Dato Ismail Kamusade lah idola sya dari dulu kini dan selamanya

Tanpa Nama berkata...

bangsa yg susah dapat hidayat Allah ialah bangsa umno dan bn je. najib tu ngan romoh banyak kali gi mekah hampeh je balik malaysia menipu rakyat juga. madey paria tu tetap juga nak perbesarkan kilang arak. dengar2 di kedah akan dapat satu kilang arak terbesar di utara malaysia tak lama lagi. bagusnya ....tahniah rakyat malaysia sebab undi bn.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah. Be with good muslims like Datuk, do learn and practise Islam so that you can take it one day at a time, be steadfast, insyaallah if Allah will.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulilah...

Ini membuktikan bahawa agama Islam adalah untuk semua orang bukan untuk melayu sahaja sepertimana puak UMNO selalu katakan.

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH CALVIN THOO.
Tetaplah selamanya di dalam Islam