29 Jun 2012

Buku Apakah Yang Dipegang Oleh Barrack Obama (Presiden Amerika)??


Di saat obama turun dari kapal terbang, jurugambar sempat memfokuskan lensnya ke arah buku yang di pegang oleh Obama, buku tersebut betajuk (The Post- American World) yang dikarang Oleh seorang Muslim bernama Farid Rafiq Zakaria, berasal dari India dan berkerja sebagai wartawan di Newsweek International.

Buku Ini membincangkan tentang "Dunia di penghujung Kejatuhan Kuasa Dunia Amerika Syarikat" yang mana di saat itu satu kuasa lain di TIMUR TENGAH mampu meruntuhkan Empayar Amerika Syarikat dan sekutu rapat Israel.

Negera-negara Islam tersebut bakal meranapkan segala usaha melebarkan "Sayap Kekuasaan" Amerika Syarikat ke atas negara-negara Islam setelah saki baki Pro- Amerika Syarikat di negara-negara Islam di kalahkan.

Yang menariknya buku Ini diterbitkan pada tahun 2008 sebelum REVOLUSI timur Tengah berlaku dan nampaknya Obama sangt mengambil berat soal kejatuhan Amerika Syarikat...

---> berdasarkan keputusan Pilihanraya Presiden Mesir yang dimenangi Oleh Calon Pilhan Rakyat.Dr Muhammad Mursi tugasnya bukan sekadar merobah segala sistem peninggalan kerajaan terdahulu bahkan beliau bakal merobah kuasa dunia ke tangan umat Islam.

Nasib umat Islam di seluruh negara bergantung pada bahu beliau dan pemimpin-pemimpin Islam di tanah Arab.

Moga apa yang di analisiskan oleh penulis tersebut menjadi Realiti dan kenyaataan.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

insyaallah. akan terhapuslah kebathilan dan menjelma pula sinar yang maaruf lagi membahagiakan dunia Islam seluruhnya....sebenarnya kesemua ini adalah hakikat yang perlu dihadami oleh semua orang..

Tanpa Nama berkata...

Tiada yang kekal lama...kita boleh imbau sejarah tamaddun manusia..dari Empayar Rom hingga Britain sekarang ini.Begitu syarikat gergasi seperti Kodak, Nokia atau Bank (lupa nama) juga jatuh tersungkur....

Tanpa Nama berkata...

Janji Allah lah yg Maha Benar.
Bacalah quran, fahami, amal & sebarkan.

Wlu bgaimana pun, ade segelintir yg pandai baca & benar2 faham tapi tak amal (golongan kafir & Islam sendiri) atas sebab2 tertentu. W'zubillah.

Sirah Nabi saw, kisah terkenal seorg geng Abu Jahal (klu x salah Uqbah b..) , dia mendengar satu ayat quran, menyukai & hampir terpengaruh, tapi bila Abu Jahal & the geng ugut dia, tak dia ikut Nabi saw sampai mati).

Sorang lagi tu Abdullah Ubai b Salul, siap solat bersama2 Nabi saw tu, tapi dlm pada tu mencucuk jarum menikam Nabi saw & pengikut setia, fitnah isteri Nabi saw, dll.

Berbahagialah mereka2 yg semasa hidupnya org2 beriman yg membaca, memahami, mengamal & menyampaikan ayat2 cinta Allah.

Tanpa Nama berkata...

pemerintahan zalim dimesir tumbang, dimalaysia bila lagi???PRU13 tumbangkan UMNO

Tanpa Nama berkata...

Amin.......semoga d malaysia BN tumbang pd Pru 13 ini.