4 Mei 2012

Seorang Kerabat Diraja Negeri Sembilan Gesa Hishamuddin Hussein Letak Jawatan

Seremban: Seorang ahli kerabat diraja Negeri Sembilan menggesa Menteri Dalam Negeri Hishammuddin Hussein meletakkan jawatannya, dengan menyatakan bahawa beliau perlu bertanggungjawab sepenuhnya terhadap keganasan polis yang berlaku pada perhimpunan Bersih 3.0 Sabtu lalu.

Bercakap di majlis ceramah “Jelajah Jom Ubah Demi Rakyat Negeri Sembilan” malam tadi di Seremban, Tunku Harmy Tunku Hannan berkata polis tiada alasan apa pun untuk melakukan keganasan.

Beliau berkata beliau berada di perhimpunan BERSIH 3.0 tersebut dari tengahari hingga 11 malam.

“Keadaan pada awalnya seperti kita pergi picnic di Port Dickson,” ujarnya di majlis itu. “Terdapat warga emas dan juga kanak-kanak. Saya tidak lihat sebarang niat yang serong di kalangan peserta perhimpunan.

“Pihak polis yang sepatutnya melindungi para peserta perhimpunan, sebaliknya mereka menjadi agresif dan memukul para peserta perhimpunan laksana segerombolan serigala.

“Anehnya ada di antara yang memakai baju Bersih tetapi pakai kasut boot. Ini menimbulkan kecurigaan di hati saya.

“Saya tidak dapat memikirkan teori lain selain dari (keganasan itu) telah dirancang rapi.


Hishammuddin perlu dipertanggungjawabkan terhadap kekacauan dan perlu meletakkan jawatannya dengan segera.”

Tunku Harmy juga menyifatkan Hishammuddin sebagai pengkhianat, mendakwa beliau yang bertanggungjawab memberikan IC kepada warga asing.

“Tak kisah samada MyKad itu tulen atau palsu. Sebagai menteri yang bertanggungjawab terhadap keselamatan negara, beliau mesti dipertanggungjawabkan kerana membiarkan keadaan terlepas dari kawalan. IC diberikan kepada warga asing untuk (membantu BN) menang di dalam pilihanraya,” tambahnya.

“Pergi dan semak di Chow Kit, Selayang dan lain-lain tempat di Kuala Lumpur. Terdapat jumlah warga asing yang ramai berniaga memiliki MyKad.”

Lain-lain penceramah malam semalam termasuklah pengerusi DAP Negeri Sembilan Loke Siew Fook, Pesuruhjaya PAS Negeri Mohd Taufek Abdul Ghani dan Ketua PKR Rembau PKR Badrul Hisham Shaharin.

Namun penceramah utama malam tadi ialah bekas Menteri Penerangan, Abdul Kadir Sheikh Fadzir.




8 ulasan:

Amuraria berkata...

BERANIKAH MEDIA PECACAI & PENILAT UMNO-APCO-BN SIAR BERITA INI ?

GENERATE INCOME HALAL berkata...

BUDAKBOY

setuju. tiada alasan utk polis bertindak ganas seperti demo anti lynas di Kuantan.

KPN jugak perlu letak jawatan.

Unknown berkata...

haha. mana ader bran bro. dah karat. tak boleh fikir dah.

Awanama berkata...

Bukan setakat di Selayang dan Chowkit.Dimana saja rumah urut, kedai perjudian internet,ada warga asing yang bekerja disitu.Sudah semakin berleluasa.
Ada pernah lihat imegresen membuat spot check?
Dia airport adalah..itupun entah apa tujuannya...misalnya kepada pemegang passport luar, terutama dari thailand, di paksanya mereka membeli tiket penerbangan balek.Apa ke jadahnya? yang beli tiket tidak semestinya balek.Atau tidak semestinya boleh balek melalui airport saja.Jalan darat masih ada.Macam nak bersubhat menguntungkan operator penerbangan pulak.
Apa boleh dibuat,Kakitangan bawahan yg kurang pelajaran dan kurang cerdik hanya ikut arahan pembesar di atas.
Malaysiaku semakin sakit!

Awanama berkata...

Perlukan transformasi dari polis terus diANJINGkan oleh UMNO-BN

Awanama berkata...

Dari awal polis2 telah provoke peserta2. Mereka telah memberi amaran diperingkat awal, mereka membuat halangan, mereka mumukul peserta2.

Kenapakah polis2 tidak bersifat mesra sepertimana sebelumnya semasa ked keputusan mahkamah DSAI? Polis2 begitu mesra ketika itu. Selesai perhimpunan peserta terus menghulur tangan kepada polis sebagai tanda terima kasih kerana memberi kerjasama menjaga keamanan.

Tapi apa yang berlaku semasa BERSIH 3 adalah sebaliknya. Mereka lebih bersifat memusuhi peserta. Inikah sifat dan skap yang polis yang hendak dibanggakan, memukul peserta, mencedera peserta, menghina peserta. Inikah gambaran polis yg berada di bawah payung raja2?????

Tak ubah seperti polis dan askar YAHUDI. Apakah polis2 yang ada adalah polis YAHUDI. Apakah raja2 sekarang pula memlindungi polis2 yahudi.

JAKA berkata...

dulu tiap2 minggu kat tv tunjuk rela polis peramabat pendatang asing, berkejar masuk semak dan longkang.

sekarang mana ade lg siaran itu kt tv.

sebab pendatang dh jadi VVIP kepada umno utk memangkah dacing.

jgn kita berani2 pukul pendatang, nanti kita pula dilayan mcm orang asing...

nnti pendatang kata.."Saya sini juga lahir..nama mahadteeer juga, saya orang Rembau juga".

demi kuasa, demi jenayah ...persetankan dgn masa depan negara. yg penting umno bn mesti menang.

sesungguhnya mereka yg terlibat menjual kerakyatan negara adalah sebesar2 pengkhianat agama bangsa dan tanahair.

Awanama berkata...

masih ramai lagi yang tak sedar dan juga buat buat tak sedar apa yang berlaku...
dapat tanah sekangkang kera..di tipu siang malam..masih lagi menyokong gerombolan monyet yang telah menjajah selama lebih 54 tahun...