15 Mei 2012

Laknatullah Ke Atas Perancang & Pembikin Video Yang Memfitnah Nizar Ini...

Video Nizar di ceramah 'Nizar Pembohong Bersiri' ..


Ramai yang bertanya samada ada atau tidak video yang memaparkan kejadian ketika DS Nizar yang menghadirkan diri ketika satu ceramah UMNO yang bertajuk 'Nizar Pembohong Bersiri' di Kampung Tualang tu..

Bagi tidak menghampakan pembaca yang bertanya itu samada melalui e-mail, Facebook ataupun Blog ini di SINI aku usahakan untuk mencarinya..

Hasil penjelajahan aku kebeberapa buah blog pro UMNO akhirnya aku jumpa juga video yang dicari itu dalam blog pencacai UMNO..

Oleh kerana yang merakam video ini ialah pencacai UMNO, sudah pasti mereka tidak akan upload versi original sebelum di edit bagi menunjukkan Nizar telah menipu bahawa ketika beliau datang penceramah yang tah apa namanya tu dah mati kutu..

Korang tengok video ni..




Kenapa aku kata video ini telah diedit?

Pada minit yang ke 1:56 Nizar telah sampai dan pada minit ke 2:12 penceramah mereka ketika itu iaitu Hanafiah kelihatan terketar-ketar mengubah lap top yang ada didepannya.




Tiba-tiba pada minit yang ke 3:35 bunyi asal telah bertukar dan suara dari rakaman awal telah dimasukkan..

Dalam video kedengaran suara tapi jika diperhatikan ketika itu Hanafiah sedang terpinga-pinga dengan mulut yang tidak terbuka tetapi suaranya ada..




Bagi menipu kononnya Hanafiah meneruskan ceramah dengan menghentam Nizar secara berdepan pada minit yang ke 3:49 dimasukkan ucapan Hanafiah diawal ceramah.




Kononnya kerana tidak tahan dihentam Nizar mengangkat kaki dari ceramah UMNO itu.. pada minit yang ke 4:54 Nizarmula mengangkat kaki.. perhatkan sudut bukaan lap top Dibawah ini.. dan ketika ini kelihatan Hanafiah masih terpinga-pinga...


 




  


Aku malas dah nak ulas panjang-panjang... korang tengoklah sekali lagi video kat atas tu, lepas tu apa yang tak betul korang tinggalkan komen kat bawah tu...

Macammanalah pencacai UMNO ni edit video tu.. jalan cerita tak lancar langsung.. Nampak sangat dah dieditnya..

Kesian... terdesak benor kome nak pertahankan Dato Radzi Manan, Dato Shaarani dan Hanafiah Man itu ya... ambik upah mingguan ke?

Sumber: ASD

Ulasan GB

Dengar sini, GB ingin mengingatkan pihak-pihak yang terlibat, bahawa Allah sudah berfirman:


Sambil bersikap sombong di bumi dan berusaha merancangkan rencana jahat, dan tidak ditimpakan dengan rancangan yang jahat itu melainkan orang yang merancangkannya sendiri. Maka tiada yang mereka tunggu melainkan seperti berlakunya kebinasaan ke atas orang yang telah lalu. Kerana engkau tidak akan mendapati perubahan bagi Sunnatullah, dan engkau tidak akan mendapati Sunnatullah itu menyimpang. [Fatir: 43]


Laporan sebelum ini
klik untuk baca



11 ulasan:

tanda soal berkata...

memang laknatullah! kononnya nak suka2 tapi akhirnya ke neraka!sanggup ke diorg masuk neraka jahannam hanya dgn edit video?

hairan berkata...

tabeekkkkkkkk sdr Nizar!

tak pernah aku dengar orang yg kena kutuk dtg dengar ceramah orang mengutuknya tapi tetap SABAR...

kalo orang umno wajibbb dah maki hamun mencarut dan sebagainya. Maklum ler dia org bukan jenis beriman. Majoriti kaki sex + bohong

Tengok sendir la najib, berbohong dan memfitnah dah macam zikir harian dia orang

Tanpa Nama berkata...

tabek nizar...mudah2an allah tunjukkan jalan yang benar kepada pengedit video tersebut......aaamiiiinnnnnn.........

Tanpa Nama berkata...

Kalau orang yg xbiasa tgk video seumur hidup dia, dia pun boleh tahu video ni dah diedit..sangat amatur punya editor...

Tanpa Nama berkata...

Sya pernah kerja bidang penerbitan sebuah kerajaan yg korup. Kerja edit memang mesti dilakukan utk gambarkan semua audio dan video yg disiarkan adalah memihak kerajaan je. Masa edit ada penyelia semak. Bial siar, ada 'tukang dengar'. Rakaman siaran disimpan 7 hari. Kalau 'tukang dengar' dapati ada yg x kena, dia panggil pelapor, penyampai serta pengedit sekali. Tapi dalam video ni, kerja edit memang 'tak pandai'. Org biasa pun boleh tahu ini bukan video 'original'.

JAKA berkata...

pemerintah yang menipu rakyat tidak akan mencium bau syurga..

kalau harunsony tak tau meh hamba yg jahil bgtau.

mereka yg terlibat buat kerja menipu rakyat juga akan mengikut pemimpin mereka ke lubang neraka.

at least pemimpin kau dpt dunia... kau jadi balaci dapat berapa?

tak berbaloi la.

Tanpa Nama berkata...

hahaha... xda keja... bodo punya editor x pandai langsung nak edit lakon semula la pastu baru combine... hahaha... jaham laknat punya org yg suka memfitnah... aku nak tgk mcm na gologan yg suka memfitnah ni mati nnti.

Tanpa Nama berkata...

Hehe, korang ni...kat kg aku tu...nizar mmg dtg la...

sasuke nazir berkata...

HAHAHAHAHA!!! Minit ke 3:30!!! Suara pnceramah bebal ada tp mulut x bukak langsung???? kahkahkah.....

Tanpa Nama berkata...

NI LA MASALAHNYA BILA ORG BODOH YANG EDIT VIDEO X BIJAK LANGSUNG NAK MENIPU...TU LA KLU DAH HIDUP MENIPU JE MMG TUHAN TUNJUK LA...BODOH PUNYA UMNO!

Tanpa Nama berkata...

Yg edit tu 'lembu' sbb tu nampak sgt kelembuannya