4 Sep 2011

Hipokrisi Khairy Si "Pet-Riot" Yang Bakal Terdedah Nanti

KJ: 'Pentas Patriot' akan dedah tembelang Mat Sabu

Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin mengumumkan rancangan pergerakan itu untuk menganjurkan siri jelajah ceramah bagi menentang "penghinaan" kenyataan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu.

Sambil menamakan siri jelajah itu 'Pentas Patriot' Khairy pada laman mikro-blog popular Twitter berkata siri ceramah itu akan membabitkan tokoh sejarah dan generasi mereka yang dibunuh semasa PKM mengganas di negara ini.

"Pemuda Umno akan anjurkan siri jelajah ceramah 'Pentas Patriot' siri dengan bekas kommando, askar dan polis bagi menentang penghinaan Mat Sabu itu," katanya.

Sejak Utusan Malaysia pada 27 Ogos lalu, menyiarkan ceramah Mohamad atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu yang didakwa berkata pengganas Parti Komunis Malaya (PKM) yang menyerang dan membunuh anggota keselamatan dan keluarga mereka dalam tragedi Bukit Kepong adalah sebagai hero sebenar, beliau telah dibidas dan kecam hebat oleh pelbagai pihak khususnya, Umno dan BN.

Mat Sabu pada satu sidang medianya minggu lalu berkata laporan itu adalah "satu putar belit dan tokok tambah cerita untuk memfitnahnya dan PAS".

Utusan juga menyiarkan kenyataan Mat Sabu mendakwa Muhammad Indera, lelaki Melayu yang bersekongkol dengan Goh Peng Tun dan 200 anggota komunis adalah hero sebenar, bukannya 25 anggota polis dan keluarga mereka yang mempertahankan diri dalam serangan di balai polis Bukit Kepong itu.

Blog-blog pro- pembangkang kemudian menyiarkan semula video ceramah Mat Sabu Padang Menora, Tasek Gelugor, Pulau Pinang, 21 Ogos lalu bagi membuktikan perkara itu seganja diputar belit bagi memfitnah Mat sabu dan PAS.

Berikut petikan itu.

“… Bukit Kepong, polis itu polis British, hak serang Bukit Kepong tulah pegawai kerajaan, ketuanya Mat Indra, Melayu.

“Tetapi semua sejarah itu ditutup, Jins Samsuddin buat filem, Jins Samsuddin tu Umno, cerita Bukit Kepong, hak serang balai polis tu penjahat, polis itu polis British.

“Sebelum merdeka negara kita diperintah oleh British, tapi dia buat filem yang hero hak pertahan balai polis, hak serang tu pengganas, padahal Mat Inda ketua penyerang balai polis tu dan akhirnya dia dihukum gantung di Jering Taiping.

“Begitulah juga Tok Janggut, Tok Janggut ni lawan British, tapi sebelum British nak... nak bunuh dia, dia menghasut Sultan Kelantan untuk mengisytiharkan Tok Janggut sebagai penderhaka, bila isytihar Tok Janggut sebagai penderhaka, barulah Tok Janggut dihukum gantung di Pasir Puteh Kelantan.

“Semua sejarah negara kita bohong….”
kata Mat Sabu. -mk


`Mengapa Umno hipokrit’

PETALING JAYA: Seorang pemimpin kanan PAS mendakwa parti Islam itu tidak pernah berbaik-baik dengan komunis sebaliknya menuduh Umno telah mengadakan perjanjian persefahaman (MOU) dengan Parti Komunis China.

Idris Ahmad, bekas Ketua Penerangan PAS yang kini AJK Pusat mendakwa, Umno telah mengadakan MOU dengan Parti Komunis Cina pada 5 Ogos lalu.

Malahan ada usaha untuk menghantar Pergerakan Pemuda dan Puteri Umno untuk mempelajari daripada Parti Komunis Cina, dakwanya dalam blog beliau hari ini.

“Sekiranya MOU ini dibuat oleh PAS atau DAP atau PKR, maka sudah tentu sebelum turun daripada kapalterbang akan disumbat ke Kemunting.

“Apakah Komunis China, berbeza dengan komunis Malaya? Bukankah Parti Komunis Malaya bernaung di bawah Parti Komunis China?

“Komunis, ideologinya tetap sama tidak kira di mana tempat. Kenapa Umno hipokrit? Jika benar anti komunis kenapa menghantar pulang 11 pejuang Uighurs ke China, walaupun dibantah oleh Suruhjaya Tinggi PBB bagi Orang Pelarian di Kuala Lumpur.

Pekak dan buta

“Sedangkan mereka ini menentang kerajaan komunis China kerana menceroboh wilayah mereka d Xinjiang pada Julai 2009.

“Inilah sikap hipokrit Umno dalam apa jua isu. Isu Palestin Umno tunjuk hero, tetapi dalam masa yang sama, Apco Yahudi dibayar RM77 juta setahun,” tambahnya.

Idris mendakwa, Umno melalui bantuan media mereka yang tidak ada etika kewartawanan dan tidak takut dosa dan pahala dengan sewenang-wenangnya menuduh PAS menyokong komunis.

Beliau berkata, orang pekak dan buta pun tersenyum apabila Umno menuduh PAS sokong komunis.

“Tidak ada rekod Pas berbaik dengan komunis. Sedangkan umno menjemput Parti Komunis China menghadiri Persidangan Agung Umno dan yang terbaru mengadakan MOU dengan Parti Komunis China.

“Pemimpin umno juga pernah ditangkap menjadi agen komunis di negara ini. Walaupun pemimpin Umno pernah menuduh PAS lebih merbahaya daripada komunis. Namun kerja-kerja untuk berasmara dana dengan komunis tidak pernah dilakukan oleh PAS,” tegasnya -FMT


Ulasan GB

Rasanya kenyataan Ustaz Idris Ahmad sudah menjawab rancangan Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamalauddin tersebut.

Dan seperti GB katakan sebelum ini di entri Isu Ceramah Mat Sabu - Lagi Dikecohkan Lagi Terdedah Tembelang UMNO [updated]:


Jadi ucapan Mat Sabu adalah berkisar kepada kisah sebelum merdeka. Mengapa UMNO kecoh mengenainya? Apakah UMNO masih sayang penjajah British sampai sekarang? Mungkin. Itu sebab mengapa agaknya masih ada pencacai UMNO yang minum arak, malah, itu sebab UMNO masa kini masih mengikuti jejak langkah British untuk menjajah tetapi kali ini menjajah bangsa sendiri dengan merompak hak orang Melayu/Islam seperti merampas hak royalti rakyat Kelantan. Itu kenyataan. Itu kebenaran.

Kedua: Teruskan buat kecoh mengenai isu video Mat Sabu. Kerana dengannya semakin ramai yang akan mengkaji sejarah dan akan semakin terdedah tembelang dan pekong bahawa UMNO itu sebenarnya talibarut penjajah dan ini akan merupakan satu titik-tolak baru untuk keruntuhan UMNO sebagai pemerintah negara ini.

TAHNIAH MAT SABU!




Foto Khairy Jamaluddin di dalam satu posing istimewa yang pernah menimbulkan kontroversi sedikit masa lalu


5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Inilah Ketua Pemuda parti yang direstui penjajah British. Inilah baka kepimpinan penjajah British. Kalau British merompak hasil negara, apa kurangnya parti yang direstui penjajah British ini dalam 'merompak' khazanah negara. Yang sengsaranya rakyat dengan keperluan harian yang meningkat harganya. Tanya Khairi berapa harga ayam sekilo hari ini? Sejarah ciptaan UMNO kian terbongkar. Syabas Abg Mat

Tanpa Nama berkata...

Rakyat Malaysia Tabik sama dgn Abg Mat. Siapa pengkhianat sebenar akan terbongkar dan diketahui oleh semua rakyat Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

Pemuda PAS wajar buat road-show jelajah negara menerangkan dan merunkai ikut fakta sejarah,siapa sebenarnya pejuang-pejuang kemerdekaan yang sebenarnya.Road-show ini juga boleh digunakan untuk menerangkan,siapa UMNO dan "pengkhianatan-pengkhianatan" yang sudah UMNO lakukan terhadap orang orang Melayu,agama Islam dan ekonomi negara.

Tanpa Nama berkata...

hantar khairy ke Somalia...

mohamad berkata...

Ini lah masa terbaik. Pemuda pas patut berterima kasih kepada khairy kerana telah memberi bola tanggung. Sepatutnya pemuda PAS cepat dan agresif mengambil peluang. Terangkan kisah kemerdekaan sebenar. Sambut hari ulang tahun memperingati peperangan padang kacungoleh Hj Abd Rahman Limbong, peperangan tok janggut, pembunuhan JW Birch oleh Dato Lela, Mat Indera terhadap Kepentingan British,Dol Said. Buat magazine, pamplet, buku, video, filem dan sebagainya. buat kem kesedaran UMNO menjadi barua British. Terangkan UMNO sabotaj pejuang kemerdekaan. Terangkan kerajaan UMNO bersama British mengecop semua pejuang islam yang menuntut kemerdekaan sebagai kominis. Kominis sebagai senjata ampuh untuk mengelirukan masyarakat melayu supaya menganggap pejuang-pejuang melayu islam yang berjuang menghalau penjajah British adalah semuanya kominis. Mengetahui bahawa kominis berfahaman tiada tuhan, maka ramai orang melayu keliru dan menganggap pejuang melayu islam sebenar sebagai kominis. Serupalah seperti sekarang, Amerika akan memainkan propaganda semua orang islam yang berjuang untuk menegakkan islam sebagai pengganas. maka tak tidurlah UMNO siang malam melabel pejuang islam sebagai terrorist, extremist, pelampau dan sebagai nya. Selain itu melabelkan macam-macam gelaran terhadap pejuang islam. sepatutnya pemuda pas dapat membaca strategi musuh dan sedarkan masyarakat dengan cepat. Tenguk kenapa karpal singh masuk campur dalam hal bukit kepong sehingga suruh mat sabu tarik balik kenyataan, patutnya pemuda PAS bersuara. walaupun Karpal singh sama-sama mau jatuhkan kerajaan UMNO BN, tapi dia tak mau orang ramai tahu bahawa pejuang sebenar kemerdekaan dimulakan oleh ulama islam. seruypalah lah masa kominis dulu, walaupun sama-sama nak halau british untuk dapatkan kemerdekaan tapi atas niat yang berbeda. pejuang islam jitu dengan niat untuk menegakkan hukum Allah dan memerintah dengan nya. Mungkin Kominis untuk memerintah dengan ideologi mereka. Ini kena terangkan kepada rakyat dan generasi baru. UMNO ditubuh olih british untuk jadi barua mereka. kalau tidak, mereka akan jadi seperti belanda di indonesia. pulang dengan tidak sempat untuk mengurus ladang, lombong, syarikat-syarikat perniagaan, bank dan sebagainya. UMNO diberi segala kemudahan untuk jadi kerajaan. UMNO jaga kepentingan British sampai hari ini. kaji lagi dan terangkan kepada masyarakat. Tantawi seharusnya bersama exconya berfikiran biar lebih luas dan cepat bertindak.