26 Ogo 2011

Kereta Tinggal Dashboard Dan Steering, Pemuda Maut Selepas Rempuh Pokok

Dungun: Hasrat seorang jurukimpal berbuka puasa bersama keluarga tidak kesampaian setelah dia terbunuh dalam kemalangan di Kilometer 9 Jalan Teluk Lipat, Sura Hujung berhampiran Kelab Golf Desa, di sini, semalam.

Mangsa Ahmad Sofri Badaruddin, 23, dari Kampung Jalan Bunga Raya, di sini maut di tempat kejadian setelah mengalami kecederaan parah di bahagian dada dan kepala.

Kejadian yang berlaku kira-kira 7 petang apabila kereta yang dipandu mangsa dari arah Kuala Terengganu terbabas lalu masuk ke laluan bertentangan sebelum merempuh sebatang pokok.

Akibat rempuhan itu menyebabkan kereta yang dipandu Ahmad Sofri terputus dua dan mangsa tercampak kira-kira 10 meter dari tempat kejadian. Mayat di hantar ke Hospital Dungun untuk dibedah siasat.

Menurut abang mangsa Ahmad Sobri, 35, dia hanya berjumpa dengan adiknya itu kira-kira lima minit sejurus dia tiba ke kampung untuk pulang beraya.

Katanya, Ahmad Sofri tidak bercakap banyak dan hanya memberitahu semua persiapan untuk berbuka puasa bersama anggota keluarga yang lain sudah tersedia.

"Hanya itu yang arwah maklumkan sebelum keluar dengan memandu kereta saya dan beberapa minit selepas itu kami sekeluarga dimaklumkan arwah terlibat dalam kemalangan," katanya ketika ditemui di rumah mayat Hospital Dungun.

Sementara itu, seorang warga emas maut setelah dirempuh sebuah motosikal di Kilometer 90 Jalan Kuala Terengganu-Kuantan berhampiran simpang Durian Mentangau, di sini, pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira 10.15 pagi, mangsa Kadir Seman, 67, sedang melintas jalan sebelum dirempuh motosikal yang datang dari arah Kuala Terengganu menuju ke Paka.

Akibat rempuhan itu, mangsa meninggal dunia di tempat kejadian setelah mengalami kecederaan parah di bahagian peha dan kepala.

Ketua polis Daerah Dungun, Superitendan Dahlan Mohd Noor ketika dihubungi mengesahkan kedua-dua kes kemalangan itu. - BERNAMA

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Allah lebih sayangkan dia dari kita...

hyhhh berkata...

isy ..teruk sangat tue...innalillah...

Entri Menarik Di Sini:
1)Jom jawab Teka-teki
2)Lokasi Kawasan Speedtrap Lebuhraya di Seluruh Semenanjung
3)Boboi Boy Download

Tanpa Nama berkata...

melihat keadaan kereta, bagaimana pula dgn mayat..sungguh mengerikn..moga Allah mencucuri rahmat beliau..