25 Mei 2011

Dicekup Berbogel Masa Berurusan Jualbeli Kereta

Sura Gate, Dungun – Tindakan seorang jurujual kereta yang membawa pelanggannya ke sebuah bilik hotel atas alasan kononnya untuk membincang urusan jual beli kenderaan, membawa padah apabila dia dicekup pihak berkuasa ketika berada berdua-duaan di tempat penginapan tersebut.

Serbuan kira-kira jam 9.30 malam di Hotel Sri Gate juga berjaya membongkar taktik jurujual lelaki terbabit yang difahamkan sering memperdaya wanita untuk urusan tersebut sebelum mendapat habuan seks.

Ketika serbuan dilakukan, jurujual lelaki berasal dari Kuala Terengganu itu hanya memakai tuala mandi, manakala teman wanitanya bersembunyi di dalam bilik air dalam keadaan bogel.

Sehelai baju kurung dan coli wanita milik pasangan perempuan yang berasal dari Besut serta baju kemeja lelaki berusia 28 itu turut dirampas sebagai bahan bukti untuk disabitkan di mahkamah ketika proses pendakwaan nanti.

Pasangan itu bakal dihadapkan ke Mahkamah Rendah Syariah Dungun atas tuduhan khalwat mengikut Seksyen 31 (a) dan (b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Takzir Negeri Terengganu 2001, jika sabit kesalahan boleh membawa hukuman denda maksimum RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali. -SH

Tiada ulasan: