9 Mac 2010

Hanipa Maidin : UMNO Perlukan ZulKulim, Bukan PAS

Sebagai salah seorang pemimpin PAS Pusat saya tidak boleh menerima apa-apa alasan/ justifikasi sekiranya PAS bersedia menerima semula Y.B Zulkifli Nordin sebagai ahli PAS. Kecualilah PAS ingin diporakperandakan seperti mana Zulkifli berjaya memporak perandakan PKR sebelum ini.

Zulkifli adalah liabliti bukan aset kepada PAS- dan juga mungkin kepada mana-mana parti politik . Tidak tahulah kalau Umno anggap beliau sebagai aset. Saya percaya bagi UMNO Zulkifli hanya berguna selagi beliau berada di PKR atau Pakatan Rakyat kerana bodohlah jika Umno tidak suka pemimpin Pakatan sendiri ingin hancurkan Pakatan !!! Ringkasnya Zulkifli hanya berguna kepada Umno selagi Umno boleh gunakan atau salahgunakan beliau.

Bagi mereka yang tidak tahu dan tidak sedar ,untuk rekod, PAS sebelum ini telah pernah membuat keputusan memecat Y.B Zulkifli apabila beliau melanggar keputusan Majlis Syura yang tidak membenarkan beliau bertanding dalam pilihan raya. Bayangkan semasa beliau masih dalam PAS , beliau dengan tanpa rasa bersalah bertanding dalam pilihan raya atas tiket parti lain tanpa restu parti.

Jadi jika sekarang beliau ingin berhajat masuk balik kepada PAS , kita ingin mengatakan : Maaf Zul we know who you are and sorry we are not impressed at all with your behaviour and conduct. We believe you should resign as MP and just sit at home and do nothing. Many believe that you are menace to any political party in this country. If you still have dignity please resign within 24 hours from the date hereof !!! - hanipamaidin

6 Comments:

At 5:49 AM, al-mankaraqi said…

Saya fikir 'parti Islam' ada jalan keluar untuk memulihkan YB Zul.
Perlukah beliau dihukum lebih dari sekali?

At 7:00 AM, hanipamaidin said…

Bro Al Mankaraqi.

Unfortunately Brother , you do not what we know !

At 7:05 AM, al-mankaraqi said…

Tuan,

saya menghargainya.
semoga pucuk pimpinan membuat keputusan yang tepat dan menguntungkan jemaah.
terima kasih!

At 7:10 AM, magn said…

having leaders like you,made me proud being a pas member.
from another mamak pas member

At 7:58 AM, bat8 said…

Setakat ni kita biarkan Zul mengeluarkan pelbagai kenyataan memburukkan PKR, Pakatan. Biar dia bercakap tentang prinsip Islam songsang dia.Biar dia keluar hari-hari dalam utusan dan MSM.

Kita jawab sekadarnya sahaja kalau perlu, kalau tidak biarkan dia merapu sorang-sorang.

Makin dia merapu, makin le tipis peluang UMNO nak ambil dia. Last-last dia kantoi sendiri.

Setakat ni tak ada pun pemimpin besar UMNO mengulas aka menyokong si zul ni. Jadi kita tahulah bahawa dia dah mula jadi liabiliti kepada UMNO.bandingkan dengan sambutan pemimpin UMNO apabila zahrain, tan tee beng keluar PKR dulu.

bat8

At 4:45 PM, mohd said…

Akhirnya Zul bertindak seperti kebudak-budakan dengan mengesa kak Wan meletakkan jawatannya sebagai presiden kerana kegagalan kak Wan membendung ahli MP PKR dari keluar parti malah mencabar kak wan bertanding dgn nya 1 lawan 1 di parlimen kulimm....haahahahahahaha

ZULL cepat la kalau beraniiii

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tak mungkin najib benarkan dia masuk umno..bukan islam tak suka kat zul..tak selari dgn 1malaysia..he he..bungkus la kau zul..

mamu berkata...

Utk YB Zul...

Letak aja lah jawatan tu..
Habis cerita....

Tumpukan aja pada syarikat kau tu..

Kalau dah tak boleh bekerjasama dgn pucuk pimpinan...letak aja jawatan.

Rakyat kat bawah dah meluat perangai hang tu....

Nak ikut kepala otak hang sorang saja....mana boleh...

kembara putih berkata...

Manusia yang bongkak dan riya' tak sesuai berada dalam PAS. Dia rasa dia saja yang betul, langsung takde tolenrasi dalam berbeza pendapat. Orang macam ni elok duduk sorang2 dalan hutan.

Anwar dan Wan Azizah yang progresif tu pun dia boleh perlekehkan, apa pula Presiden dan Tim Presiden PAS yang terkenal pasif ni.

Hazil berkata...

Salam,
Saya akui bhw YB Zul ni umpama lose cannon. Tetapi ketahuilah, realitinya beliau juga menerima byk sokongan dr org Islam dan Melayu terutamanya berhubung dgn isu kalimah Allah. Saudara mugkin diperingkat atasan parti dan tidak nampak akan keluhan org2 kampung sejak akhir2 ini melibatkan Islam dan walaupun saya tak suka menyebutnya tapi terpaksa juga- hal org Melayu.

Sbg seorg Islam saya merasakan org Islam dan Melayu semakin berpecah dgn isu ini. Mengenai keputusan kalimah Allah dan analisis Zulkifli Ahmad saya bersetuju. ttpi cubalah kita lihat akibat dr pendirian itu. setelah meneliti perkembangan semasa, bukankah mengelakkan kemudaratan yg lebih adalah wajar? Cuba lihat scr keseluruhan, isu tersebut. Tidakkah saudara merasa kita umat Islam diuji oleh pihak2 tertentu. Berjayakah kita dlm ujian tersebut dan siapakah yg untung dlm hal ini?

Ketahuilah saudara umat Islam semakin keliru dan walaupun saya tidak suka kpd Ibrahim Ali, tetapi kenyataan beliau ttg org China yg akan mendpt untung dlm PRU ke 13 ada benarnya.

Jgnlah krn menjaga kesepakatan dlm PR, kita terlalu tunduk kepada pihak2 lain dan mengorbankan saudara Islam sendiri. Siapa yg rugi sekira akhirnya, kita menang sorak kampung tergadai.

Utk pengetahuan saudara saya adalah ahli PAS dan mengundi DAP pd 3 PRU yg lalu krn ingin melihat perubahan.TTpi sikap pemimpin dan penyokong mereka yg kelihatan tamak dan sombong, menyedarkan saya..

akhir sekali,
Analisis tindakan disiplin parti:

PAS - 2
PKR - pd saya makin hancur
DAP - 0 (mereka tersenyum menang walaupun dgn isu babi di Kedah, knp tiada tekanan PAS dan PKR utk diambil tindakan terhadap pembela babi tersebut. Isu dan keburukan mereka is 'down-played'. PAS harus peka dgn taktik ini)

Tanpa Nama berkata...

ke mana lagi mamat ni nak pi?

ED. berkata...

Encik Hazil, kalau anda fikirkan semula, memang orang akan keliru dengan isu yang Kalimah Allah yang dibangkitkan. Tapi, sampai bila umat Islam ingin jadi keliru akan konteks kalimah Allah mereka? Kita harus melihat sampai ke akar umbi. Adakah umat Islam sendiri perihatin yang kalimah Allah terjual di kedai-kedai 5 ringgit? Yang kebanyakkan tulisan khat yang kita sangkut di dinding tetulis belakangnya "Made In China" yang saya pasti bukan orang Islam yang membuatnya. Kita sebagai orang Islam randuk juga. Beli untuk jadi hiasan dinding, gantung di kereta, sangkut di jendela. Memartabatkan kesucian kalimah Allah itu tugas siapa? Sementara buku-buku Agama, Al Quran dan Yassin terjual di pasar malam, pekan sari dan pasar pasar lambak, majalah-majalah hiburan tersusun 'suci' di rak-rak istimewa.... ..salah siapa?

Tanpa Nama berkata...

BARISAN NASIONAL PUN TAK BETUL. PAKATAN RAKYAT PUN TAK BETUL.
DASAR PERJUANGAN TIDAK BERLANDASKAN ISLAM. PAKATAN RAKYAT MEMENTINGKAN RAKYAT. KALAU RAKYAT TIDAK MAHUKAN ISLAM MACAMANA? KALAU MAJORITI RAKYAT MAHUKAN ARAK, MACAMANA ? KALAU MAJORITI RAKYAT, MAHUKAN RIBA, CAMNO ? KEMBALILAH KPD PERJUANGAN ISLAM YG SEBENAR. PERCAYALAH IDEOLOGI2 CIPTAAN MANUSIA TIDAK MAMPU MENYELESAIKAN MASALAH YG DIHADAPI.

GB jr berkata...

anonymous 11.51

Belajar agama lebih sikit.

Di dalam kaedah usul-fiqh, dinyatakan ma laa ya'timul wajibu illa bihii fahuwa wajiib

tidak dapat ditegakkan sesuatu yang wajib kecuali dengannya maka ia menjadi wajib.

Ertinya
tidak dapat ditegakkan negara Islam kecuali dengan pilihanraya, maka menyertai pilihanraya itu jadi wajib.

BN dan PR kedua-dua anda kata tak Islamik. Maka pilih yang menerima kita terlebih dahulu. Kemudian jalankan usaha untuk menang banyak kerusi supaya PAS jadi parti dominan.

Jika tak dominan, jangan salahkan komponen lain. Usaha lagi bersungguh-sungguh.

Tanpa Nama berkata...

GB jr said..

Sapa kata tak boleh tegakkan ISLAM melalui pilihanraya. Jgn sempitkan perjuangan ISLAM hanya melalui pilihanraya. Buat apa PAKATAN RAKYAT, kalau kita ada PAKATAN ISLAM. Percayalah PAKATAN RAKYAT tak kemana..

atas pagar berkata...

aku teringat kata2 tambi zambry mb perak tempoh hari...lebih kurang mcm ni la...kalu geng aku,mkn babi pun aku ikut,keluak dari geng aku,,,,,najis kau. walau pun dulu aku pernah jilat jubo kamu.