23 Jun 2009

Beri Salah Tak Beri Kalah UMNO Manek Urai Serba Salah

Akibat perbuatan dua tiga kerat pemimpin PAS yang bermain dalam ‘gelap’ maka ramai ler yang teraba-raba…. kompius…. marah….. jerit sana, jerit sini….. ’side’ belah sana, ’side’ belah sini dan mak oi….. riuh rendah Satu Malaysia.

Aaaik… dalam keadaan kelam kelibut, tup-tup terpancar cahaya yang terang. Semua jadi jelas. Yang tadi…. teraba-raba dan kompius, kini dapat melihat semula arah tuju mereka dan yang hingar bingar….. telah ‘cool down’…. telah ‘chill down’….. yang terbelah ber’side-side’ udah bercantum kembali….. dan yang kena hamput pun, udah dimaafkan. Badai udah berlalu…. dan kini keadaan kembali tenang. Alhamdulillah…..

UG, TUTUP BAB!!!!

Ater, kalau keranda UG udah di’sealed’, dikambuih dalam lubang dan udah ditalkinkan…. apa kita nak buat sekarang?? Isy…. bertanya pulak…..!! Macam tak reti nak buat kerja. Macam tak paham pulak… Bukan ke kerja kita masih banyak. Perjuangan belum selesai…. Top priority kita sekarang ialah… membuat persediaan pulak untuk mengkebumi dan mentalkinkan UMNO di Manek Urai. Banyak kerja tu….

Mula-mula kita kena kenal pasti sasaran kita. Cari isu dan kelemahan-kelemahan UMNO dan calon nyer di situ. Lepas tu….. kita kenal pasti pulak senjata yang akan kita gunakan untuk menyerang demer. Kalau isu dah ada… senjata dah dikenal pasti, maka… atur strategi pulak. Strategi mesti kena pada tempat nyer. Kita tak mahu serangan kita tersasar dari sasaran. Target betoi-betoi supaya sasaran mengena!!!

Kalau kita nak tumporkan UMNO, kita kena guna strategi serang….. serang….. serang…. dan ambik…. ambik…. ambik…. Jangan lepas peluang. Depa bagi gula-gula, ambik….. Depa jamu ‘mee segara’, terima….. Tapi, at the same time…. jangan mudah kesian-kesian kat depa. Jangan terlembut hati dan mula terpedaya. Kuatkan semangat, serang…… dan serang….. dan serang jer….!!! Pedulikan demer…..

Oleh sebab, UMNO sekarang dalam keadaan defensif, demer akan guna pelbagai helah untuk memenangi hati para pengundi di Manek Urai dengan melancarkan serangan ‘psiko’ mereka. Demer akan cuba ‘portray’kan yang demer ler baik…. prihatin…. caring…. peka akan keperitan dan kesengsaraan hidup rakyat… mereka ler bersikap mendahulukan kebajikan dan keperluan rakyat…

Sebagai permulaan…. bagi mengaburi mata para pengundi Manek Urai, projek-projek ‘mee segera’ akan dilaksanakan. Jalan akan berturap baru…. longkang dibina di sana sini…. pelbagai projek lagi akan dijanjikan….. habis tanah kena ‘pecah’ di sana sini untuk perasmian projek itu dan ini…. Ini tak termasuk buah tangan serta sumbangan itu dan ini…… si sana dan di sini…. untuk para penduduk Manek Urai. Masa ini ler muka-muka menteri yang hitu dan yang hini akan terpacul di Manek Urai. Entah-entah sebelum ini Manek Urai pun demer tak tau, wujud ke tak wujud nyer….

Manek Urai…. ingat ler pesan Tok Guru dalam seloka nyer. Jadikan itu ‘tangkal’ untuk menguatkan semangat komer bagi menolak tipu daya ’syaitan’ bernama UMNO. Just play along dengan permainan mereka….. berpura-pura ler menari ikut rentak mereka tapi jangan sekali-kali terpedaya….. Jika komer istiqamah…. isyaAllah, mereka yang akan terpedaya. Komer kenyang UMNO ternganga……Takbir!!!

Oleh itu….. be smart!!! Jadi pengundi yang bijak dengan…..

TOLAK UMNO!!! PANGKAH PAS!!!

dan….

MANEK URAI KITA PUNYA!!!! - M3M

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saudara,
Jangan marah ye kalau saya katakan pas ni adalah sebuah parti yg didokongi oleh sebilangan orang yang cakapnya berbelit-belit (mengalahkan keling). Jika inilah cara pemimpin dan orang2 pas jadikan amalan, jangan haraplah aku akan terbuka hari dgn parti yg nampak macam hipokrit sahaja. Parti ini sebenarnya hanya bertopengkan islam sahaja tetapi sebaliknya tindak tanduk yang dipamerkan mengalahkan parti taghut. Parti ini akan kekal sebagai parti yg akan memecahbelahkan orang2 melayu islam. Mereka sanggup bersekongkol dgn parti yg terang2 mereka kena langkah mayat dulu kalau nak tegakkan negara islam.Dijauhkan Allah swt untuk aku terpedaya dgn parti hipokrit ini.Parti yg dipimpin org jalan belakang pun didakap mereka.Inilah makhluk akhir zaman..

tiptop berkata...

UMNO lebih awal menentang negara Islam daripada DAP.

DAP dah betul ler menentang Islam sbb mereka jahil tentang Islam yang diakibatkan oleh UMNO yang telah menggambarkan Islam sebagai agama yang menakutkan kepada bukan Islam.

Justeru itu UMNO lebih buruk daripada DAP

Tanpa Nama berkata...

tiptop'
itulah pandangan dari org yg telah ditutupkan Allah swt fikirannya..sanggup gadaikan agama dan bangsa demi survival politik..bagi pas, politik dan kuasa adalah segala2nya..contoh yg ada, lihat sinizar..mcm org dh tidak berakhlak lagi kerana gila talak ke jawatan lamanya..

tiptop berkata...

yg dah ditutupkan Allah fikirannya ialah UMNO.
UMNO yang sanggup gadaikan agama dan bangsa demi survival politik.

Bagi PAS politik dan kuasa adalah wasilah untuk mencapai keredhaan Allah.

Nizar adalah contoh terbaik penyatu kepada masyarakat negara yang berbilang kaum berasaskan Al-Quran dan Sunnah.

Tanpa Nama berkata...

umno parti cari makan guna rakyat utk merakyatkan poket2 gol elit mereka.puak2 ni bila tak ada kuasa jadi sasau,nak beli rumah dan maintain rumah d oversea pun susah lo.bukan mereka nak berdakwah cara kepimpinan yg benar spt yg Rasullullah amanahkan.(PBUH).

Tanpa Nama berkata...

tiptop,
"Nizar adalah contoh terbaik penyatu kepada masyarakat negara yang berbilang kaum berasaskan Al-Quran dan Sunnah."

MMglah dia jd penyatu sbb dia dijadikan dap sebagai "kuda tunggangan" dia..dia hanya pelaksana, bang, bukan perancang..perancangnya dap..dap tak boleh tidur malam bila pas cadang nk buat ug tp skg dia dh boleh tidur lena kerana cadangan dh tak menjadi..hj hadi kecut telor bila dap herdik..tok guru korang mmg dh tak reti nk fikir dah..tak lama lg puak2 erdogan yg akan berkuasa..korang ingat sinuar tu jujur?

Tanpa Nama berkata...

Anonymous said:
MMglah dia jd penyatu sbb dia dijadikan dap sebagai "kuda tunggangan" dia..dia hanya pelaksana, bang, bukan perancang..perancangnya dap
*************************

MCA jadikan UMNO kuda tunggangan kaut bebillion dari PKFZ tak mau bising ker?

MIC jadikan UMNO kuda tunggangan kaut berbillion dari Konsesi Lebuhraya tak mau bising ker?

Lim Goh Tong dulu jadikan UMNO kuda tunggangan untuk dptkan tanah nak buat Genting Highland tak mau bising ker?

sb dehlawi berkata...

Anonymous said...
Saudara,
Jangan marah ye kalau saya katakan pas ni adalah sebuah parti yg didokongi oleh sebilangan orang yang cakapnya berbelit-belit (mengalahkan keling). Jika inilah cara pemimpin dan orang2 pas jadikan amalan, jangan haraplah aku akan terbuka hari dgn parti yg nampak macam hipokrit sahaja. Parti ini sebenarnya hanya bertopengkan islam sahaja tetapi sebaliknya tindak tanduk yang dipamerkan mengalahkan parti taghut. Parti ini akan kekal sebagai parti yg akan memecahbelahkan orang2 melayu islam. Mereka sanggup bersekongkol dgn parti yg terang2 mereka kena langkah mayat dulu kalau nak tegakkan negara islam.Dijauhkan Allah swt untuk aku terpedaya dgn parti hipokrit ini.Parti yg dipimpin org jalan belakang pun didakap mereka.Inilah makhluk akhir zaman..

June 23, 2009 12:54 PM

===============================================

SB Dehlawi kata, Pd awal pemerintahan dulu, kerajaan Pas kelantan luluskan enekmen hukum hudud untuk dilaksanakan di negeri itu. Namun ia tak boleh dilaksanakan kerana terpaksa ubah suai perlembagaan negara yang mana kita ketahui hanya dengan persetujuan bn saja ia boleh dibahaskan. tetapi BN terang2 menolak dan tidak mahu hudud dijalankan di kelantan. pelbagai sindiran, kata2 mengejek dilemparkan kepada hukum hudud oleh segelintir BN, Pas juga menutup premeis judi, mengurang lesen jual arak, mewujudkan gadaian Islam. manakala BN yang perintah 50 tahun tidak mahu laksanakan hukum hudud, malah permis judi terus diberi lesen, merompak hasil royalti Kelantan dan teganu. Jadi, sebagai manusia yang mempunyai akal fikiran waras, adakah saudara tidak boleh bezakan yang mana kerajaan bertopengkan Islam serta tohgut??

Saya fikir tidak rugi orang macam saudara ni tidak masuk pas, malah kalau boleh, saudara perlu dihalau daripada mendekati pas kerana pas tidak perlu orang yang bersifat kerana nila setitik, rosak susu sebelanga. adanya saudara boleh pecah belahkan pas.

Dalam dakwah tidak ditekankan perlu kepada bangsa tertentu sja. Rasululluh dilahirkan untuk sampaikan risalah Tuhan kepada semua bangsa. Jadi tidak salah berdakwah DAP yang mungkin akan menerima pendekatan Islam daripada BN yang terang2 tolak hudud walaupun mempunyai kuasa selama 50 tahun untuk melaksanakan. fikir dengan fikiran terbuka, lihat dengan mata hati, bukan dengan mata perasaan

Tanpa Nama berkata...

Mcm mana setan pun mencelah dlm blog ini ? (Setan kata pas cakap berbelit2 mengalahkan keling). Pembelitan yg di buat oleh media BN dia tak nampak. Rasuah penyalahgunaan kuasa kronisma dan ratusan lg yg membelit dia, setan tu tak nampak ! Aku rasa ht dia dah kna 'seal'
atau dipeteri- dah tak nampak lg dah. Mta tolong (bram..bus) setan. tq

Tanpa Nama berkata...

Macam mana setan pun mencelah dalam blog ni ? (Setan kata PAS cakapa berbelit2 mengalahkan keling). Pembelitan media BN, rasuah, penyalahgunaan kuasa, kronisma dan ratusan lg penyelewengan setan ti tak nampak ! Aku rasa ht dia dah kena seal (dipeteri). Sah!

Minta tolong ya.. Tolong bram..bus setan! Tq

Tanpa Nama berkata...

just pk la sedara seagamaku.
brapa ramai pemimpin umno yg boleh diyakini dan berkeupayaan utk menjadi imam solat dari pemimpin parti pas????
kalo dh majoriti ulama menyokong pas,mesti ada sesuatu yg x kena ngan umno...
yg mana you all pk bley membawa umat ke jalan Allah? pemimpin ulama or pemimpin yg berkuasa n kaya-raya?
fikir-fikirkanlah...