21 Jan 2010

Bila AJK Cabang Merasa Dirinya Pokok. Khalid Nafi Cabang PKR Pimpinannya Lumpuh

Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menafikan Parti Keadilan Rakyat cabang Kuala Selangor yang diketuainya 'lumpuh' dan telah dibubarkan.

Beliau mengulas dakwaan timbalan ketua PKR cabang Kuala Selangor, Arshad Abu Bakar, bahawa cabang itu telah terbubar, ekoran tindakan 11 anggota jawatankuasanya yang dipilih serta ketua pemuda dan wanitanya, telah meletak jawatan.

Bercakap kepada pemberita di Shah Alam selepas mempengerusikan mesyuarat exco kerajaan negeri, Abdul Khalid berkata, tidak ada mesyuarat diadakan untuk membubarkan cabang itu.

"Pemilihan akan berlaku tahun ini untuk AJK baru pada Mac. Itulah sebabnya sesetengah nak berhenti," katanya.

Khalid berkata krisis seperti itu adalah satu perkara lazim yang menimpa beliau.

"Mereka yang tidak sealiran dan tidak sehaluan lebih baik keluar daripada menyukarkan parti untuk diurus," katanya.

"Khalid berkata bahawa pada awal 2007 PKR Kuala Selangor mempunyai tidak sampai 100 orang ahli tetapi sekarang bilangannya adalah 3,000 orang.

Alasan hilang kepercayaan itu perkara biasa...ataupun ayat itu ditulis oleh Umno,"
katanya.

Sementara itu, Bernama memetik Arshad mendakwa cabang itu telah terbubar.

'Khalid punca kecelaruan Kuala Selangor'

Dakwaannya berasaskan tindakan 11 anggota jawatankuasanya yang dipilih serta ketua pemuda dan wanitanya telah meletak jawatan.

Setakat ini, Arshad berkata hanya tinggal tiga pemimpinnya yang dipilih terdiri beliau sendiri, Khalid serta seorang AJK, Faridah Abdul Rahman.

Arshad mendakwa 11 AJK cabang serta Ketua Angkatan Muda, Nazarudin Darmawan, dan Ketua Wanita, Fauziah Sulaiman, meletak jawatan antara November tahun lalu dan 18 Jan tahun ini.

Katanya mereka yang meletak jawatan itu bagaimanapun masih kekal sebagai anggota PKR tetapi mereka telah hilang kepercayaan terhadap Khalid untuk menerajui cabang Kuala Selangor.

Mereka mendakwa Khalid telah meletakkan PKR Kuala Selangor dalam keadaan 'penuh kecelaruan' tanpa asas tadbir urus yang kukuh.

Khalid juga dituduh tidak mengambil inisiatif memperkukuhkan parti meskipun ada ahli bukan Melayu di Ijok dan Batang Berjuntai telah keluar parti. -malaysiakini

Ulasan GB

Cabang nak lawan pokok? Dah terbalik.

Anyway, tahniah Tan Sri Khalid. Jawapan Tan Sri kali ini mantap terutama ayat ini:

"pada awal 2007 PKR Kuala Selangor mempunyai tidak sampai 100 orang ahli tetapi sekarang bilangannya adalah 3,000 orang.

Alasan hilang kepercayaan itu perkara biasa...ataupun ayat itu ditulis oleh Umno,"




3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Macamana orang nak terima pakai berita kau. Dulu kau kata Siasah akan ditutup. Aku tengok sampai sekarang siasah ada jer jual.
Memang ko tak boleh percaya la. Ko mmg akan kena bala la macamni sekab sebar berita bohong dan fitnah. Tak malu ker.. Rasa tak nak ker minta maaf sebab berita ko ni fitnah...

Tanpa Nama berkata...

Media konvensional yang heboh gembar-gemburkan cerita tu. Tan Sri Khalid tahulah perkara sebenar!!

Tanpa Nama berkata...

Anon 1.49

Naik haji dah ker? kalau dah jangan mudah kata orang kena bala, sebelum bala menimpa diri sendiri.

GB kata siasah akan ditutup? bila?
lagipun siasah patut kena tutup pun. sebab lesennya pun lesen pinjam. siapa punya lesen? MSO.