3 Dis 2009

Azhar Takut Untuk Tonton Semula Video Tunjuk Punggung

Datuk Azhar, Ketua Pembangkang di Dewan Undangan Negeri Pulau sekali lagi digantung daripada menghadiri persidangan dewan itu selepas enggan memohon maaf berhubung tuduhan menunjukkan punggung kepada Sim Tze Tzin (DAP-Pantai Jerjak) semalam.

Azhar (BN-Penaga) dituduh melakukan perbuatan itu ketika hendak keluar dewan setelah Timbalan Speaker Tan Hock Leong mengarahkan beliau keluar kerana enggan menarik balik istilah "dua tiga kerat" semasa membahaskan Bajet 2010 semalam.

"Ini satu lagi konspirasi kerajaan Pakatan Rakyat untuk menutup mulut saya daripada terus mengkritik pentadbiran mereka. Saya cuma membongkok untuk ambil beg kerana beg saya berada di bawah, takkan pula saya nak lambung guna kaki dan tangkap, tapi dituduh menunjukkan punggung pula.

Abdul Halim juga mempelawa Azhar untuk menonton tayangan video kejadian semalam namun Azhar enggan.

Sebagai membanding petikan berita di Bernama di atas, kita lihat pula laporan berita dari Malaysian Insider.

Ketua Pembangkang Datuk Azhar Ibrahim dari Barisan Nasional digantung dari menghadiri sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) pagi ini atas alasan enggan memohon maaf terhadap tindakannya “menunjukkan punggung”, semalam.

Azhar didakwa menunjukkan isyarat punggung ketika diarah keluar dari DUN pada sesi petang semalam.

"Saya tak tunjuk punggung semalam, cuma tunduk untuk melihat dompet saya. Pagi ini, saya berkata bahawa saya tidak berbuat demikian dan mereka tak boleh terima alasan saya lalu minta saya memohon maaf.

"Saya tak mahu memohon maaf atas perbuatan yang saya tidak buat," kata beliau ketika dihubungi The Malaysian Insider sebentar tadi. -Malaysian Insider


Ulasan GB

Itulah darjat kebinatangan wakil UMNO di dalam DUN atau Parlimen.

Menunjukkan punggung kemudian berhelah menyatakan mengambil bag (versi Bernama) dan melihat dompet (Malaysian Insider) sudah cukup untuk menjelaskan pembohongan ADUN UMNO BN berkenaan.

GB teringat di satu masa kes Menteri Besar Pahang yang menunjukkan isyarat lucah tetapi menipu menyatakan bahawa beliau tak tunjukkan isyarat lucah tetapi sekadar mengangkat tangannya kerana dikatakannya terseliuh.

Itulah jenis wakil rakyat UMNO yang ada kini. Melakukan perbuatan-perbuatan yang tersangat tidak berdisiplin dan berakhlak. Tetapi kemudian mencipta alasan-alasan untuk melepaskan diri mereka.

1 ulasan:

Jebon berkata...

Muka pakcik tu nampak macam dah tua nak mampos tapi kenapa perangai dia macam tu? Boleh upload video tu tak? Nak jugak tengok punggung orang tua tu...